Wat is de beste cd speler om mee te mixen??
Anoniem: 6119
ligt eraan wat je eraan wilt uitgeven anders moet je deze doen
http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/djsounds/cdj1en.htm
das een heel goede
http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/djsounds/cdj1en.htm
das een heel goede
Denon maakt geloof ik ook goeie... en dure
en Numark maakt ook hele goede, zie www.numark.com
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Anoniem: 6071
Pioneer voor de top-loaders, Denon voor de rackmount duals.
De toploaders werken prettiger, die rackmounts zijn nog iets meer prutsen op de vierkante cm.
De andere merken zijn allemaal klonen van denon of pioneer. Sommige goed tot erg goed, anderen crap...
De toploaders werken prettiger, die rackmounts zijn nog iets meer prutsen op de vierkante cm.
De andere merken zijn allemaal klonen van denon of pioneer. Sommige goed tot erg goed, anderen crap...
frontloaders van pioneer werken ook wel relaxend en zitten leuke effecten op
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Die pioneer frontloaders schijnen in vergelijking tot de toploaders minder fijn te werken. Ik weet ook niet waarom, maar ik heb het gehoord van iemand die toch redelijk veel ervaring heeft. Maar ik denk dat dat gewon persoonlijk is.
War ik wel eng vind is dat die frontloaders met hun gleufje krassen gaan trekken na een tijdje. Als die rubbertjes versleten zijn, gaat het niet goed met je cd's. Die autoradio-frontloaders hebben hetzelfde probleem.
Als je iets goedkoops wilt:
-Gemini CDJ-1100 (geloof ik. Iig _niet_ die allerkleinste zonder pitchbend etc)
of een simpele numark dual.
De echte crapmerken als gemsound etc zou ik niet aan beginnen. Die raak je nl helemaal nooit meer kwijt, en iets van een gerespecteerd budget merk doet het nog welr edelijk goed 2e hands...
War ik wel eng vind is dat die frontloaders met hun gleufje krassen gaan trekken na een tijdje. Als die rubbertjes versleten zijn, gaat het niet goed met je cd's. Die autoradio-frontloaders hebben hetzelfde probleem.
Als je iets goedkoops wilt:
-Gemini CDJ-1100 (geloof ik. Iig _niet_ die allerkleinste zonder pitchbend etc)
of een simpele numark dual.
De echte crapmerken als gemsound etc zou ik niet aan beginnen. Die raak je nl helemaal nooit meer kwijt, en iets van een gerespecteerd budget merk doet het nog welr edelijk goed 2e hands...
Ik geloof niet dat denon als low-budget wordt gerekend... Wel als goede P/Q verhouding...
2000 piek voor onderstaande? Is niet echt veel voor hetgeen je krijgt.Op zondag 18 februari 2001 18:10 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik geloof niet dat denon als low-budget wordt gerekend... Wel als goede P/Q verhouding...
Anoniem: 6119
hmmm wrom gebruik je je pc niet met Bpm van alcatech ?
is niet zi leuk als in het echt maar wel goed koop
Goedkoop?? 4000 piek kost de prof versieOp maandag 19 februari 2001 19:35 schreef DaCrEaTiV!! het volgende:
hmmm wrom gebruik je je pc niet met Bpm van alcatech ?
Echt cd-spelers zijn altijd mooier als die mp3 dingen op de pc (hoewel dat BPM toch wel een heeeeeeeeel mooi programma is)
2000 gulden is nogsteeds veel geld, of je er veel voor terugkrijgt is niet de vraag bij een low-budget oplossing. Als je weinig geld hebt kan je beter een hele simpele numark voor 750 piek halen...
Natuurlijk, die denon heeft een prachtige prijs/kwaliteit verhouding. Maar hoevaak gebruik je daadwerkelijk al die functies? Gewoon cue, pitch en pitchbend is toch genoeg?
DJen met mp3s? Don't get me started!
Natuurlijk, die denon heeft een prachtige prijs/kwaliteit verhouding. Maar hoevaak gebruik je daadwerkelijk al die functies? Gewoon cue, pitch en pitchbend is toch genoeg?
DJen met mp3s? Don't get me started!
Anoniem: 14862
Toch denk ik dat die Denon's echt wel lekkerder draaien dan de rest, heb ook die Gemini's en Pioneers geprobeerd maar vond het echt nix, heeft een heel andere feeling...Op maandag 19 februari 2001 21:03 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Maar hoevaak gebruik je daadwerkelijk al die functies? Gewoon cue, pitch en pitchbend is toch genoeg?
Lijkt of het gewoon niet zo vloeiend gaat...
(kan ook komen omdat ik ze inmiddels gewend ben...)
en inderdaad die sample/loop functies gebruik ik ook niet, maar dan neem je toch een simpler Denon model??
Numark CDN34 vind ik helemaal het einde. Supergoede shockproof functie, goed werkende jog-shuttle en... Als de lasertjes op zijn kun je ze voor een snip per stuk vervangen (probeer dat meer eens met een Denon
)
Ook heel leuk, maar wel erg duur is de pro uitvoering van de BPMstudio, een pro mp3 speler. Ik heb er vorige week mee gedraaid en het verbaasde me dat het zo goed werkt. Misschien iets om voor door te sparen
Suc6 ermee, en bedenk dat je beter wat langer kunt sparen dan dat je billige rommel koopt, want dat ben je in no-time spuugzat
Ook heel leuk, maar wel erg duur is de pro uitvoering van de BPMstudio, een pro mp3 speler. Ik heb er vorige week mee gedraaid en het verbaasde me dat het zo goed werkt. Misschien iets om voor door te sparen
Suc6 ermee, en bedenk dat je beter wat langer kunt sparen dan dat je billige rommel koopt, want dat ben je in no-time spuugzat
Ik zou gaan voor een cdj-5000 van pioneer: frontloader en pitchbending op dezelfde (en dus zeer handige) manier als van de andere bekende (topload) pioneers. Hij ziet er overigens ook nog best wel vet uit en de prijs valt ook reuze mee (± 3000-3500).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
ja, Conrad spul, maargoedOp zondag 25 februari 2001 18:35 schreef cyberax99 het volgende:
Weet niemand iets echt low-butget?
