Asus a8n-sli deluxe met een ati & nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 12:53
Situatie:

Windows Vista ultimate 32bit
Asus A8N-Sli Deluxe mobo
PCI-E HD2900GT 256Mb sapphire kaart
PCI-E Geforce 6600GT 128Mb Asus kaart
2x kingston 1Gb CL2 hyperX geheugen
AMD 4000+ @ 2,82Ghz + freezer64

Ik had een 6600gt sli opstelling maar ik heb 3 monitors dus deze stond 99,9% van de gevallen in non-sli modus, nu wilde ik wat snellers maar wel budget en heb ik een HD2900GT kaartje gekocht. Hier kan ik 2 monitors mee aansturen.
Nu wilde ik voor mn 3e monitor een van mn oude 6600GT's gebruiken maar ik krijg ik die combinatie(en een ati en een nvidia grafische kaart) niet aan de praat in vista. bij het apparaat beheer zie ik bij de nvidia:

Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)
Vista geeft ook de melding van VGA kaart disabled due to driver incompatibility

de laatste drivers (169.25 forceware drivers en catalyst 8.2) zijn geinstalleerd.

Het is natuurlijk een exotische opstelling en het is ook een beetje spielerei om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Het rare is, in windows xp werkt het wel..

Voor de mensen die het mobo goed kennen de sli connector staat op "dual videokaart" lijkt me de goede instelling omdat dat ding gewoon allebei de PCI-E bussen op 8x zet.

Iemand nog enig id om dit werkende te krijgen, ik sta open voor (radicale) ideeën }:O

Verwijderd

Is het raar als ik zeg dat je niet 2 VGA drivers door elkaar kunt installeren?

Verwijderd

goh ehm

der bestaat zoiets als SLI, waarbij je 2 nvidia kaarten gebruik
en crossfire, waar je 2 ati kaarten gebruikt, waarbij alle2 de opties dezelfde kaarten gebruikt moeten worden
Maar een van elk is gewoon onmogelijk. (in theorie)
Misschien met een pci kaartje maar meer ook niet..
Vind het ook vreemd dat het in XP wel werkt..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 16:02 ]

• Crash_Override007
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:51:

Is het raar als ik zeg dat je niet 2 VGA drivers door elkaar kunt installeren?
Hey Ramon, dank voor je reactie.
Waarom denk je dat je niet 2 vga drivers kan installeren? Als het een gewone pci kaart zou zijn zou het toch ook kunnen. Kun je onderbouwen wat je zegt ? In windows XP werkt het namelijk zonder problemen.

Hey diedazz, dank voor je reactie.
Je hebt het over het samen later werken van de videokaarten om op 1 beeld (monitor) een beeld te geven wat door meerdere kaarten gerenderd is. ik wil eigenlijk het tegenovergestelde, ik wil graag 3 monitors aansturen..

Volgens welke theorie denk je dat het niet mogelijk is ?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:01:
goh ehm

der bestaat zoiets als SLI, waarbij je 2 nvidia kaarten gebruik
en crossfire, waar je 2 ati kaarten gebruikt, waarbij alle2 de opties dezelfde kaarten gebruikt moeten worden
Maar een van elk is gewoon onmogelijk. (in theorie)
Misschien met een pci kaartje maar meer ook niet..
Vind het ook vreemd dat het in XP wel werkt..
Deh :?
Dat is toch helemaal niet van toepassing bij dit topic. Er staat nergens dat de TS Crossfire of SLI wilt draaien. Zou de TS de kaarten eens van slot kunnen wisselen?

