Toon posts:

FREEBSD mailserver software, welke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 800 verschillende mailservers voorbij zien komen, maar dit allemaal in combinatie met
POP3 bedoelingen.

Welke webserver luistert naar poort 25?

Heb meerdere domein namen die met een mx record naar mijn eigen ip wordt verwezen.
Dit gebeurt ook met het mx record voor email.

eisen:
- meerdere domeins
- webmail
- luisteren naar poort nummer voor nieuwe mail (? geen idee hoe dat heet)
- freebsd

tnx.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
D'r zijn serieus talloze SMTP-only-mailservers te vinden, ook voor FreeBSD. Ik werk zelf met Postfix, dat werkt vast ook wel onder FreeBSD, maar er zijn er nog veel meer. Webmail is 'los' te installeren, dat hele 'alles in één'-idee is meer Windows ;)

Verder moet je MX-record naar een hostname verwijzen, niet naar een IP-adres, aldus de RFC's :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb zelf Exim gebruikt op FreeBSD (2 jaar lang), ik was er erg tevreden over. Deed ook goed SSL/TLS met enforcing (zodat je niet kan inloggen als je dat niet gebruikt). En de configuratie was ook vrij simpel. Ik deed ook meerdere domeinen.

Ik had hem niet uit de ports collection gehaald trouwens maar zelf gecompileerd omdat de SSL/TLS er op dat moment nog niet in zat in de ports. Maar misschien is dat nu wel het geval (of misschien interesseert je die encryptie zowiezo niet natuurlijk).

Edit: Wat webmail betreft ben ik heel erg blij met RoundCube trouwens, het is heel ajax georienteerd, een beetje zoals gmail, met allerlei handige functies zoals autosave. Je hebt er wel een IMAP server bij nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 06-03-2008 13:11 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25
Welke MTA's heb je dan geprobeerd en waar faalden die voor jou?

Luisteren op poort 25 doen ze allemaal, maar als jouw provider poort 25 beide kanten op blokkeert, moet je toch aan de slag met hun relay-server.

Poort 587 heet submission (grep submission /etc/services).

En als je het mij vraagt neem je Exim.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://www.purplehat.org/?p=3

Simple, foolproof en doet alles wat je wil.
Allemaal gangbare software en duidelijk guide.