Toon posts:

[APX] Externe schijf niet vanaf Mac te benaderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een airport extreme, werkt best aardig allemaal heb alleen 1 probleem met mijn harde schijf die er via een usb hub je aanhangt. Ik kan deze wel via mijn Windows PC prima openen en mappen kopieren en bewerken. Maar helaas niet op mijn macbook. Ik kan er wel muziek van streamen via mijn draadloze netwerk maar ik kan niet kijken in de mappen de op de schijf staan.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen.

De harde schijf is FAT32 geformateerd misschien dat het daar dan aanlicht. Wil hem best naar het mac formaar formateren maar kan ik de schijf dan net zomakkelijk benaderen op mijn Windows PC

Sander

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb je titel aangepast van "Airport extreme problemen" naar "[APX] Externe schijf niet vanaf Mac te benaderen" zodat het wat duidelijker is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanavond nog eens aan het proberen geweest en het is me nog niet gelukt.

Als ik de harde schijf rechtstreeks in mijn macbook steek herkent hij hem meteen. Als ik hem vervolgens in het router steek herkent de router de harde schijf wel maar op mijn macbook word hij niet zichtbaar. Op mijn Windows Vista PC kan ik echter wel alle mappen bekijken. De HDD is Geformateerd in het zelfde formaat als mijn macbook.

Sander

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoe benader je de hdd in je finder ?
Als je het niet via Apple+k doet, kijk dan dat finder bij de voorkeuren... bonjour-computers en verbonden server aangevikt heeft

Anders (moest je het nog niet gedaan hebben) je hdd proberen te benaderen via Apple+k in finder.
Ik weet niet met welk protocol dat die Extreme werkt, maar daar geef je dan het volgende in:
afp://***.***.***.***
( * = ip adres, afp = protocol, kan ook smb ofzo zijn ...)

Laat weten wat je al dan niet al gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al vertelde is de harde schijf geformateerd in de mac os formatie.

ik benader de schijf via het logotje van de airport extreme dat bij "gedeeld" komt te staan.
Ik klik dus op dat airport extreme logotje en dan komt de naam van de harde schijf in het grote venster te staan. Achter deze naam staat alleen onder soort "delingspunt" Als ik hier op klik opent hij wel een ander venster maar geeft niets weer. Het symbooltje van laden draaid voordurend maar hij laat niets zien.

Het andere probleem is dat hij nu weer weel werkt en zo wisselt dat steeds af het ene moment werkt hij wel en het andere moment weer niet. Alles is gewoon met kabels aangesloten dus denk dat er tocht iets anders mis zou moeten zijn.