Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IDE] Iemand ervaring met Pulse?

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Ik kwam via via vandaag terecht op de site www.poweredbypulse.com. Die bieden een systeem om Eclipse profielen te beheren binnen een development team en biedt daarnaast ook standaard profielen voor bepaalde configuraties van Eclipse; bijvoorbeeld Eclipse voor PHP development, Eclipse voor J2EE, Eclipse voor Python, etc.

Klinkt wel grappig.

Er zijn volgens mij talloze alternatieven voor standaard Eclipse-paketten, maar deze is gratis en biedt dus ook een systeem om je profiel (Eclipse config) snel op een ander systeem ter beschikking te hebben. Ik zie wel mogelijkheden voor organisaties waarbij een externe developer even het standaard Eclipse-profiel kan gebruiken en binnen een paar minuten up-and-running is binnen een projectomgeving. Wellicht loop ik ontzettend achter en is dit er al lang.

Ik ben het nu aan het installeren om te bekijken wat ik er van vind.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben iig heel benieuwd. Nu is het inrichten van nieuwe omgeving met eclipse niet zo lastig, die kan immers gewoon gekopieerd worden, maar zeker voor het aanpassen van configuraties en het delen van steeds veranderende configuraties kan het erg handig zijn. Ik merk bij mezelf dat mijn desktop installatie en mijn laptop installatie al behoorlijk uit elkaar aan het lopen zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Janoz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:12:
Ik ben iig heel benieuwd. Nu is het inrichten van nieuwe omgeving met eclipse niet zo lastig, die kan immers gewoon gekopieerd worden, maar zeker voor het aanpassen van configuraties en het delen van steeds veranderende configuraties kan het erg handig zijn. Ik merk bij mezelf dat mijn desktop installatie en mijn laptop installatie al behoorlijk uit elkaar aan het lopen zijn.
Ik werk er nu dus twee dagen mee, en het werkt wel goed.
Een van de voordelen van Pulse is wel dat updates van Eclipse en de gebruikte plugins veel makkelijker worden, omdat Pulse dat gewoon afhandelt. Die update manager die standaard bij Eclipse komt vond ik namelijk niet zo heel handig.

Je hebt dus een standaard catalogus met plugins die je met 1 klik kunt toevoegen aan je profiel, maar die lijst is niet heel uitgebreid. Het is echter ook mogelijk om gewoon extra plugins toe te voegen die dan ook automatisch onderdeel van je Pulse-profiel worden. Alleen denk ik niet dat de updates van die extra geïnstalleerde plugins ook automatisch worden geïnstalleerd....

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb er ook even mee gewerkt, het grootte voordeel is dat je snel bepaalde configuratie sets gezamelijk kan installeren. één van de grootste voordelen vindt ik persoonlijk is als je verschillende plugins wilt gebruiken hij deze automatisch download. Je krijgt niet één grootte eclipse die draait (en daardoor erg veel geheugen verbruikt) maar meerdere configuraties zonder verschillende installaties (dus één eclipse installatie wordt gebruikt voor verschillende configuraties). Ik werk bijvoorbeeld veel met Eclipse, MyEclipse en Andoid, in dit geval kan ik Eclipse + MyEclipse starten of Eclipse + Android. Dit verbruikt minder geheugen dan Eclipse + MyEclipse + Android (dit voorbeeld is dan niet echt heftig te noemen maar toch).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line