Waarom dit topic?
Zelf ben ik een fervent gamer en heb dan pas ook een flinke PC gekocht. Echter heb ik ook nog wel een Playstation 2 staan met wat leuke spellen waaronder Buzz! en Katamari. Deze wil ik echter graag op mijn PC scherm spelen. Nou is natuurlijk een VGA-box aan te raden voor de beste kwaliteit. Echter wil ik graag ook een extra tv-tuner erbij voor mijn Media Center zodat ik ook meteen een extra tuner heb. Zelf heb ik namelijk al een Hauppauge WinTV-HVR 1200 in dit systeem zitten, maar heeft deze te veel lag om fatsoenlijk te kunnen gamen. Daarom ook de vraag; zijn er kaarten waar je een beetje op kunt gamen maar die ook wat betere kwaliteit hebben?
Wat zijn mijn eisen?
Mijn eisen zijn eigenlijk - voor mijn gevoel
- heel makkelijk;
Natuurlijk heb ik als een echte tweaker al wat vooronderzoek gedaan en ik ben voorlopig - kan dus nog veranderen - tot de volgende dingen gekomen;
Doordat ik al nu inmiddels een paar weken aan het lezen ben, ben ik al concreet tot de volgende TV-kaart(en) gekomen.
Omdat ik er blijkbaar zelf niet echt uitkom en omdat ik er eigenlijk maar weinig informatie over kan vinden, verwacht ik adviezen, maar vooral ervaringen van mensen die zo'n soort set up hebben thuis.
Alvast bedankt voor de replies
Zelf ben ik een fervent gamer en heb dan pas ook een flinke PC gekocht. Echter heb ik ook nog wel een Playstation 2 staan met wat leuke spellen waaronder Buzz! en Katamari. Deze wil ik echter graag op mijn PC scherm spelen. Nou is natuurlijk een VGA-box aan te raden voor de beste kwaliteit. Echter wil ik graag ook een extra tv-tuner erbij voor mijn Media Center zodat ik ook meteen een extra tuner heb. Zelf heb ik namelijk al een Hauppauge WinTV-HVR 1200 in dit systeem zitten, maar heeft deze te veel lag om fatsoenlijk te kunnen gamen. Daarom ook de vraag; zijn er kaarten waar je een beetje op kunt gamen maar die ook wat betere kwaliteit hebben?
Wat zijn mijn eisen?
Mijn eisen zijn eigenlijk - voor mijn gevoel
- Analoge TV Tuner. Ik heb geen Digitenne of @Home en ben dit ook niet van plan te nemen.
- PAL, PAL-60 signaal. Games willen nog wel eens in PAL-60 zijn. Daarnaast zou NTSC ook niet verkeerd zijn.
- S-Video of Composite poort van redelijke kwaliteit, om mijn Playstation aan te sluiten natuurlijk. Ook moet deze het liefst motion-blur vrij zijn.
- Weinig lag op de S-Video of Composite, omdat er anders niet te gamen valt.
- PCI of USB aansluiting. Er zijn geen PCI-E sloten meer over in mijn systeem.
Natuurlijk heb ik als een echte tweaker al wat vooronderzoek gedaan en ik ben voorlopig - kan dus nog veranderen - tot de volgende dingen gekomen;
- Een TV-kaart zonder MPEG-2 encoder omdat dit blijkbaar het beeld vertraagd tijdens het gamen. Echter heb ik dan wel een heel intensief CPU gebruik bij mijn Media Center dus aan de andere kant is dat niet echt een optie? Daarnaast is MPEG-1 van slechte(re) kwaliteit.
- Geen USB, want dat lijkt teveel te vertragen. Echter heb ik hier nog niet echt iets concreets over gelezen.
Doordat ik al nu inmiddels een paar weken aan het lezen ben, ben ik al concreet tot de volgende TV-kaart(en) gekomen.
- De AverMedia AverTV MCE 116 Plus. Deze heeft ook officieel een AV Plug-in van AverMedia waarmee het gamen ook gesupport wordt in Media Center zelf zelfs. Echter is deze niet in Nederland te vinden - alhoewel, ik kan hem niet vinden.
Omdat ik er blijkbaar zelf niet echt uitkom en omdat ik er eigenlijk maar weinig informatie over kan vinden, verwacht ik adviezen, maar vooral ervaringen van mensen die zo'n soort set up hebben thuis.
Alvast bedankt voor de replies