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
goedOp zondag 25 februari 2001 20:03 schreef ALH het volgende:
[..]
ja, Conrad spul, maargoed
niet echt
ik heb wel eens Soundlab gezien, kan je met een hamer opslaan en niet overslaan

Anoniem: 11507
klinkt misschien beetje raar:
kun je op zn cd turntable van pioneer nou ook scratchen simuleren?
kun je op zn cd turntable van pioneer nou ook scratchen simuleren?
Anoniem: 19648
Zolang er geen naald en een plaat aan te pas komen kun je er niet mee scratchen...
De draaiknop op de pioneers zijn wel bedoeld om de plaat een zetje mee te geven, of even iets in te houden, maar 't is mij nog nooit gelukt om te scratchen...
Er bestaat echter wel een of ander apparaat waarmee je wel "scratchachtige" geluiden met een cd kunt genereren... heb ik in een of andere versie van Interface gelezen... maar hoe dat ding heet... geen idee... maar kan ik nog wel ff uitzoeken..
PS: nu we het er toch over hebben, ik zoek nog twee zulk soort pioneers met pichcontrol voor een leuke prijs....
De draaiknop op de pioneers zijn wel bedoeld om de plaat een zetje mee te geven, of even iets in te houden, maar 't is mij nog nooit gelukt om te scratchen...
Er bestaat echter wel een of ander apparaat waarmee je wel "scratchachtige" geluiden met een cd kunt genereren... heb ik in een of andere versie van Interface gelezen... maar hoe dat ding heet... geen idee... maar kan ik nog wel ff uitzoeken..
PS: nu we het er toch over hebben, ik zoek nog twee zulk soort pioneers met pichcontrol voor een leuke prijs....
Anoniem: 6546
ikzelf gebruik de jb systems met die jog shutles en de joystickjes voor de que.
Werkt errug prettig, heb hem nu al 2,5 jaar nooit problemen. kost ongeveer 1500,- geloof ik..
De denons zijn het einde, maar gewoon te duur voor de normale dj/drive-in show..
De pioneers zijn relatief goedkoper met 1100,- per stuk. Heb er nog nooit mee gewerkt, maar ga ik zeker doen als de mijne kapot is..(ziet er ook gewoon erg stoer uit..)
Werkt errug prettig, heb hem nu al 2,5 jaar nooit problemen. kost ongeveer 1500,- geloof ik..
De denons zijn het einde, maar gewoon te duur voor de normale dj/drive-in show..
De pioneers zijn relatief goedkoper met 1100,- per stuk. Heb er nog nooit mee gewerkt, maar ga ik zeker doen als de mijne kapot is..(ziet er ook gewoon erg stoer uit..)
voor het scratchen kun je de CDN-88 van numark proberen.
[no commercial intended]
maar ik heb nog wel iets staan voor de beginnende DJ, 2x Gemini CDJ-10 toploaders (pitch control ja ook nog) en een Gemini PMX-40 mengpaneel in Flightcase, inclusief alle bekabeling, just ask by mail
[/no commercial intended]
ik wil strax op een Numark Media Controller over, lekker hoef ik geen cdtjes meer te fikken scheelt weer in de kosten
[no commercial intended]
maar ik heb nog wel iets staan voor de beginnende DJ, 2x Gemini CDJ-10 toploaders (pitch control ja ook nog) en een Gemini PMX-40 mengpaneel in Flightcase, inclusief alle bekabeling, just ask by mail
[/no commercial intended]
ik wil strax op een Numark Media Controller over, lekker hoef ik geen cdtjes meer te fikken scheelt weer in de kosten
Deze plek is te koop.
Anoniem: 510
ik vond de denons helemaal niet zo fantastisch (2100 dan). Ook nog duur in onderhoud, ik zou liever voor Numark gaan, afgaande op CD-DJ guru MisterDon's ervaringen
Als je 2 losse wilt hebben, zou ik of CDJ100's of 500s'en nemen..
En er bestaat geen CDJ5000, wel CMX5000,
Als je 2 losse wilt hebben, zou ik of CDJ100's of 500s'en nemen..
En er bestaat geen CDJ5000, wel CMX5000,

laatst op een feeste stond er ook ineens een numark *schrik* (ben denon's gewend)
opzich echt helemaal nix mis mee, zal ook een stuk goedkoper zijn...
alleen vond ik het een beetje wazig dattie iedere keer automatisch begon te cue'en...
kan ook aan mij liggen
alleen vond ik het een beetje wazig dattie iedere keer automatisch begon te cue'en...
kan ook aan mij liggen
//
Anoniem: 24317
ik gebruik nog steeds "normale" spelers, geen pitch, cue of wat dan ook.
Komt nog wel een keer, dan ga ik voor de cdj-1000 x2 denk ik, lijken me wel wijs, eerst maar is ff wat betere speakers....
Komt nog wel een keer, dan ga ik voor de cdj-1000 x2 denk ik, lijken me wel wijs, eerst maar is ff wat betere speakers....
Anoniem: 3458
Doen die CDJ-10's van Gemini ookOp zondag 15 juli 2001 01:50 schreef man-o-script het volgende:
kan ook aan mij liggen
Weet iemand of een CDJ-10 van Gemini ook een faderstart-aansluiting heeft?
ja nadat ik er aan gewend was, was het opzich best handig... scheelt wel tijdOp maandag 16 juli 2001 09:47 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Doen die CDJ-10's van Gemini ook, is wel handig vindt ik
//
Numark CDN88 roelt!
Hahaha, dat was wel te verwachten he?
Hahaha, dat was wel te verwachten he?
Waarom dan ben je net gewend aan die goedkope dingen die naar 3 sec mixed mode weglopen van de ander en dan krijg je duurderen en kun je in een keer niet meer draaien doe verstandig spaar en koop goed spul 't vervelend maar beter !Op zondag 25 februari 2001 18:35 schreef cyberax99 het volgende:
Weet niemand iets echt low-butget?
