Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL-Access 2003] Create table probleempje met compressie

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 19:57
Even omdat mijn vorige topic op niets af is gesloten, hierbij de syntaxisinfo uit de help en zoals ook op zoveel webpagina's te vinden is. Ik weet niet precies wat het probleem is waarom dat topic gesloten wordt maar echt veel hulp heb ik er niet aan gehad.

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280460

CREATE [TEMPORARY] TABLE tabel (veld1 type [(grootte)] [NOT NULL] [WITH COMPRESSION | WITH COMP] [index1] [, veld2 type [(grootte)] [NOT NULL] [index2] [, ...]] [, CONSTRAINT meervoudigeindex [, ...]])

De instructie CREATE TABLE heeft de volgende argumenten:

Argument Beschrijving
tabel De naam van de tabel die moet worden gemaakt.
veld1, veld2 De naam van een of meer velden die u in de tabel wilt opnemen. U moet ten minste één veld maken.
type Het gegevenstype van veld in de nieuwe tabel.
grootte De veldgrootte in tekens (alleen velden van het type Tekst en Binair).
index1, index2 Een CONSTRAINT-component waarmee een index voor één veld wordt gedefinieerd.
meervoudigeindex Een CONSTRAINT-component waarmee een index voor meerdere velden wordt gedefinieerd.

Aanvullende informatie
Met de instructie CREATE TABLE definieert u een nieuwe tabel en de bijbehorende velden en veldbeperkingen. Als u NOT NULL opgeeft voor een veld, moeten nieuwe records geldige gegevens bevatten in dat veld.

Met een CONSTRAINT-component kunt u verschillende beperkingen instellen voor een veld en kunt u de primaire sleutel vaststellen. U kunt ook de instructie CREATE INDEX gebruiken om een primaire sleutel of extra indexen te maken voor bestaande tabellen.

U kunt NOT NULL gebruiken voor één veld of binnen een benoemde CONSTRAINT-component die van toepassing is op één veld of op een benoemde CONSTRAINT-component voor meerdere velden. De NOT NULL-beperking mag echter slechts eenmaal op een veld worden toegepast. Als u probeert deze beperking meermaals toe te passen, treedt er een runtime-fout op.

Wanneer een tabel van het type TEMPORARY (tijdelijk) wordt gemaakt, is deze alleen zichtbaar binnen de sessie waarin de tabel is gemaakt. De tabel wordt automatisch verwijderd wanneer de sessie eindigt. Meerdere gebruikers hebben toegang tot een tijdelijke tabel.

Het kenmerk WITH COMPRESSION kan alleen worden gebruikt met de gegevenstypen CHARACTER en MEMO (ook bekend als TEXT) en synoniemen hiervan.

Het kenmerk WITH COMPRESSION is toegevoegd voor CHARACTER-kolommen vanwege de overstap naar de Unicode-indeling. Voor elk Unicode-teken zijn standaard twee bytes nodig. Voor bestaande Microsoft® Jet-databases die voornamelijk tekengegevens bevatten, kan dit betekenen dat het databasebestand dubbel zo groot wordt wanneer het naar de Microsoft Jet 4.0-indeling wordt geconverteerd. De Unicode-indeling van een groot aantal tekensets (de tekensets die voorheen Single-Byte Character Sets (SBCS) werden genoemd) kunnen gemakkelijk worden gecomprimeerd tot één byte. Als u een CHARACTER-kolom met dit kenmerk definieert, worden gegevens automatisch gecomprimeerd wanneer ze worden opgeslagen en gedecomprimeerd wanneer ze worden opgehaald uit de kolom.

MEMO-kolommen kunnen ook zo worden gedefinieerd dat er gegevens in een gecomprimeerde indeling in kunnen worden opgeslagen. Er geldt echter wel een beperking. Alleen MEMO-kolommen die na compressie minder dan 4096 bytes tellen, worden gecomprimeerd. Alle andere MEMO-kolommen worden niet gecomprimeerd. Dit betekent dat binnen een bepaalde tabel voor een bepaalde MEMO-kolom sommige gegevens mogelijk gecomprimeerd zijn en sommige niet.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als je dus een foutmelding krijgt, zul je toch echt de betreffende query moeten neerzetten. De query welke jij in je vorige topic neerknalde werkt bij mij perfect.

Waarom je dergelijke 'compressie' zou toepasen begrijp ik niet, wat schrijfruimte is tegenwoordig eigenlijk geen probleem meer. Daarbij vertraagt het je applicatie onnodig.

If it isn't broken, fix it until it is..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28

TeeDee

CQB 241

Ik zit eigenlijk niet te wachten op een rechtstreekse copy/paste van MSDN hoor... (dat kan ik prima zelf vinden).

WITH COMPRESSION kan afaik alleen via Jet Ole DB en ADO erin gezet worden.

edit:
ADO erbij gezet

Edit2: hmm, klopt niet helemaal geloof ik, na de docs er even goed op nageslagen te hebben.

Verder ben ik volkomen eens met wat Niemand_Anders zegt: wat moet dat wel niet voor een monster DB zijn als je compressie in een Memo veld nodig hebt? (Dan zit je imo in ieder geval al met Access aan het verkeerde adres ;))

[ Voor 49% gewijzigd door TeeDee op 06-03-2008 14:24 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 19:57
Niemand_Anders schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:17:
Als je dus een foutmelding krijgt, zul je toch echt de betreffende query moeten neerzetten. De query welke jij in je vorige topic neerknalde werkt bij mij perfect.

Waarom je dergelijke 'compressie' zou toepasen begrijp ik niet, wat schrijfruimte is tegenwoordig eigenlijk geen probleem meer. Daarbij vertraagt het je applicatie onnodig.
Dat eerste werkt dus bij mij niet, dat is het probleem.
Dat laatste weet ik niet van of dat waar is. Waarom zou die compressie standaard aan staan dan als je gewoon een tabel via de GUI aanmaakt?
TeeDee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:19:
Ik zit eigenlijk niet te wachten op een rechtstreekse copy/paste van MSDN hoor... (dat kan ik prima zelf vinden).

WITH COMPRESSION kan afaik alleen via Jet Ole DB en ADO erin gezet worden.

edit:
ADO erbij gezet
Heb ik er bij gezet omdat kennelijk zonder te begrijp waar het over ging mijn topic gesloten werd. Even om te laten zien dat ik wel degelijk gezocht heb en er ook meerdere mensen naar heb laten kijken.
Dat laatste heb ik geen idee van wat je daar mee bedoelt: ik voer de query uit vanuit Access zelf dus het lijkt me dat dat zou moeten werken.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh,, dus je post nu 1 op 1 een stuk help tekst en wij moeten je maar verder helpen met je syntax fout?

Als je topic gesloten is en je vind dat dat onterecht is, open dan niet een nieuw topic maar neem dan contact op met de mod die je topic heeft gesloten . Lees aub Programming Beleid - De Quickstart eens door want je bent nu nogal erg kort van stof met betrekking tot de zaken die je zelf al hebt geprobeerd en sterker nog: een syntax fout zou je makkelijk zelf moeten kunnen oplossen want de syntax staat echt prima gedocumenteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 06-03-2008 14:26 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.