Vanuit een grote collectie tiffs doe ik allerlij blokken pixels kopieren naar een strip tbv uitlijning voordat ik er ocr op los laat. Dit werkt op zich perfect alleen soms krijg ik voor een blok enkel een witte bitmap terug.. Als ik dezelfde data nogmaals der doorheen haal gaat het wel goed. Er is ook totaal geen regelmaat in. Dan gaat het 10 runs goed, dan is er elke run wel een keer dat er een of meerdere witte blokken tussen zitten.
Ik gebruik de standaard TBitmap component van delphi maar ook als ik de windows api functies (BitBlt of StretchDIBits) gebruik dan gaat het soms fout en krijg ik een witte bitmap als resultaat.
De rectangles zijn alle correct en vallen binnen de source bitmaps.
Alle bitmaps zijn 1 bit diep, ongeveer 5000x5000 pixels en de blokken liggen zo rond de 50-100.
Iemand die een idee heeft van wat hier fout gaat?
Op internet kan ik wel wat vinden over TBitmap bugs in delphi maar deze stammen uit 97 en zouden opgelost moeten zijn vanaf Delphi4. Verder is er nog iets te vinden over allocatie bugs van 1 bit bitmaps maar hier houd ik al rekening mee.
Ik gebruik de standaard TBitmap component van delphi maar ook als ik de windows api functies (BitBlt of StretchDIBits) gebruik dan gaat het soms fout en krijg ik een witte bitmap als resultaat.
De rectangles zijn alle correct en vallen binnen de source bitmaps.
Alle bitmaps zijn 1 bit diep, ongeveer 5000x5000 pixels en de blokken liggen zo rond de 50-100.
Iemand die een idee heeft van wat hier fout gaat?
Op internet kan ik wel wat vinden over TBitmap bugs in delphi maar deze stammen uit 97 en zouden opgelost moeten zijn vanaf Delphi4. Verder is er nog iets te vinden over allocatie bugs van 1 bit bitmaps maar hier houd ik al rekening mee.