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Haaaahahaha... Numark een stuk goedkoper??? Nee hoor, de tijd dat Denon de ultime high-end DJ speler maakt is al heel lang voorbij. Numark en Pioneer zijn intussen veel vaker in clubs te vinden dan Denons.Op zondag 15 juli 2001 01:50 schreef man-o-script het volgende:
laatst op een feeste stond er ook ineens een numark *schrik* (ben denon's gewend)
kan ook aan mij liggen
Overigens was Numark wereldweind de eerste die een 19" rackmounted dubbele speler maakte, Denon heeft dat met zeer veel succes gekopieerd in de DN1800F. Die was in die tijd ook verreweg de beste, later heeft Pioneer goede zaken gedaan met de CDJ's van ze, maar persoonlijk is Numark met kop en schouders mijn favoriet.
En met de 88 kun je dus wel scratchen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is dus echt zo, heb het net namelijk nog staan doen!
En wanneer kunnen we een MP3 sampletje verwachten?En met de 88 kun je dus wel scratchen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is dus echt zo, heb het net namelijk nog staan doen!
Ben nl. wel benieuwd hoe dat dan klinkt.
Ja, dat dacht ik wel. Ik ben alleen nu superdruk met andere zaken (tentamens bijvoorbeeld) maar als het ff kan rammel ik wel wat in elkaar, mik ik meteen die effecten erbij die op de 88 zitten.
Overigens... dat een speler kan scratchen wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik het kan!
Overigens... dat een speler kan scratchen wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik het kan!
Heb ze hier ook, maar geen faderstart... Snap er zowieso het nut niet echt van, je werkt meestal toch wel met crossfader, en lijkt me zwaar kut als je cd'tje plotseling al 3min aan het spelen is omdat je even je fadertje een stukkie omhoog zette...Op maandag 16 juli 2001 09:47 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Weet iemand of een CDJ-10 van Gemini ook een faderstart-aansluiting heeft?
Ja, wat een mens met faderstarts toch aanmoet??? Ik vind dat dus nutteloos!
BVen trouwens nu een sample mp3tje aan het maken, heb geduld dusss...
BVen trouwens nu een sample mp3tje aan het maken, heb geduld dusss...
Dat het een DJ speler is wil niet zeggen dat het ook voor radio doeleinden / simpele dingen ingezet kan worden.. dan vindt ik faderstart toch wel prettig 
Maar als je het niet nodig hebt haal je gewoon de startkabel er tussenuit
Maar jammer dat de Gemini 10 dat niet heeft..
Maar als je het niet nodig hebt haal je gewoon de startkabel er tussenuit
Maar jammer dat de Gemini 10 dat niet heeft..
Voor radiodoeleinden... nooit bij stilgestaan. Ja! Ik begrijp het helemaal!
Ziezo, de sample van de features op de Numark CDN88 is klaar. Verwacht geen heel gave mix of zo, ik heb gewoon wat in elkaar gepield.
Hier staat de sample achter, hij is zo'n 6MB groot geworden.
Je hoort eerst een start vanaf 0% pitch, daarna wat gerommel met het scratch effect. Beetje backspinnen enzo. Vervolgens ga ik naar de 200%pitch.
Daarna hoor je het phaze effect (viegtuig/holle buis, vind ik zelf een heel cool effect). Daaropvolgend gooi ik de toonhoogte een paar octaven naar beneden en weer omhoog.
Als we daar van bekomen zijn gaat de slicer aan en knipt de hele boel in kleine stukjes, maar wel BPM gerelateerd!
Daarna klooi ik wat met de isolator, laat ff een paar beats achterstevoren lopen.
Dan nog ff lekker echo-en (achteropkomende echo en een vooruitsnellende)
Nog een keer wat isoleren, maar dan anders, dan nog een stukkie in z'n achteruit.
Daarna met dezelfde toonhoogte 50%pitch eraf en er weer bij.
Om em tot 0% af te remmen.
En dat allemaal met een CD speler, je gelooft het toch niet meer?
Hier staat de sample achter, hij is zo'n 6MB groot geworden.
Je hoort eerst een start vanaf 0% pitch, daarna wat gerommel met het scratch effect. Beetje backspinnen enzo. Vervolgens ga ik naar de 200%pitch.
Daarna hoor je het phaze effect (viegtuig/holle buis, vind ik zelf een heel cool effect). Daaropvolgend gooi ik de toonhoogte een paar octaven naar beneden en weer omhoog.
Als we daar van bekomen zijn gaat de slicer aan en knipt de hele boel in kleine stukjes, maar wel BPM gerelateerd!
Daarna klooi ik wat met de isolator, laat ff een paar beats achterstevoren lopen.
Dan nog ff lekker echo-en (achteropkomende echo en een vooruitsnellende)
Nog een keer wat isoleren, maar dan anders, dan nog een stukkie in z'n achteruit.
Daarna met dezelfde toonhoogte 50%pitch eraf en er weer bij.
Om em tot 0% af te remmen.
En dat allemaal met een CD speler, je gelooft het toch niet meer?
Klinkt goed hoor!
soms wat irritant alleen, maar verder
Super, "En dat allemaal met een CD speler, je gelooft het toch niet meer?"
soms wat irritant alleen, maar verder
Super, "En dat allemaal met een CD speler, je gelooft het toch niet meer?"
Ik draai al aardig lang en ik ben het meest tevreden met mijn pioneer CDJ-100S's...
Ik heb ook denon en numark cd spelers gehad, zo'n 2-in-1 ding weetjewel? maar dat is niet fantastisch...
Gewoon de pioneers in een draaitafel opstalling zetten (cd-mixer-cd) en draaien maar!
Het mooie aan die pioneers is ook de ingebouwde effecten zoals phaser, flanger en master tempo control (12" 'dichtdrukken' effect).
Al met al fantastische dingen!
(http://www.pioneer-eur.com/./products/multimed/djsounds/cdj2en.htm)
Ik heb ook denon en numark cd spelers gehad, zo'n 2-in-1 ding weetjewel? maar dat is niet fantastisch...
