[HDD] Schijf crash / Umountable boot volume

Pagina: 1
Acties:

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik krijg bij het opstarten van het systeem de BSOD melding "unmountable boot volume".

De aanleiding is dat ik een dvd aan het branden was en in excel wat aan het uitwerken was, totdat mijn muziekspeler raar ging doen (overslaan/schokken) en op een gegeven moment werd er niks meer naar de dvd geschreven. Het systeem ging wat schokkerig voort, dus heb ik besloten om het branden te annuleren, aangezien ik dacht dat mijn brander het niet meer trekte. Na annuleren van het branden ging het probleem niet over en heb ik besloten om de pc te resetten. Waarna bij de heropstart deze foutmelding verscheen. Dit ging gepaard met wat getik van de harde schijf.

Ik vond deze website met hulp:

http://www.pc-handyman.nl...ountable-boot-volume.html

Welke ik heb geprobeert, maar zodra ik "chkdsk /p" uitvoer, krijg ik de melding:

"The volume appears to contain one or more unrecoverable problems."

Als ik overigens windows opnieuw probeer te installeren, kan ie niet zien wat voor type bestandssysteem de windows partitie was. De data partitie representeerd hij nog wel als NTFS.

Ik geloof dus zelf dat de schijf beschadigd is, het recoveren vanaf de data partitie gaat hoogstwaarschijnlijk wel lukken, maar hoe kan ik de windows partitie herstellen?

Kan iemand mij verder helpen?

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
harde schijf in een werkende PC steken en zo vlug mogelijk proberen een backup nemen van de bestanden.
Een andere HD kopen, en windows opnieuw installeren (eventueel proberen clonen met ghost of arconis en hopen dat windows opstart, eventueel ook chkdsk /f uitvoeren)

Simke

• Deikke
  • Nu online
ik heb geen andere pc beschikbaar (met sata aansluitingen), heb momenteel een andere schijf waar ik windows op ga installeren en dan proberen om er data af te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Deikke op 06-03-2008 18:39 ]

• Deikke
  • Nu online
Helaas is het erger dan gedacht. Ik heb nu een nieuwe windows installatie, hdd aangesloten en begonnen met kopiëren. De schijf geeft om de 10 tellen een aantal tikken waarna er weer iets wordt gekopieërd. Dit schiet zo niet op, maar er komt in ieder geval wat van de schijf af. Weet iemand een betere oplossing, of moet ik dit maar een nacht laten staan te kopiëren?

• Deikke
  • Nu online
Nog maar een keer, ik heb contact opgenomen met Samsung voor RMA, ze gaven echter aan dat ik eerst HUTIL moest proberen, deze is momenteel aan het lopen en heeft onderwijl een stuk of 100 ECC errors aangegeven. Kan ik er nu vanuitgaan dat de schijf dood aan het gaan is, of kan ik op de een of andere manier de schijf nog repareren?

Persoonlijk vertrouw ik deze schijf mijn data niet meer toe. (Hoe onbelangrijk ook).

Overigens heb ik nog wel wat kunnen recoveren, maar dit ging erg langzaam. Het meeste lijkt nog intact.