Ik heb hier een formulier met daarop enkele comboboxen. Deze comboboxen worden in de sub New() (na InitializeComponent) van het formulier gekoppeld aan een datatable (welke in dataset zitten). Displaymember en Valuemember worden goed ingesteld (omschrijving en merknr)
Nu wil ik de gegevens op het formulier invullen voor het getoond wordt.
Dus ik heb een hoofdformulier en daarop zit een knopje wijzig als men op de button klikt wordt het eerder genoemde formulier getoond met de gegevens ingevuld.
In het click event van de button doe ik (oa.) dit
Dit werkt niet. Als je gaat debuggen is frm.cmbMerk.SelectedValue nothing en blijft ook het nothing ook na de 2e regel.
Wat wel werkt is:
Maar dit lijkt mij niet de oplossing, al werkt het gewoon goed. Of heeft MS het wel zo bedoeld?
Heb ik iets over het hoofd gezien? Heb ik het databinden niet helemaal begrepen? Doe ik iets in de verkeerde volgorde?
Het betreft .NET 1.1 en ik heb al wel wat gegoogled maar ik kan niets vinden. Misschien zoek ik verkeerd, laat maar horen.
EDIT: Misschien ook van belang: nadat de datatable gevuld wordt, wordt de defaultview gesorteerd.
Nu wil ik de gegevens op het formulier invullen voor het getoond wordt.
Dus ik heb een hoofdformulier en daarop zit een knopje wijzig als men op de button klikt wordt het eerder genoemde formulier getoond met de gegevens ingevuld.
In het click event van de button doe ik (oa.) dit
Visual Basic .NET:
1
2
3
| Dim frm as new DetailForm() frm.cmbMerk.SelectedValue = Artikel.MerkNr frm.ShowDialog |
Dit werkt niet. Als je gaat debuggen is frm.cmbMerk.SelectedValue nothing en blijft ook het nothing ook na de 2e regel.
Wat wel werkt is:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| Dim frm as new DetailForm() frm.Visible = true frm.cmbMerk.SelectedValue = Artikel.MerkNr frm.Visible = false 'Anders kan je showdialog niet aanroepen. frm.ShowDialog |
Maar dit lijkt mij niet de oplossing, al werkt het gewoon goed. Of heeft MS het wel zo bedoeld?
Heb ik iets over het hoofd gezien? Heb ik het databinden niet helemaal begrepen? Doe ik iets in de verkeerde volgorde?
Het betreft .NET 1.1 en ik heb al wel wat gegoogled maar ik kan niets vinden. Misschien zoek ik verkeerd, laat maar horen.
EDIT: Misschien ook van belang: nadat de datatable gevuld wordt, wordt de defaultview gesorteerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Arie-Kanarie op 07-03-2008 10:06 . Reden: combobox prefix gegeven ]
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier