Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Heb Asus Striker II Formula MB en twijfel tussne twee geheugen merken.

OCZ Reaper PC6400
of
Corsair XMS2 PC6400

Beide hebben identieke latencies, maar mijn vraag is welke beter overclockbaar is en of er ene prestatie verschil tussen beide zit. Wat is jullie vote? Voor mij is het 50% / 50%.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens kijken of het wel compatible is met je mobo. Asus bordjes zijn vrij ranzig als het aankomt op geheugen compatibility, dus check eerst eens of het beide op de QVL genoemd is (danwel er mensen zijn die het spul stbiel draaiend hebben).

Maar om even terug te komen op je vraag, kijk liever naar de geheugenchips die erop zitten, die bepalen hoe goed het spul te clocken is, niet welke fabrikant die dimm in elkaar geduwd heeft.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien een idee om op reviews te zoeken?

Kun je eens zien hoe ver anderen hiermee zijn gekomen.

[ Voor 40% gewijzigd door MuisM4t op 06-03-2008 20:32 ]

Verwijderd

Ik denk dat de OCZ veel beter zal overclocken, ik denk dat de corsair xms2 rev2.1 zal zijn, wat
ProMOS chips heeft en haalt zelfs geen 900mhz cl5

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 07:30

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Mijn XMS2 draait hier stabiel op 1100MHz @cas5 dus 900 is een beetje overdreven hoor :)
Heb nog niets met voltages, timings etc gedaan omdat ik daat nog geen tijd voor heb gehad...

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Onno b schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:58:
Mijn XMS2 draait hier stabiel op 1100MHz @cas5 dus 900 is een beetje overdreven hoor :)
Heb nog niets met voltages, timings etc gedaan omdat ik daat nog geen tijd voor heb gehad...
Geloof me, dat is niet overdreven hoor. Als je de goede revisie hebt, heb je Micron chips. Helaas zijn die al een tijd uit de running, en worden er voornamelijk nog ProMOS chips verkocht, die dingen gaan echt niet hoger dan 900Mhz. Ik draai nu 4-4-4-8 2,2v 880Mhz. Alles hoger doet ie niet (Ook met timings op 6-6-6-20 en 2,3v)

Of je moet voor Corsair dominator gaan, 60 euro voor 2gb 1066Mhz. En nog over te klokken naar 1300Mhz ook.
Pagina: 1