Gewoon de pioneers in een draaitafel opstalling zetten (cd-mixer-cd) en draaien maar!
Het mooie aan die pioneers is ook de ingebouwde effecten zoals phaser, flanger en master tempo control (12" 'dichtdrukken' effect).
Al met al fantastische dingen!
(http://www.pioneer-eur.com/./products/multimed/djsounds/cdj2en.htm)
Rookworst zonder R is ook worst.
Iemand hier trouwens al gewerkt met de Numark DMC MP3? hoe werkt dat ding eigenlijk precies, moet je die gewoon op computer aansluiten?
hier is de link trouwens: http://www.numark.com/flash/productdetails.cfm?CatName=CD%20Players&Item=6148
hier is de link trouwens: http://www.numark.com/flash/productdetails.cfm?CatName=CD%20Players&Item=6148
Jah, daar was ik dus al bang voor... Ik heb deze (lekker rommelige) sample niet gemaakt om mee te patsen!!!
Komt natuurlijk wel weer zo over, maakt ook niet uit hoor.
Ik vind het gewoon heel erg prettig om met het beste van het beste mijn feestjes aan te pakken, en dan is het natuurlijk hel grote luxe om zoiets te kunnen veroorloven!
Maar ik ben hier dan ook als een jaar of 17 mee bezig. Vroeger zat ik net zo hard te klooien met brakke rommel, nu hoeft dat niet meer.
En ik vind dat als je voor de grotere feesten draait die niet publiek toegankelijk zijn (dus onbekend maar bijvoorbeeld hele grote personeelsfeesten van advocaten en accountantskantoren, of bijvoorbeeld Heineken) dat je wel met het beste van het beste aan moet komen, omdat ze wel wat willen zien voor het geld wat ze betalen. Je kunt het dan niet maken om met mindere spullen aan te komen.
En ik vind het leuk om aan medeTweakers te laten zien en horen wat ik mooi vind. Ach als je me dan een patser vindt, dan begrijp je misschien niet helemaal mijn denkwijze, ook niet erg.
Komt natuurlijk wel weer zo over, maakt ook niet uit hoor.
Ik vind het gewoon heel erg prettig om met het beste van het beste mijn feestjes aan te pakken, en dan is het natuurlijk hel grote luxe om zoiets te kunnen veroorloven!
Maar ik ben hier dan ook als een jaar of 17 mee bezig. Vroeger zat ik net zo hard te klooien met brakke rommel, nu hoeft dat niet meer.
En ik vind dat als je voor de grotere feesten draait die niet publiek toegankelijk zijn (dus onbekend maar bijvoorbeeld hele grote personeelsfeesten van advocaten en accountantskantoren, of bijvoorbeeld Heineken) dat je wel met het beste van het beste aan moet komen, omdat ze wel wat willen zien voor het geld wat ze betalen. Je kunt het dan niet maken om met mindere spullen aan te komen.
En ik vind het leuk om aan medeTweakers te laten zien en horen wat ik mooi vind. Ach als je me dan een patser vindt, dan begrijp je misschien niet helemaal mijn denkwijze, ook niet erg.
hehe ik is impressed
En zoals je weet zeggen vinyl etters dat niet vaak over CD spelers
heb het ook niet over de goedkoopste denons, die heb je al voor 2000 ofzo...Op maandag 16 juli 2001 18:39 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Haaaahahaha... Numark een stuk goedkoper??? Nee hoor, de tijd dat Denon de ultime high-end DJ speler maakt is al heel lang voorbij. Numark en Pioneer zijn intussen veel vaker in clubs te vinden dan Denons.
kweet niet waar JIJ woont,
maar sorry... numark nog nooit gezien in een club, pioneer 1x...
denon is nog steeds de standaard,
bel maar eens een gemiddeld verhuurbedrijf ofzo...
ja scratchen kan ik ook met m'n winamp pluginOverigens was Numark wereldweind de eerste die een 19" rackmounted dubbele speler maakte, Denon heeft dat met zeer veel succes gekopieerd in de DN1800F. Die was in die tijd ook verreweg de beste, later heeft Pioneer goede zaken gedaan met de CDJ's van ze, maar persoonlijk is Numark met kop en schouders mijn favoriet.
En met de 88 kun je dus wel scratchen. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is dus echt zo, heb het net namelijk nog staan doen!
het is maar wat je scratchen kan noemen natuurlijk,
of je op een plastic ronde knop staat te scratchen of op vinyl, dat scheelt nogal...
net zoiets als dat dj ding van yamaha...
kan je ook mee scratchen, maar dat neem je toch niet serieus joh...
en ja ik heb je mp3 gehoord, en je gaat me nou niet vertellen dat je net zo psiez kan scratchen als met vinyl...
tenminste dat ik wat ik hoor...
en die leuke isolator effecies doe ik wel lekker met m'n EFX-500

//
lekker boeiend, 3 kwart van de accountant gaat echt het verschil niet zien tussen een numark en een denon orOp dinsdag 17 juli 2001 01:14 schreef MisterDon het volgende:
en dan nog, het gaat erom wat je er ZELF mee doet en dat je strakke mixies maakt,
en niet dat het extreem veel knoppies heeft en dat alles automatisch voor je gedaan word (net als de automix functie van die pioneers)
//
Manoscript, ik weet het niet hoor, maar heb ik je iets misdaan of zo, man wat een a-relaxte toon sla jij aan.
Zal wel Rotterdam-Amsterdam zijn of zo?
Maar okee, jij zal wel een heel erg goeie DJ zijn die over de hele werels zijn parties pakt en op de rest neerkijkt...
Tssss... jammer hoor!
Maar okee, jij zal wel een heel erg goeie DJ zijn die over de hele werels zijn parties pakt en op de rest neerkijkt...
Tssss... jammer hoor!
