Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:28:
Een mobo dat S-ATA 3.0 ondersteund, stamt duidelijk niet uit het stenen-tijdperk.
...
Moederborden zijn de basisconstructie van een PC, waar de meeste benodigde componenten op thuishoren, dus mag je veronderstellen dat het mobo de kip is, ofte dàt item waar fabrikanten van andere hardware rekening mee zouden moeten houden.
...
De verantwoordelijkheid van de fabrikant zou er in deze uit kunnen bestaan dat ze de klant waarschuwen dat deze kaart niet op alle mobo's past, door middel van bijvoorbeeld een klaar en duidelijke sticker op de doos. En noem mij naïef, maar ik ben dus van de veronderstelling uitgegaan (wat in de toekomst niet meer zal gebeuren, geloof me) dat deze dubbel-slot kaart gewoon op mijn mobo zou passen, aangezien een GTX erop past. Alleen is ondertussen de hoek van de cooler aangepast waardoor het kontje van de kaart een goeie centimeter dikker is dan bij een GTX...
....
En een belerend toontje ook... in ieder geval bedankt voor de 'constructieve' reply

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat je mobo uit het stenen tijdperk stamt. Echter een GPU fabrikant zal zijn ontwerp afstemmen op recente en gangbare moederboarden. Dit is een categorie waar jou mobo helaas niet meet onder valt.
Omdat jij hebt gekozen voor een mobo met SATA en ide aansluitingen, zal de mobo fabrikant meer functionaliteit moeten plaatsen op een zelfde oppervlak, t.o.v. van een mobo'tje met alleen SATA aansluiten. De layout wordt daardoor iets compacter en gecompliceerder.
Hoe ver moet een fabrikant gaan met zijn waarschuwingen? Moet er ook een specifieke sticker op dat de kaart niet in AGP slot gestoken kan worden? Of gaat de fabrikant er van uit dat de persoon die zelf zijn pc in elkaar schroeft zelf verstand van hardware heeft en verwacht de de koper zijn product zelf enig voorwerk doet. Een simple search op google geeft mij diverse reviews met specificaties over het formaat;
http://aphnetworks.com/reviews/asus_en8800gts_top_512mb
Een meetlat was voldoende geweest.
Ik begrijp dat er een GTX op heeft gepast, maar nieuwe producten hebben vaak een andere lay-out. Dit is een aanname die jij zelf hebt gedaan. Deze is helaas onjuist geweest. Tevens zou jouw uitspraak kunnen aangeven dat jij voor de aanschaf enig twijfel hebt gehad over het wel of niet passen van deze videokaart op je mobo.
Het is niet mijn bedoeling te flamen, of met een 'belerend' toontje te praten. Ik vindt het alleen wel erg makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen. D.m.v. mijn post probeerde ik dat besef te creeren.
Ik snap niet wat jij niet constructief vindt aan mijn vorige post. Ik haak in op een onderwerp en geef daar een aantal andere invals hoeken aan. Wat jij bedoeld is waarchijnlijk dat mijn post geen inhoudelijk oplossing bood voor jouw specifieke probleem.
Bij deze zal ik je daar in tegemoet komen.
1) Ander mobo-aanschaffen met andere layout die voldoet aan jouw SATA en IDE wensen. Waarop deze videokaart zonder problemen geprikt kan worden.
2) Terugbrengen van de videkaart en een andere kaart kopen.
3) PCI sata insteekkaartje.
4) Een boze brief schrijven naar ASUS, en vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn, en vragen of ze in de toekomst hun kaarten willen aanpassen op moederboard layouts vanaf het jaar 2000.
5) De stock koeler vervangen door een zalman of iets anders.
Wat betreft je keuze MOBO processor.... Ik zie diverse zaken waarbij beide op voorraad zijn.
Als je toch van plan bent te wachten, wacht dan ook op eventuele uitkomsten van de p45 chipset.