Toon posts:

Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Eerst even een schets van de situatie:

1. Mijn laptop (Sony Vaio FE21H) werkt perfect, en is met draad verbonden aan een netwerk
2. Muziek blijft hangen en netwerkkaart (on board) is plotseling verdwenen
3. Wat beginnen sukkelen met drivers enzo, nieuwe windows XP installatie, ubuntu installatie... kortom: niets doet die netwerkkaart terugkomen!
==> On board netwerkkaart voor kabel kapot!

4. Aankoop van een USB 2.0 netwerk adapter... Merk: conceptronic, kostprijs: 30 euro
5. Drivers installeren, en lekker surfen: jeej!... Na een kwartiertje: BSOD... fuck!... Nieuwere drivers installeren, wat prutsen, weer nieuwe xp installatie... Zelfde probleem! Eerste BSOD komt na een kwartierje, laptop restart direct, daarna is't na een paar minuten, of zelfs direct na aansluiten netwerkkabel. Géén probleem als adapter in USB-poort zit, maar zonder kabel...
6. Conceptronic werkt perfect samen met een andere pc/laptop
==> Conceptronic werkt niet goed samen met mijn Vaio

7. Laptop binnendoen in de winkel, en bovenstaande uitgelegd.
8. Men heeft daar al hetgeen ik reeds geprobeerd heb, waarschijnlijk nog eens over gedaan, zonder restultaat
==> laptop gaan halen, nog steeds kapot, enige oplossing = nieuw moederbord, maar da's wat duur naar mijn goesting

9. Draadloos netwerk dan maar! Die netwerkkaart werkt wel deftig bij ons op't school... Dus dat zal hier thuis ook wel het geval zijn zeker?!
10. Draadloos netwerk installeren, werkt perfect op een ANDERE laptop, maar niet op die van mij. (ja, schakelaartje voor draadloze ontvangst staat aan :P )
11. Laptop terug naar de winkel: en ja hoor, daar werken ook niet alle netwerken goed mee.
12. Intel drivers updaten, en het lijkt nu beter te werken (in de winkel)
13. Terug thuis... EN HET WERK NOG NI!!
14. Ubuntu installeren, en daar eens proberen... kan ook niet verbinden naar dat draadloos netwerk.

p.s. Dit heeft niets met draadloze ontvangst ofzo te maken
p.s.s. andere laptop die in deze test gebruik is, is een Dell Inspiron 6000
p.s.s.s. netwerk onbeveiligd laten broadcasten heeft oon géén resultaat
p.s.s.s.s. draadloze router = Linksys Wireless-G VPN Router with RangeBooster - Model WRV200

Heeft er iemand nog ideetjes??

- draadloze netwerkkaart voor uitbreidingsslot van laptop kopen?

Verwijderd

Wat gaf hij precies aan in de BSOD,want het lijkt toch op een hardware probleem in je laptop...misschien nog garantie bij Sony?