• Crash_Override007
Xtresis, Dat ga ik maandag proberen.
Waarschijnlijk werkt dan de nvidia kaart wel en ati kaart niet, maar het is zeker het proberen waard.
I'll keep you posted 8)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

Crash_Override007 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:15:
Xtresis, Dat ga ik maandag proberen.
Waarschijnlijk werkt dan de nvidia kaart wel en ati kaart niet, maar het is zeker het proberen waard.
I'll keep you posted 8)
vergeet niet dat vista nog steeds achter loopt wat betreft drivers, en oplossingen voor dit soort situaties. Deze dingen komen zeer weinig voor, bedrijven met meerdere schermen schaffen dure apparatuur aan om er meer schermen aan te kunnen hangen, en de consument begint er normaliter niet aan.

het enige wat ik je kan aanraden is om verschillende driverversies te proberen, eventueel een omegadriver of een andere 3rd party enhanced driver proberen. Tot die tijd zal het naar mijn schatting gewoon prutswerk worden, proberen proberen proberen totdat het werkt (of google een antwoord heeft :))

ps. heb je al geprobeerd de drivers te installeren in de compatabiblitilitymode (<-- moeilijk woord...).

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 07-03-2008 09:15 ]

-_-

Verwijderd

ik heb hetzelfde gedonder gehad met een ATI Radeon HD 2600 XT PCI-E videokaart en een FX5600 Nvidia PCI kaart.
1 van de twee videokaarten kreeg ik aan de praat, maar elke keer als ik de tweede in mijn systeem zette, vertelde Vista doodleuk dat het niks met de kaart kan. dezelfde melding geloof ik. dit vica versa geprobeerd.

allerlei drivers geprobeerd, maar niks mocht baten. ik gebruik nu dus nog maar 2 beeldschermen tegelijk ipv 3 die ik altijd had met XP :( :( :( :(

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 13:22
Crash_Override007 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:48:
Voor de mensen die het mobo goed kennen de sli connector staat op "dual videokaart" lijkt me de goede instelling omdat dat ding gewoon allebei de PCI-E bussen op 8x zet.
Lijkt mij juist niet de goede opstelling. Dual Videocard dient alleen te worden gebruikt als je SLI wilt gaan draaien. Geen SLI = Geen Dual Videocard.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan maar 1 diver gebruiken van Nvidia of ATI, drivers kan je niet door elkaar gebruiken.

Je zal dus 1 kaart standaard drivers van windows moeten gebruiken, dit doe je als volg.

1. Installeer eerst 1 kaart in je systeem en boot dan alleen met die kaart.
2 Installeer de standaard video drivers van windows. (dus niet van Nvidia of ATI)
3. Zet pc weer uit, en steek de 2e kaart erbij, deze zal dus wel hardware acceleratie hebben.
4. Reboot weer en installeer de drivers van de kaart. (Dus de drivers van ATI of Nvidia ligt aan elke kaart je gaat gebruiken)

Dit trucje word al jaren gebruikt, ook om PCI videokaart en AGP kaart te combineren.

Andere optie is twee kaarten halen van 1 merk, meer optie weet ik niet.

@UTwizard

Hoe kom je daar bij dat als je geen SLI heb dat je geen 2 kaarten kan aansturen, onzin wat je hier loopt te verkopen, lees je eens wat meer in. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 07-03-2008 14:51 ]

• UTwizard
mad_max234 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:38:

@UTwizard

Hoe kom je daar bij dat als je geen SLI heb dat je geen 2 monitors kan aansturen, onzin wat je hier loopt te verkopen, lees je eens wat meer in. ;)
Dat heb ik niet gezegd? TS zegt hier dat hij zijn SLI connector op op Yes heeft staan om het zo maar te zeggen. Dat is namelijk wat die DIMM doet op het moederbord. Definieren of je wel of geen SLI aan hebt staan.
TS heeft nu dus:
Kaart 1 = Nvidia
Kaart 2 = Ati
SLI = Enabled
Dat kan niet, dat is wat ik hier aantoon. Ik heb het helemaal niet gehad over het wel of niet kunnen aansturen van meerdere monitors met of zonder SLI.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Maar even voor de duidelijkheid, exact hetgeen wat je wil (dus ook met de SLI selector card op 'yes') heeft gewoon gewerkt met XP? En nu wil je hetzelfde onder Vista, maar dat werkt niet?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