(ff offtopic)
man-o-script je flipt wel errug hard, het is nu afwachten op je volgende reply op het laatste berichtje van mr.don
man-o-script je flipt wel errug hard, het is nu afwachten op je volgende reply op het laatste berichtje van mr.don
zo is het niet bedoeld, kwam misschien een beetje hard over...Op dinsdag 17 juli 2001 20:27 schreef MisterDon het volgende:
Manoscript, ik weet het niet hoor, maar heb ik je iets misdaan of zo, man wat een a-relaxte toon sla jij aan.
Tssss... jammer hoor!
maar ben het gewoon totaal niet eens met je uitspraken, en ging daar per punt gewoon tegenin.. lijkt me verder nix mis mee...
//
Hee Man-O-Script, als jij zo veel van draaitafels afweet (trouwens zwaar off topic , het gaat in deze thread over CD spelers!) waarom zit er in jouw icoontje dan geen element en een naald!!!!!
Zo kun je zeker niet scratchen!
Zo kun je zeker niet scratchen!
omdat dat plaatje van panasonic.com komt 
en ikzelf geen digitale camera heb waarmee ik foto's kan maken
en ikzelf geen digitale camera heb waarmee ik foto's kan maken
//
hihi
1-0 
Tascam 302 is ook erg gaaf, maar schijnt wat onbetrouwbaar te zijn

Verder heb je ook nog de vestax CD draaiers, die er erg,erg mooi uit zien.
Tascam 302 is ook erg gaaf, maar schijnt wat onbetrouwbaar te zijn

Verder heb je ook nog de vestax CD draaiers, die er erg,erg mooi uit zien.

Ik heb altijd begrepen dat Tascam meer een merk voor radiostudio's is. Lijkt me dus wat minder om mee te gaan touren, immers als ze ergens vast staan hoeven ze veel minder schockproof te zijn.
Vestax, ja het ziet er zeker anders uit he. Ik vind het niet heel erg mooi, maar het gaat ook om de prestaties!
Man-O-Scipt, ff een digicam lenen dan en bewijs leveren dat je geen praatjesmaker bent! (of gewoon ff een plaatje van een Stanton500 ergens vandaan toveren en die er handig in photoshoppen, wel heel creatief!)
Hehehe
LOL!
Vestax, ja het ziet er zeker anders uit he. Ik vind het niet heel erg mooi, maar het gaat ook om de prestaties!
Man-O-Scipt, ff een digicam lenen dan en bewijs leveren dat je geen praatjesmaker bent! (of gewoon ff een plaatje van een Stanton500 ergens vandaan toveren en die er handig in photoshoppen, wel heel creatief!)
Hehehe
zal ik dan meteen m'n banana naalden en me dateq xtc erbij fotograferen? 
ow wacht ik vergeet m'n EFX-500
ow wacht ik vergeet m'n EFX-500
//
Ik maak nog steeds super strakke mixes met m'n Numark CDN-24. Beter heb je de CDN-34, die heeft geheugen en instant start (1/100 sec). Ook de 10 sec. anti-shock protection zijn super op de 34.
Nou, die cdn 34 zuigt man. Vooral met gebrande cd's. Niet te vertrouwen. En het laadmeganisme is ook niet ok.Op woensdag 18 juli 2001 18:27 schreef brakkie het volgende:
Ik maak nog steeds super strakke mixes met m'n Numark CDN-24. Beter heb je de CDN-34, die heeft geheugen en instant start (1/100 sec). Ook de 10 sec. anti-shock protection zijn super op de 34.
Die cdn88 ziet er daarentegen wel
Misschien ligt het aan jouw brander. Ik heb nooit problemen! Draai er al heel lang naar volle tevredenheid mee.Op woensdag 18 juli 2001 18:40 schreef Twilight het volgende:
[..]
Nou, die cdn 34 zuigt man. Vooral met gebrande cd's. Niet te vertrouwen. En het laadmeganisme is ook niet ok.
Die cdn88 ziet er daarentegen weluit.
Idd Tascam gebruiken ze bij 3FM en ze kunnen aardig wat hebben -> Giel Beelen flikkerde er cola overheen, Zette er zijn blowtje op e.d en die dingen werken nog steeds. (Tsja je moet toch wat om een beetje relaxed wakker te blijven vandaar dat blowtje)Op woensdag 18 juli 2001 15:00 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat Tascam meer een merk voor radiostudio's is.
Enne MisterDon al zou je patsen met je spullen das al helemaal niet erg want jij hebt er net zoals iedereen hier waarschijnlijk ook voor moeten werken. Toch?
Ik loop ook wel is te patsen hoor met de dingen die ik heb maar dat mag zolang je maar weet tegen wie je het doet
Enne Man -o- Script loop a.u.b niet te zeiken over patsen want je doet het zelf ook met je XTC. En zal ik je is wat vertellen ik heb ook een XTC en ik heb um niet eens hoefen betalen want ik heb um gehad van de agency waarvoor ik draai
Dan zou ie dat in andere spelers toch ook moeten doen?Op woensdag 18 juli 2001 18:45 schreef brakkie het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan jouw brander. Ik heb nooit problemen! Draai er al heel lang naar volle tevredenheid mee.

jij doet nu dus psiez hetzelfdeOp woensdag 18 juli 2001 18:57 schreef Reind het volgende:
Enne Man -o- Script loop a.u.b niet te zeiken over patsen want je doet het zelf ook met je XTC. En zal ik je is wat vertellen ik heb ook een XTC en ik heb um niet eens hoefen betalen want ik heb um gehad van de agency waarvoor ik draaien koste me dus niks.
maar ik pats niet, ik reageerde alleen op een flauwe opmerking...
//
draai al jaaaaren met Denon (keer met flightcase en al met 80 KM/h uit de kar geflikkerd omdat het deurtje weer eens open ging en het nog gewoon doen
)
maar idd, die pioneers zijn ook goed en robuust..
Whahahahahahaha coolOp woensdag 18 juli 2001 19:35 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
draai al jaaaaren met Denon (keer met flightcase en al met 80 KM/h uit de kar geflikkerd omdat het deurtje weer eens open ging en het nog gewoon doen)
Dat overtreft mijn biertje in XTC + Numark Pro TT1.
