[XP] spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:31

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Als meukert moet je nogals eens wat installeren en weer weghalen, dus mijn pc vervuilt snel. Van de week heb ik XP er dus maar weer eens opnieuw opgezet, maar nu heb ik een probleem waar ik de oplossing niet voor vinden kan. Vlak voordat de desktop verschijnt (ik ben de enige gebruiker en heb geen wachtwoord, dus het inlogscherm wordt overgeslagen) gaat het scherm normaal altijd even op zwart. Dit is denk ik als hij oveschakelt van de lage (loading Windows) naar hoge (desktop) resolutie. En dit is waar het mis gaat.

De eerste keer dat Windows start (dus bij het aanzetten, of als ik vanuit Windows voor 'herstart pc' kies) geeft de pc een spontane reboot, vlak voordat de desktop verschijnt. Als de pc dan start, krijg je de gebruikelijke keuze om in safe mode op te starten. Ik kies echter altijd voor Windows normaal opstarten en nu gaat hij wel probleemloos door naar de desktop.

Videoprobleem zou je zeggen. Maar wat ik ook probeer, het probleem gaat niet weg. Ik begin er al bijna gewend aan te raken dat ik bij het aanzetten van de pc (of herstarten) maar even iets anders moet gaan doen en dat ik na de 2e start aan de slag kan....

Geprobeerd:
Met en zonder monitor driver (ViewSonic VG1930wm, die geen digitale handtekening heeft)
Verschilende videokaart drivers (ik heb een ATi 9800 Pro):
- standaard Windows driver
- ATi Catalyst 7.4
- Omega Catalyst 4.8.442

Iemand nog suggesties?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Reboot on error uitzetten, dan krijg je een blue-screen ipv een reboot. Dan kun je zien waar het misgaat.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:34
Krijg je geen BSOD? Als dat het geval is en je hebt automatisch herstarten aanstaan zal dit overkomen als een spontane reset.

Dit kun je eventueel uitzetten in je system properties > advanced > startup and recovery settings > automaticly restart uitvinken.

Wat zegt je logboek op het moment dat je PC uit valt?

Als je met een koude start meteen in veilige modus gaat, crashed ie dan ook?

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Nee, ik krijg geen BSOD en automatisch herstarten staat aan. Ik zal het eens uitzetten en harstarten. Ook zal ik eens proberen de eerste keer in safe mode op te starten.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Nu dat automatisch herstarten uitstaat krijg ik wel een BSOD. Die geeft echter geen zinvolle info. Het eventlog bevat geen foutmeldingen. Application en System bevatten alleen een zooi 'information' meldingen en Security en IE zijn helemaal nog leeg.

Ik ga nu even op de stop code zoeken in Google:
STOP: 0x0000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Google is my friend. :)

De limiet voor kernel drivers is 12kB. Als je Symantec NAV CE hebt draaien is dat echter niet voldoende. Door het aanmaken van een sleutel in het register met de naam KStackMinFree en waarde 2200 (= 8,5 kB) is het probleem verholpen.

Bron.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Deze error is vaak gerelateerd aan Symantec producten en kapot ram.
Ah kijk, toch Symantec.

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-03-2008 15:08 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:34
Snelcursus troubleshooten. :7

Apart trouwens dat ie in dit geval de 2e keer wel gewoon netjes boot. Of is Symantec dan uitgeschakeld ofzo?
Pagina: 1