• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03-2025
Sinds ik een clean install van XP Pro erop heb gezet, krijg ik geen POST screen meer en ook geen Windows XP laadscherm[dat schermpje met een XP logo en dan een laadbalkje eronder).

Ik heb al de nieuwste BIOS erop geflasht, maar nog steeds geen POST. Iemand een oplossing?

Het gaat om het volgende systeem:
XP Pro SP2
E4300
965P-DS3[Rev 1]
8800GTS 320MB
Rest is niet belangrijk?

EDIT:

XP werkt verder dus wel gewoon, ik krijg alleen geen POST.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaguya op 06-03-2008 17:47 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En wat heb je geprobeerd om het op te lossen? Een nieuwe install van XP kan er niets mee te maken hebben, aangezien je power-on-self-test lang en breed voor het starten van je OS wordt uitgevoerd.

• Kaguya
Exorcist schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:21:
En wat heb je geprobeerd om het op te lossen? Een nieuwe install van XP kan er niets mee te maken hebben, aangezien je power-on-self-test lang en breed voor het starten van je OS wordt uitgevoerd.
Ik had eerst ook XP Professional op staan, toen had hij wel een POST screen. Daarna een clean install met dezelfde XP Pro en nu geen POST meer. Verder heb ik niets veranderd, alleen nadat ik erachter kwam dat hij geen POST liet zien, heb ik het BIOS dus geupdate[naar F13], maar nog steeds geen POST.

Ik heb trouwens het idee dat het iets met de videokaart is, want wanneer ik een paar keer op [DEL] druk tijdens het opstarten, blijft hij daar wel gewoon hangen. Wat zou kunnen betekenen dat hij wel degelijk het BIOS laat zien, maar mijn videokaart het niet laat zien?

Op google kan ik vinden dat sommige DS3's last van Cold Boot hadden, helaas kon ik niet vinden wat dat betekende...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je een DVI scherm?
Wat voor VGA kaart heb je?

Je VGA kaart staat waarschijnlijk 't bootscherm naar het verkeerde scherm te sturen. TV-out aangesloten misschien?

Hier stond een dode link.

• Kaguya
strandbal schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:58:
Heb je een DVI scherm?
Wat voor VGA kaart heb je?

Je VGA kaart staat waarschijnlijk 't bootscherm naar het verkeerde scherm te sturen. TV-out aangesloten misschien?
Ik heb een Samsung 940NW en er is idd een tweede scherm aangesloten.[hdtv]
Dat is een hele goei, ik haal die andere er zo ff uit.

U had gelijk. Topic kan dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaguya op 06-03-2008 22:10 ]