Toon posts:

[Vista] Aero werkt niet op Vaio laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe laptop. Namelijk de Sony Vaio VGN-NR21E/S met de volgende specs:
Windows Vista Home Ultimate
Intel® Pentium® Dual-Core-processor T2330
DDR2 SDRAM (2 x 1024 MB)
Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100

Nu heb ik echter het probleem dat na 5 tot 10 minuten het Vista Aero theme niet meer werkt. Tevens kan ik de instellingen van Window Color and Appearance voor Aero niet meer zien. Als ik bij Theme setting kijk kan ik alleen nog Windows classic gebruiken en is Vista verdwenen!

Het volgende heb ik geprobeerd om het op te lossen

- Op tweakers, notebookreview & google gezocht
- Gekeken of de graphic chip Aero ondersteund, wat dus zo is.
- Register aanpassingen gedaan
- Driver opnieuw geinstalleerd
- Window Color and Appearance aangepast
- Hij staat reeds op 60 DPI en 32 bit.

Hebben jullie enig idee hoe ik het Aero theme weer werkend krijg? O+

Verwijderd

Topicstarter
upje!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Nieuwste drivers geïnstalleerd ?
Werk je met de pre-installed Vista ?
Andere resolutie ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:49
vista home ultimate??

bestaat er uberhaupt een home ultimate versie???

lijkt mij een driver probleem. ligt het niet aan bepaalde programmas die je draait?
of als je toevallig een ati videokaart hebt gebeurt het wel eens dat er bij een fout de drivers uit het geheugen worden gehaald

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! De nieuwste drivers staan er op en Vista is inderdaad voorgeinstalleerd. Het aanpassen van de resolutie heeft geen enkel effect :'(

Verwijderd

Topicstarter
dangerpaki schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:54:
vista home ultimate??

bestaat er uberhaupt een home ultimate versie???

lijkt mij een driver probleem. ligt het niet aan bepaalde programmas die je draait?
of als je toevallig een ati videokaart hebt gebeurt het wel eens dat er bij een fout de drivers uit het geheugen worden gehaald
Sorry, ik bedoel Home Premium! Bij mijn vraag stonden tevens de specs van de laptop, het gaat namelijk om een onboard videokaart de Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100. Ik heb gekeken of ik programma's draai die misschien het probleem kunnen veroorzaken, maar volgens mij is dat niet zo! Ik heb Java opnieuw geinstalleerd, aangezien dat een probleem veroorzaker zou zijn. Maar tot heden geen effect.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke exacte applicatie start je op het moment dat Aero er mee nokt? Misschien Nero 7 ofzo? Sommige apps kunnen niet met Aero overweg en schakelen je dan terug :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als er een applicatie gestart word welke (bijv. door incompatibiliteits problemen) niet met Aero om kan gaan, dan krijg je een popup-bericht met een melding waarom Aero gestopt is.

Zo te horen is dit niet het geval, maar is er iets anders aan de hand..

Draait na die 5 / 10 minuten de 'Theme' service (configuratiescherm/beheerders tools/services) nog wel?

-edit: je hebt toch geen tweak / tune tooltjes geinstalleerd staan? :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:29:
Als er een applicatie gestart word welke (bijv. door incompatibiliteits problemen) niet met Aero om kan gaan, dan krijg je een popup-bericht met een melding waarom Aero gestopt is.

Zo te horen is dit niet het geval, maar is er iets anders aan de hand..

Draait na die 5 / 10 minuten de 'Theme' service (configuratiescherm/beheerders tools/services) nog wel?

-edit: je hebt toch geen tweak / tune tooltjes geinstalleerd staan? :/
Tot op heden niks getweakt noch getuned. Dat van de compatibaliteit heb ik inderdaad al uitgeprobeerd maar vrienden van me hebben geen klachen als zij exact dezelfde software draaien. Ik heb trouwens nog nooit een pop-up bericht gezien met die fout melding. Dus zoals je al zegt, er is iets anders aan de hand :/

Als Aero automatisch uitschakelt na die 5 minuten en ik probeer hem weer aan te zetten via Theme settings is de Aero theme gewoon compleet verdwenen. Hij ziet Aero dus tijdens die 5 minuten wel. Na een reboot ziet die de theme weer en werkt die perfect gedurende 5 minuten...

:'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 23:19 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
kijk eens in je services of je "Themes" service nog draait

edit:
dat veroorzaakt nl. exact jouw problemen :)

bekijk ook eens je logboek wáárom die service crashed :)

[ Voor 52% gewijzigd door sjongenelen op 06-03-2008 23:17 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt voor de moeite :)

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben

open start => typ 'services' in bij start search => themes => properties => op Automatic zetten en dan starten.

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik gister probleemloos Aero heb gedraaid schakelde die hem vandaag toch weer uit!

Bij services>themes staat de service status wel op started en de start up type op automatic. Het verschil is nu echter dat Aero niet verdwijnt uit Personalize>theme settings en dat ik hem wel weer aan kan klikken.

Wat trouwens ook wel extreem raar is dat the program sounds die ik op 'no sounds' heb geselecteerd ook weer terug switched naar Windows Default sounds

Ik ben echt ten einde raad :'(

Verwijderd

Neem contact op met Sony zou ik zeggen, laat hun het maar oplossen. Zooi van hun is al duur genoeg, als het dat niet eens goed werkt.......
Pagina: 1