Toon posts:

Kan ik SolidWorks 2008 draaien op mijn Dell M50 laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell M50 , en ik werk met SW 2007, maar wil overschakelen naar SW 2008.

Ik maak voornamelijk (eenvoudige parts), die ik dan in een assembly samenvoeg.

Nu heb ik met de huidige laptop in assembly soms een crash ( te weinig geheugen ?)

Stel ik plaats exra geheugen (max 2048mb ), zou ik dan met SW 2008 kunnen werken?, of moet ik toch voor een andere laptop kijken ?, met een betere video kaart?

Ik kijk regelmatig op marktplaats, maar zie door de bomen het bos niet meer

Bij een eventuele andere laptop zou ik graag naar 17"overstappen maar welke?,Nieuw? gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2vvnr5z.png

gr Metenisweten

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Die videokaart gaat je echt parten spelen als je aan het CADden bent hoor. Ik doe CATIA [vergelijkbare engine] op een FX5200 en die sputtert regelmatig zwaar tegen (en jouw videokaart is daarop gebaseerd). Als je fijn wilt werken met welk CAD-programma dan ook, zou ik sowieso de sprong naar een nieuwere generatie Quadro of geforce (wat er dan ook beschikbaar is in je prijsgebied) maken.

Ikzelf vind 17" niet persé een beter formaat dan 15", maar hoe intensief is het werk dat je moet doen op de laptop? Als je geen twee harde schijven nodig hebt of iets anders dat alleen op een 17" te bouwen is zou ik zeker weten bij 15" blijven, maar dan wel met een hoge resolutie. In CATIA werkt het op zich prima op 1680x1050, maar 1900x1200 zou nog iets beter zijn. De thinkpad T61p en zn opvolger die er snel zal zijn zijn goede keuzes hier (met hun Quadro NVS). De laptop die ik gebruik is een wat meer 'budget'-oplossing in die richting, ik had zo m'n redenen om daarvoor te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk thuis vandaar de 17"

Ook ik ben enigsins budget gebonden, dus zou het liefst een gebruikte laptop met nog wat garantie kopen, maar welke? de videokaarten in de gebruikte laptops die ik tegen kom zeggen mij niet zo veel

Op het moment heb ik 600 a 700 euro beschikbaar, maar wat koop ik daar voor?

gr Metenisweten

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maja als 2007 werkt dan werkt 2008 ook wel lijkt me...

specs

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

dat is waar, maar het zal niet bijster lekker werken.

Je hebt geen budget voor een nieuwe, goede laptop maar je gebruikt wel solidworks, wat een reteduur pakket voor behoorlijk geavanceerd werk is. How come? Is het alleen voor school? Dan is het een ander verhaal - als je geen werk hoeft te doen dat echt op tijd af moet zijn voor een client die je geld betaalt... tsja, whatever comes by is for the taking. Als je dan toch alleen thuis zit kun je voor 300-400 euro een geweldige PC voor solidworks in elkaar zetten van tweedehands onderdelen. Zou ik niet aan een 17" monster gaan denken.

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij gebruikt voor zijn bedrijf SW 2008 waar ik ook wel eens mee mocht "spelen" zo heb ik kennis gemaakt met SW
Toen hij begin dit jaar met zijn bedrijf naar het buitenland verhuisde, gaf hij mij de verouderde bedrijfs laptop (in bruikleen) met solidworks 2007 erop zodat ik nog verder kon oefenen.
Sinds die tijd volg ik alles over SW.
Pagina: 1