Ik heb voor de 88 twee jaar met de 34 gewerkt, die heeft nooit problemen gehad met fikkers, tot 16 speed toe.Op woensdag 18 juli 2001 18:40 schreef Twilight het volgende:
[..]
Nou, die cdn 34 zuigt man. Vooral met gebrande cd's. Niet te vertrouwen. En het laadmeganisme is ook niet ok.
Die cdn88 ziet er daarentegen weluit.
Maar mijn ervaring is dat Philips CD's het beter doen dan goedkope CeDeetjes...
Anoniem: 25562
je moet geen low-budget kopen!!! Beter goed investeren dan slecht 5 keer opnieuw moeten kopen. Stel je vind er na een maand nix meer aan (binnen een maand weet je dat wel hoor) dan kan je goed spul nog doorverkopen voor de helft ofzo (als je er niet mee hebt staan gooien), rotzooi kan je aan de
niet meer kwijt...
Ik zou zeggen: Als het niet voor verhuur is moet je Pioneer cdj-100's nemen, goeie prijs/kwaliteit verhouding, goede cd-spelers en vooral makkelijk in de bediening (pioneer is zo ongeveer de nokia onder de cd-spelers)
Maar let wel: met cd-spelers alleen ben je dr nog niet, een mengtafel is zeker niet minder belangrijk!!! (koop een dateq, ben je meteen van dat gezeik af!) Maar ik zei al eerder, beter tot het eind van de vakantie aarbeien plukken en stenen sjouwen (of een normale baan
) dan rotzooi kopen... das t
te wat je kan doen!
LARO
edit:
We kunnen het voor de fun ook wel een keer over lichttafels hebben, of vj-spul... kunnen we net zo gaan patsen als iedereen hier!!! (alleen erg leuk als je toevallig voor flashlight rentals werkt
he!!!) (of voor Ampco (nog een
)...)
Ik zou zeggen: Als het niet voor verhuur is moet je Pioneer cdj-100's nemen, goeie prijs/kwaliteit verhouding, goede cd-spelers en vooral makkelijk in de bediening (pioneer is zo ongeveer de nokia onder de cd-spelers)
Maar let wel: met cd-spelers alleen ben je dr nog niet, een mengtafel is zeker niet minder belangrijk!!! (koop een dateq, ben je meteen van dat gezeik af!) Maar ik zei al eerder, beter tot het eind van de vakantie aarbeien plukken en stenen sjouwen (of een normale baan

LARO
edit:
We kunnen het voor de fun ook wel een keer over lichttafels hebben, of vj-spul... kunnen we net zo gaan patsen als iedereen hier!!! (alleen erg leuk als je toevallig voor flashlight rentals werkt
Ben het helemaal met laro eens. Maaaaaaaaar niet iedereen heeft zoveel geduld als jij.
Ik kon het ook niet laten om soundlabs te kopen terwijl ik wist dat de technics beter was (Toen kende ik de TT1 nog niet van numark die zeker net zo goed is als de technics en er veeeeeeeeeeeeel mooier uit ziet).
En ik moet wel zeggen op die krengen heb ik wel leren draaien want niks is moeilijker dan op zooi draaien. En das vast iedereen met me eens.
Ik had godzijdank de mazzel dat ik die soundlabs zonder element voor 200,- pst heb kunnen verkopen aan een leek. D'r zijn Numark PRO TT1's voor in de plaats gekomen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad al zullen ze 2é hands niet zoveel opleveren als technicsen.
Ik kon het ook niet laten om soundlabs te kopen terwijl ik wist dat de technics beter was (Toen kende ik de TT1 nog niet van numark die zeker net zo goed is als de technics en er veeeeeeeeeeeeel mooier uit ziet).
En ik moet wel zeggen op die krengen heb ik wel leren draaien want niks is moeilijker dan op zooi draaien. En das vast iedereen met me eens.
Ik had godzijdank de mazzel dat ik die soundlabs zonder element voor 200,- pst heb kunnen verkopen aan een leek. D'r zijn Numark PRO TT1's voor in de plaats gekomen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad al zullen ze 2é hands niet zoveel opleveren als technicsen.
helemaal gelijk heb je 
heb het ook op soundlabs geleert, en is echt het beste om mee te beginnen volgens mij,
ze zijn heel gevoelig, da's alleen maar goed, kan je het op technics (of TT1's dan) ook beter
er zijn ook veel mensen die gewoon pissed worden als ze aankomen en geen technics zien staan...
lekker boeiend dan, vind gewoon dat je het overal op moet kunnen
heb het ook op soundlabs geleert, en is echt het beste om mee te beginnen volgens mij,
ze zijn heel gevoelig, da's alleen maar goed, kan je het op technics (of TT1's dan) ook beter
er zijn ook veel mensen die gewoon pissed worden als ze aankomen en geen technics zien staan...
//
Mijn brander is dus gewoon geniaal! Zelfs in de Numark CDN 34 doen die cd'tjes ut.Op woensdag 18 juli 2001 19:28 schreef Twilight het volgende:
[..]
Dan zou ie dat in andere spelers toch ook moeten doen?
hehe idd, ik vind het wel geinig om op die crap te draaien, m'n buurjongen heeft als 3de draaitafel een soundlab staan, en dan pak ik soms die ipv de 2de slOp woensdag 18 juli 2001 23:58 schreef man-o-script het volgende:
Op zich maakt het niet heel veel uit, even wennen en je draait er normaal mee..dwz iets voorzichtiger de plaat/platter aanraken
deze pioneer CDJ-1000

het is de bedoeling dat de jongen waar mee ik draai deze gaat kopen hij is nu hard ervoor aa het werken we hebben nu die pioneer CDJ-500II
check ook deze link om te zien (filmpje) wat je er mee kunt http://pioneerprodj.com/media/media.mv#cdj-1000

het is de bedoeling dat de jongen waar mee ik draai deze gaat kopen hij is nu hard ervoor aa het werken we hebben nu die pioneer CDJ-500II
check ook deze link om te zien (filmpje) wat je er mee kunt http://pioneerprodj.com/media/media.mv#cdj-1000
Anoniem: 30726
[quote] Op zondag 18 februari 2001 14:04 schreef uibeltje het volgende:
[afbeelding]
Deze is natuurlijk helemaal goed --> heel makkelijk draai ik zelf ook mee:)
[afbeelding]
Deze is natuurlijk helemaal goed --> heel makkelijk draai ik zelf ook mee:)
Leuk hoor zo'n cdj 1000 maar wat je op het filmje ziet en hoort is nep qua scrathen.