UTwizard schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Dat heb ik niet gezegd? TS zegt hier dat hij zijn SLI connector op op Yes heeft staan om het zo maar te zeggen. Dat is namelijk wat die DIMM doet op het moederbord. Definieren of je wel of geen SLI aan hebt staan.
TS heeft nu dus:
Kaart 1 = Nvidia
Kaart 2 = Ati
SLI = Enabled
Dat kan niet, dat is wat ik hier aantoon. Ik heb het helemaal niet gehad over het wel of niet kunnen aansturen van meerdere monitors met of zonder SLI.
Ik heb dat bordje ook, en als je de printplaatje omzet, doe je niks anders dan de pci-e lanes in een andere configuratie zetten. SLI zit 100% in de drivers en niet in je moederbord, een waarom je een sli moederbord nodig heb is omdat er licentie moet worden betaald en dat doet nvidia alleen via hun eigen chipset.

Je kan gerust in het 2e slot een raidkaart stoppen geen probleem of een tweede videokaart en sli printplaat enabled (zoals jij de configuratie noemt van de twee 8x sloten ;) )en dan geen sli gebruiken. SLi kan in zijn geval niet aanstaan want die kan je pas aanzetten als je twee kaarten heb die samen in sli kunnen en de juiste chipset en dan kan je pas sli aanzetten in de drivers.

Het doet dus niks anders dan fysiek 7 lanes meer met het 2e slot verbinden en 8 minder naar het 1e slot doorsturen.

Dit kan met elk moederbord gedaan worden als de makers het willen ook met Intel chipset of met via chipset het heeft niks met Nvidia te maken of SLI, het zit allemaal in de standaard die PCI-e heet, die kan verdeeld worden over verschillende sloten. ;) SLI is dus niks anders dan 2 pci-e sloten van fysiek 16x en als ze netjes aan de standaard hebben gehouden kan er dus alles in van 1x t/m 16x pci-e kaarten.

Zoek eens op het forum naar Asus a8n-sli en een raid kaart in het 2e 16x pci-e slot. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 08-03-2008 01:17 ]

• UTwizard
mad_max234 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Ik heb dat bordje ook, en als je de printplaatje omzet, doe je niks anders dan de pci-e lanes in een andere configuratie zetten. SLI zit 100% in de drivers en niet in je moederbord
Probeer jij SLI op de A8N-SLI Deluxe maar eens aan te zetten zonder dat printplaatje om te draaien, gaat je niet lukken ;)
Je kan gerust in het 2e slot een raidkaart stoppen geen probleem of een tweede videokaart en sli printplaat enabled (zoals jij de configuratie noemt van de twee 8x sloten ;) )en dan geen sli gebruiken. SLi kan in zijn geval niet aanstaan want die kan je pas aanzetten als je twee kaarten heb die samen in sli kunnen en de juiste chipset en dan kan je pas sli aanzetten in de drivers.
Dat is ook wat ik bedoelde. TS heeft namelijk zijn printplaatje op Dual Videocard staan, wat in zijn geval niet gaat werken omdat het niet identieke kaarten zijn. Ja je kunt er gerust een tweede kaart bijprikken in je tweede PCIe 16x slot, deze zal alleen in het geval van de TS niet in SLI kunnen draaien. We zeggen hetzelfde, alleen met andere woorden.

• Crash_Override007
UTwizard schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Probeer jij SLI op de A8N-SLI Deluxe maar eens aan te zetten zonder dat printplaatje om te draaien, gaat je niet lukken ;)

[...]

