Als meukert moet je nogals eens wat installeren en weer weghalen, dus mijn pc vervuilt snel. Van de week heb ik XP er dus maar weer eens opnieuw opgezet, maar nu heb ik een probleem waar ik de oplossing niet voor vinden kan. Vlak voordat de desktop verschijnt (ik ben de enige gebruiker en heb geen wachtwoord, dus het inlogscherm wordt overgeslagen) gaat het scherm normaal altijd even op zwart. Dit is denk ik als hij oveschakelt van de lage (loading Windows) naar hoge (desktop) resolutie. En dit is waar het mis gaat.
De eerste keer dat Windows start (dus bij het aanzetten, of als ik vanuit Windows voor 'herstart pc' kies) geeft de pc een spontane reboot, vlak voordat de desktop verschijnt. Als de pc dan start, krijg je de gebruikelijke keuze om in safe mode op te starten. Ik kies echter altijd voor Windows normaal opstarten en nu gaat hij wel probleemloos door naar de desktop.
Videoprobleem zou je zeggen. Maar wat ik ook probeer, het probleem gaat niet weg. Ik begin er al bijna gewend aan te raken dat ik bij het aanzetten van de pc (of herstarten) maar even iets anders moet gaan doen en dat ik na de 2e start aan de slag kan....
Geprobeerd:
Met en zonder monitor driver (ViewSonic VG1930wm, die geen digitale handtekening heeft)
Verschilende videokaart drivers (ik heb een ATi 9800 Pro):
- standaard Windows driver
- ATi Catalyst 7.4
- Omega Catalyst 4.8.442
Iemand nog suggesties?
De eerste keer dat Windows start (dus bij het aanzetten, of als ik vanuit Windows voor 'herstart pc' kies) geeft de pc een spontane reboot, vlak voordat de desktop verschijnt. Als de pc dan start, krijg je de gebruikelijke keuze om in safe mode op te starten. Ik kies echter altijd voor Windows normaal opstarten en nu gaat hij wel probleemloos door naar de desktop.
Videoprobleem zou je zeggen. Maar wat ik ook probeer, het probleem gaat niet weg. Ik begin er al bijna gewend aan te raken dat ik bij het aanzetten van de pc (of herstarten) maar even iets anders moet gaan doen en dat ik na de 2e start aan de slag kan....
Geprobeerd:
Met en zonder monitor driver (ViewSonic VG1930wm, die geen digitale handtekening heeft)
Verschilende videokaart drivers (ik heb een ATi 9800 Pro):
- standaard Windows driver
- ATi Catalyst 7.4
- Omega Catalyst 4.8.442
Iemand nog suggesties?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).