Heb laatst zelf met zo'n ding staan draaien in een winkel in A'dam en d'r kwam zeker niet zo'n mooie scrathsound uit als ze je laten horen op dat filmpje.
Luister maar is naar het demo'tje van misterdon en je hoort het verschil nog wel tussen de platenspeler en cd speler al komt ie wel heel errug dicht in de buurt van het orginele geluid.
Verder trouwens prima bakken hoor die pioneers want ze kunnen heel wat hebben en werken zelfs met cd's waar een stuk uit is alleen slaat ie wel dat stuk over (logisch maar het is echt waar heb het ff getest met een cd waar een flinke hoek uit was)
Heb laatst zelf met zo'n ding staan draaien in een winkel in A'dam en d'r kwam zeker niet zo'n mooie scrathsound uit als ze je laten horen op dat filmpje.
Luister maar is naar het demo'tje van misterdon en je hoort het verschil nog wel tussen de platenspeler en cd speler al komt ie wel heel errug dicht in de buurt van het orginele geluid.
Verder trouwens prima bakken hoor die pioneers want ze kunnen heel wat hebben en werken zelfs met cd's waar een stuk uit is alleen slaat ie wel dat stuk over (logisch maar het is echt waar heb het ff getest met een cd waar een flinke hoek uit was)
lijkt me enorm wennen dat dat ding helemaal niet draait (alleen zo'n lullig icoontje in het midden..)
Idd je moet het overal op kunnen maar als ik op een feest kom en er staat geen Technics Vestax of Numark dan heb ik er al weinig zin in gewoon omdat ik het niet meer gewend ben (en ook absoluut niet meer aan wil wennen)Op woensdag 18 juli 2001 23:58 schreef man-o-script het volgende:
Er zijn ook veel mensen die gewoon pissed worden als ze aankomen en geen technics zien staan...
Vaak kun je aan apperatuur ook wel een klein beetje de kwaliteit van het feest inschatten.
Als er namelijk belt drive soundlabs staan weet ik namelijk niet of het wel zo verstandig is als ik ga draaien. (denk dat het nergens naar gaat klinken)
hehehe nee oke, soundlabs zijn een ander verhaal
(alhoewel ze ook best meevallen met een nieuwe snaar...)
die denon's (de draaitafels dus) heb ik trouwens ook een keer meegemaakt, ook heel fijn
(alhoewel ze ook best meevallen met een nieuwe snaar...)
die denon's (de draaitafels dus) heb ik trouwens ook een keer meegemaakt, ook heel fijn
//
Maarja die denons zijn ook nog geen technics vestax of numark qua qualiteit.Op donderdag 19 juli 2001 18:15 schreef man-o-script het volgende:
Ut zijn leuke draaitafels maar ze kunnen gewoon net niet tippen aan de duurdere tafels. Al is het tegenwoordig wel een miniem verschil tussen de echte absolute top platenspelers en de goede draaitafels.
Hee... hou em eens on-topic; het ging over CD spelers. Daar weet ik wel veel vanaf, die ouderwetse grote vinylschijven zeggen me niks meer!
is nie ouderwetsOp vrijdag 20 juli 2001 00:46 schreef MisterDon het volgende:
Hee... hou em eens on-topic; het ging over CD spelers. Daar weet ik wel veel vanaf, die ouderwetse grote vinylschijven zeggen me niks meer!
//
Begin je nu weer te flamen?
als je dat al mooi vind, probeer dan eens Traktor van Native Instruments (http://www.native-instruments.net/index.php?traktor_us)Op maandag 19 februari 2001 20:29 schreef uibeltje het volgende:
[..]
Goedkoop?? 4000 piek kost de prof versie
Echt cd-spelers zijn altijd mooier als die mp3 dingen op de pc (hoewel dat BPM toch wel een heeeeeeeeel mooi programma is)
Tsja die strijd zal wel nooit opgegeven worden denk ik.Op vrijdag 20 juli 2001 15:14 schreef MisterDon het volgende:
Begin je nu weer te flamen?
Maarja zolang je je ding kunt doen is het toch goed? Alleen jammer dat je altijd een beetje achter loopt qua muziek als je op cd's draait
Ja, maar er komt zo verschrillelijk veel uit, dat is toch amper bij te houden. Ook niet op vinyl, want dan betekent dat toch het einde van je bankrekening.
Ik heb net de nieuwste Reactivate binnengekregen. Owww... die is weer zo angstaanjagend verschrikkelijk goed zeg!
Ramharde techno en progressive.
Voor de mensen uit het vinyltijdperk; hij is ook op vinyl leverbaar (ik zag em bij Fame in Kalverstraat staan). Voor mensen die er van houden is dit dus de tip van de dag!
Ook leuk voor je buren
gelukkig heb ik spikes, anders hadden ze nummertjes kunnen trekken bij de deur.
Ik heb net de nieuwste Reactivate binnengekregen. Owww... die is weer zo angstaanjagend verschrikkelijk goed zeg!
Ramharde techno en progressive.
Voor de mensen uit het vinyltijdperk; hij is ook op vinyl leverbaar (ik zag em bij Fame in Kalverstraat staan). Voor mensen die er van houden is dit dus de tip van de dag!
Ook leuk voor je buren
Idd m'n saldo vandaag was 0.0000000000000 euro/guldens.Op vrijdag 20 juli 2001 18:23 schreef MisterDon het volgende:
Ja, maar er komt zo verschrillelijk veel uit, dat is toch amper bij te houden. Ook niet op vinyl, want dan betekent dat toch het einde van je bankrekening.
