[W2K3] Aan 1 netwerkkaart 2 DHCP adressen binden

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
De situatie is als volgt:
Ik heb hier een Windows 2003 Server Standard Edition staan op een machine met 1 netwerkkaart. Ik wil deze machine met twee verschillende IP adressen kunnen benaderen. Aangezien ik geen beheer heb over de DNS en IP adressen voor dit LAN, moeten beide IP adressen via DHCP uitgegeven worden. Dit laatste is dus het probleem. Ik neem aan dat ik hier extra software voor nodig heb die een tweede netwerkkaart emuleert waar ik dan via DHCP het 2e IP adres aan kan hangen, maar kent iemand zulke software?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
volgens mij is niet mogelijk wat jij wilt.

Maar als jij mbv een extra programma een virtual NIC kunt installeren, dan kun je toch eenvoudiger handmatig 2 ip-adressen toevoegen aan die server?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik kan geen statische adressen gebruiken omdat ik niet weet wat er in use is op het LAN en ik dat ook op geen enkele manier kan zien.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
martdj schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:28:
Ik kan geen statische adressen gebruiken omdat ik niet weet wat er in use is op het LAN en ik dat ook op geen enkele manier kan zien.
Look@LAN of iets dergelijks?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 12:50

Liberteh

All your base belong to me

Dan heeft heel DHCP geen zin meer, als je zomaar statische ip adressen gaat lopen binden.
De gene die over je DHCP server gaat kan je extra IP adressen aan je server binden. Hem/haar als is gevraagt?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

martdj schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:28:
als je het netwerk niet beheerd moet je dat ook niet gaan proberen :)
vragen aan degene die het wel doet lijkt me de betere oplossing.

Wat is overigens de reden dat je 2 ip adressen wilt hebben? misschien zijn er andere oplossingen voor hetgene wat je wilt bereiken. (2 ip adressen in hetzelfde subnet lijkt mij zo zinloos)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 15:50 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Log in op een router, een ping en een arp en voila je weet of dat het ip vrij is.
Uiteraard is dit niet de bedoeling maar werkt wel.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

battler schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:52:
Log in op een router, een ping en een arp en voila je weet of dat het ip vrij is.
Uiteraard is dit niet de bedoeling maar werkt wel.
tuurlijk werkt dat niet... het werkt totdat de dhcp hetzelfde ip adres alsnog uitdeelt...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
je scope goed instellen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bel gewoon de beheerder, wij kunnen je hier niet mee helpen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.