Dat is ook wat ik bedoelde. TS heeft namelijk zijn printplaatje op Dual Videocard staan, wat in zijn geval niet gaat werken omdat het niet identieke kaarten zijn. Ja je kunt er gerust een tweede kaart bijprikken in je tweede PCIe 16x slot, deze zal alleen in het geval van de TS niet in SLI kunnen draaien. We zeggen hetzelfde, alleen met andere woorden.
Tuurlijk kun je geen sli aanzetten als het print plaatje op "single videocard" staat. Maar je snapt het niet helemaal UTwizard, in je 1-na laatste zin zeg je dat ik mijn opstelling niet in sli kan laten draaien.. dat klopt maar dat heb ik nooit gewild...

Wat madmax probeert uit te leggen is dat dit bord helemaal geen 2 pci-e 16x poorten heeft. de chipset ondersteunt namelijk maar 20 pci-e lanes, dus als dat ding in dual staat zijn allbei die grote pci-e sloten 8x en als de chip op single-videokaart staat dan is het 2e slot uit, en het 1e slot aan op pci-e 16x, die andere 4 lanes worden gebruikt door onboard apparaten en die kleine pci-e 1x sloten.

Wat je zegt in je eerste post dat die chip op "single videokaart" moet staan klopt dus niet.

• Crash_Override007
The__Virus schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:25:
Maar even voor de duidelijkheid, exact hetgeen wat je wil (dus ook met de SLI selector card op 'yes') heeft gewoon gewerkt met XP? En nu wil je hetzelfde onder Vista, maar dat werkt niet?
Hey Virus, dat is correct..
jammer dat dat niet meer kan in vista. hetzelfde heb ik trouwens ook met geluid. In windows xp werkte mijn realtek spdif uitgang naar mn surround receiver en mn 5.1 analoge speakersetje wel tegelijk maar in vista niet.
Ze hebben dat driver model zo idioot veranderd in vista...

• Crash_Override007
mad_max234 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:38:
Je kan maar 1 diver gebruiken van Nvidia of ATI, drivers kan je niet door elkaar gebruiken.

Je zal dus 1 kaart standaard drivers van windows moeten gebruiken, dit doe je als volg.

1. Installeer eerst 1 kaart in je systeem en boot dan alleen met die kaart.
2 Installeer de standaard video drivers van windows. (dus niet van Nvidia of ATI)
3. Zet pc weer uit, en steek de 2e kaart erbij, deze zal dus wel hardware acceleratie hebben.
4. Reboot weer en installeer de drivers van de kaart. (Dus de drivers van ATI of Nvidia ligt aan elke kaart je gaat gebruiken)

Dit trucje word al jaren gebruikt, ook om PCI videokaart en AGP kaart te combineren.

Andere optie is twee kaarten halen van 1 merk, meer optie weet ik niet.

@UTwizard

Hoe kom je daar bij dat als je geen SLI heb dat je geen 2 kaarten kan aansturen, onzin wat je hier loopt te verkopen, lees je eens wat meer in. ;)
Hey madmax, bedankt voor je reactie. dit gaan we proberen natuurlijk.
Als ik het goed begrijp installeer ik dus uiteindelijk maar van 1 merk (ati catalyst in mijn geval) drivers en mijn nvidia kaartje zou ik dan kunnen gebruiken voor de 3e monitor zonder hardware acceleratie

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 15:26
Nog een toevoeging: Windows Vista ondersteund maar 1 driver voor je videokaart. Tenzij je 2 videokaarten van hetzelfde merk hebt. In jouw geval zal het niet gaan werken. Link naar MS site: http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx

Daar staat het hele verhaal uitgelegd!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
En in Windows XP heb je bovenstaand probleem dus niet.
Geplaatst op maandag 17 maart 2008 12:01
Geplaatst op maandag 17 maart 2008 12:05
Geplaatst op maandag 17 maart 2008 12:08
Overigens zou ik je adviseren om de algemene voorwaarden en het beleid eens door te lezen. Want binnen 24 uur reageren terwijl je eigen reactie al de laatste was is not-done. Daar is de 'edit' knop voor.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1