Tis idd een verrekte dure hobbie
Maarja wat je er zoal niet voor terug krijgt................. daar kan geen geld tegenop
Goeie tip, ik heb vrij veel van Hooj op CD singeltjes, maar ik dacht dat ze verder alleen maar gemixte Cd's uitbrachten.Op vrijdag 20 juli 2001 18:27 schreef Mries! het volgende:
je kan van hooj choons ook alles op CD krijgen, das wel gaaf, www.hoojchoons.co.uk
Maar eens kijken of daar ook wat leuks tussen te vinden is!
Anoniem: 14065
Ik heb 2 Gemini cdj-1100. Ze halen het niet bij Pioneers maar voor een beginneling voldoen ze goed!
Enne... ze hebben me maar 350 t stuk gekost
Enne... ze hebben me maar 350 t stuk gekost
Mooi toch; je zegt het zelf al... Kost niks, kunnen weinig. Prima! Lekker leren. Als je een paar stations verder bent kun je wellicht investeren.
Zo heb ik dat ook gedaan.
Het leuke van CD ten opzichte van vinyl is dat hoe geavanceerder de speler is waarmee je werkt, hoe meer nieuwe opties je tegenkomt die je naast het standaard beat-mixen kent.
Ik ben deze week dat ik mijn CDN88 heb ook alleen maar weer nieuwe mixtechnieken aan het aanleren. (believe me, je kunt met die maffe effecten die er in dat ding zitten zulke verrassend andere mixen maken dan dat je gewend bent!)
En over weer een tijdje ga ik me wat meer toeleggen op de scratch effecten.
(ow, en doe me nou ff een lol en ga me nou niet weer tegenspreken dat zoiets niet kan; toen het merendeel van jullie nog met lego speelde draaide ik al met MKII's... het is niet exact hetzelfde, maar het lijkt er verdomde veel op!)
Mooi dat je voor die prijs toch redelijke bakjes hebt kunnen krijgen; 350 voor spelers die een acceptabele pitch hebben is scherp!
Veel plezier ermee (en vooral succes!)
One day, U'll be like me!
(hahahahaha)
[overigens, waarom heeft iedereen het toch zo op Pioneer? Ik vind ze best goed hoor, maar wat Numark maakt is zoooo veel beter!]
Zo heb ik dat ook gedaan.
Het leuke van CD ten opzichte van vinyl is dat hoe geavanceerder de speler is waarmee je werkt, hoe meer nieuwe opties je tegenkomt die je naast het standaard beat-mixen kent.
Ik ben deze week dat ik mijn CDN88 heb ook alleen maar weer nieuwe mixtechnieken aan het aanleren. (believe me, je kunt met die maffe effecten die er in dat ding zitten zulke verrassend andere mixen maken dan dat je gewend bent!)
En over weer een tijdje ga ik me wat meer toeleggen op de scratch effecten.
(ow, en doe me nou ff een lol en ga me nou niet weer tegenspreken dat zoiets niet kan; toen het merendeel van jullie nog met lego speelde draaide ik al met MKII's... het is niet exact hetzelfde, maar het lijkt er verdomde veel op!)
Mooi dat je voor die prijs toch redelijke bakjes hebt kunnen krijgen; 350 voor spelers die een acceptabele pitch hebben is scherp!
Veel plezier ermee (en vooral succes!)
One day, U'll be like me!
[overigens, waarom heeft iedereen het toch zo op Pioneer? Ik vind ze best goed hoor, maar wat Numark maakt is zoooo veel beter!]
Anoniem: 25562
Tsja, dat zit in het professionele geluid wereldje toch net ff ietsje pietsje anders... Op een rider van een band staat namelijk aangegeven wat voor niveau spul dat er moet staan... Midas XL200 mixing console, bla bla bla compressor/gates/eq's etc etc etc... Dr zijn gewoon een paar geaccepteerde spullen en de rest is aanpassen en techische compromises sluiten en dat is niet de bedoeling. Zo ook met de draaitafelarij, technics is de standaard dus technics moet je leveren (als verhuurbedrijf) In de kroeg is dat echter anders, daar heeft het meer te maken met het bedrijf dat het hele zooitje installeerd, hangen ze Martin dan hangen ze Martin, Doen ze het met SA dan is dat zo omdat zij dat nou eenmaal leveren. Alleen moet ik toch zeggen dat ik niet veel bedrijven ken waar ze geen technics verkopen...Op woensdag 18 juli 2001 23:58 schreef man-o-script het volgende:
Kan alleen wel inkomen dat je zegt: "je moet het er maar mee doen" maar dat wil niet zeggen dat iemand niet mag eisen dat er bepaalde apparatuur aanwezig is. Je bent namelijk met je beroep bezig en niet met je hobby, als je van je spullen afhankelijk bent mag je er ook wel vanuit gaan dat je perfect spul in huis hebt (no flame intended!!!) Ben je op Impulz geweest? gezien dat die dj daar 15 minuten heeft moeten staan w88 voor er weer spanning was in de TOTALE zaal!!! (zelfs het licht crashedte, de spanning van het geluid was weg, alles....) dat komt gewoon door de eenvoudige reden (ik heb er gewerkt) dat er een b-merk batterijen werdt gebruikt en geen pro-cell (bij wijze van spreken...) dus goed spul is no1!!!
LARO
Hahahahaha moet je is ff aan Roog gaan vragen wat er met die technics gebeurd op SensationOp zaterdag 21 juli 2001 14:11 schreef 007larovisuals het volgende:
[..]
dus goed spul is no1!!!
LARO
Idd numark maakt veel betere spullen. Kijk maar naar mijn Pro TT1 platenspeler -> hij is in ieder geval vééééééééééééél mooier als die saaie technicsen en werkt net zo best als het niet beter is. Maar heb geen zin in zo'n eindeloze discussie dat technics de beste is dus lees dat maar ff niet -> Dat ie beter is dan hé, mooier kan niemand ontkennen.Op zaterdag 21 juli 2001 04:27 schreef MisterDon het volgende:
One day, U'll be like me!(hahahahaha)
Enne misterDon ik speel nog steeds met lego hoor