Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(lokaal) contentfilter / adultfilter

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi :w

Deze week ben ik door iemand gevraagd om eens mee te denken voor de volgende situatie: een gezin met 3 kinderen, waarvan de kinderen graag op hun eigen computers op internet willen. Deze staan op hun slaapkamers. De kinderen zijn <12 jr, en vanwege de locatie van de computers kan er dus niet continu toezicht worden gehouden.
De vraag is om een soort 'contentfilter' aan te brengen zodat de kids (in ieder geval deels) beschermd zijn tegen 18+ content. We gaan er even vanuit dat ze niet in staat zijn om een lokaal filter uit te schakelen.

De oplossing zou het liefste gratis zijn. De tot nu toe gevonden oplossingen gaan bij 3 computers qua prijs toch behoorlijk in de kosten lopen (aanschaf + abonnement nodig).

Heb al een beetje rondgekeken, maar er zijn niet echt recente topics over. Wat ik heb gevonden:
* Net Nanny
* SurfWatch (lijkt discontinued, http://www.spyglass.com)
* CyberPatrol

Iemand nog andere goede tips?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens kunnen kijken naar de services die openDNS biedt: nieuws: Opendns introduceert een door gebruikers gevoed filter
Ik heb het zelf nog niet getest, dus geen idee hoe goed dat het werkt. Maar het is voor zover ik weet geheel gratis.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hey, dat ziet er cool uit! Ben even door de beschrijving heengelopen, maar dat lijkt precies wat ik zoek. Thanks man!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Update'je: OpenDNS account aangemaakt en blokkeringen ingesteld, en het werkt prima!