Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista MCE] Tonen en afspelen van ISO files

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik twijfel nog heel erg tussen media portal en media center, beide hebben iets wat ik graag willen hebben wat de ander niet heeft dus dat probeer ik nu op te lossen.

- Binnen media portal werkt mijn TV opnemen, en opnames bekijken niet goed. Zou ook kunnen liggen aan mijn analoog opnemen over 3 weken woon ik in mijn nieuwe huis en ga ik digitaal opnemen dus wellicht is het dan geen probleem meer.

- Binnen MCE kan/kon ik geen ISO's en HD films bekijken

Dit 2de punt lijkt mij nu toch wel oplosbaar?

Via My Movies (vond ik in de search) zo ik ISO files af moeten kunnen spelen binnen de MCE gui (uiteraard moet je dan Deamon tools ook hebben geinstalleerd).

Dit zou ik dus graag willen testen, maar de ISO files worden nog helemaal niet getoond in de GUI.
Zelfde geld voor MKV files die toont die ook niet, WMV dan weer wel maar die speelt die nog even niet maar dat zal wel een codec issue zijn (mkv en wmv heb ik het over 1080 / 720 HD films).

Heb natuurlijk de netwerkschijf wel laten onderzoeken onder mijn video's en dat vind die ook allemaal netjes.

DVD schijn je wel te kunnen tonen als je de VIDEO_TS map op je schijf zet, maar ik heb 100 ISO files en heb ook liever ISO. In gewoon windows is het dan makkelijker om die dvd te branden en te bekijken, plus dat iso voor media portal ook makkelijker is.

Edit - Heb net dat My movies geprobeerd, en dan zou ik handmatig alle films moeten gaan toevoegen heb ik de indruk. Daar wordt ik niet zo vrolijk van bij al die DVD en die HD films. Is er geen andere optie?

Heb liever gewoon dat ik de films in een map zet en dat ze gewoon zichtbaar zijn in MCE. Zoals het zeg maar wel werkt binnen media portal, en binnen media center met normale video files.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 06-03-2008 11:29 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Priet

To boldly do what no one has..

Zit met hetzelfde probleem. Al een oplossing gevonden toevallig? :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Operations
Nee zit weer bij media portal nu :) Problemen daarbij zijn zo goed als verholpen en dan is het toch wel een stuk mooier dan MCE qua features.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik heb hier core-avc +matroska (spul wat nodig was om die mkv files af te spelen) geinstalleerd en dit werkt gewoon ook onder mce. Denk dat dat probleem toch een codec install probleempje is.

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:31:
Ik heb hier core-avc +matroska (spul wat nodig was om die mkv files af te spelen) geinstalleerd en dit werkt gewoon ook onder mce. Denk dat dat probleem toch een codec install probleempje is.
Ik heb die codecs ook geïnstalleerd. Maar hoe krijg je MCE zover om ook deze bestanden te 'zien'?

• Operations
Priet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:39:
[...]

Ik heb die codecs ook geïnstalleerd. Maar hoe krijg je MCE zover om ook deze bestanden te 'zien'?
Dat is inderdaad het hele probleem.

Verwijderd

er was een regfile om .ts en .mkv bestanden toe te voegen aan het registry. Ik kan die zelf niet zo snel meer vinden (was geloof ik niet nodig onder 32bit).

Hebben jullie trouwens 64 bit of 32. Ik heb gemerkt dat dat nogal eens uitmaakt (met name gezeur met 64)

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:14:
er was een regfile om .ts en .mkv bestanden toe te voegen aan het registry. Ik kan die zelf niet zo snel meer vinden (was geloof ik niet nodig onder 32bit).

Hebben jullie trouwens 64 bit of 32. Ik heb gemerkt dat dat nogal eens uitmaakt (met name gezeur met 64)
Beide geprobeerd, maar zoals ik al zei als je even wat tijd hebt is media portal echt een mooi alternatief. Is ook beter Tweakbaar, dus dit soort dingen zijn geen issue bij media portal. Maar goed das natuurlijk een hele andere discussie. Wil alleen maar zeggen dat ik ook al een aantal jaren MCE gebruikte voordat ik een keer media portal ging testen, het installeren is zeker meer werk maar na een aantal uur google/got plus wat vloeken en tieren werkt het wel allemaal netjes.

• Priet

Priet

Ik heb dit gevonden:

http://www.respectsakura....-vista-20-visual-edition/

Hierin wordt beschreven hoe je MKV via Media Center kunt afspelen. Echt werken doet het niet bij mij.... draait 64bit en daarin is natuurlijk alles net ff anders :(

Verwijderd

Operations schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:24:
[...]

Beide geprobeerd, maar zoals ik al zei als je even wat tijd hebt is media portal echt een mooi alternatief. Is ook beter Tweakbaar, dus dit soort dingen zijn geen issue bij media portal. Maar goed das natuurlijk een hele andere discussie. Wil alleen maar zeggen dat ik ook al een aantal jaren MCE gebruikte voordat ik een keer media portal ging testen, het installeren is zeker meer werk maar na een aantal uur google/got plus wat vloeken en tieren werkt het wel allemaal netjes.
zelf werd ik niet super blij van mediaportal ook niet van mce trouwens, vind beide af en toe beroerd.

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:46:
[...]

zelf werd ik niet super blij van mediaportal ook niet van mce trouwens, vind beide af en toe beroerd.
Het is alsof de duvel er mee speelt, maar nu heb ik wederom een probleem binnen mediaportal :( Misschien dan toch maar weer is kijken of we toch niet MKV goed in media center krijgen. Zal die guide is bekijken maar die werkt dus niet bij jou zeg je dat is dan ook wel weer lastig.

• Priet

Priet

Onder MediaPortal kun je instellen dat 'ie een externe player moet gebruiken voor DVD en/of videobestanden. Dit gebruik ik icm KMPlayer, dan weet ik iig zeker dat mijn MKV bestanden goed worden afgespeeld :)

Dan wordt het dus niet door MediaPortal zelf afgespeeld. Maakt mij niet uit: MKPlayer kan dat namelijk veel beter :) Even instellen dat ie direct fullscreen moet gaan als een bestand geopend wordt en het loopt als een tierelier 8)

Verwijderd

Operations schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:37:
[...]

Het is alsof de duvel er mee speelt, maar nu heb ik wederom een probleem binnen mediaportal :( Misschien dan toch maar weer is kijken of we toch niet MKV goed in media center krijgen. Zal die guide is bekijken maar die werkt dus niet bij jou zeg je dat is dan ook wel weer lastig.
Ik herinner me wat ik gedaan heb om mkv's goed werkend te krijgen. Met behulp van gspot heb ik de core av codecs hoger in de prioriteit lijst gezet. Hierdoor pakt hij de juiste codec als het goed is. Heb hier momenteel wel 32bit draaien. DUs misschien dat dat ook nog verschil maakt

• Psycorps
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb zelf e.a. opgelost met media browser in combinatie met vista mce, werkt prachtig! Iso's spelen is ook geen probleem meer en je kan alles prachtig (met wat werk) overzichtelijk op je scherm krijgen! Echt een aanrader! die mkv bestanden heb ik opgelost met k-lite codec pack dacht ik als ik het me goed herinner...

[ Voor 17% gewijzigd door Psycorps op 15-07-2009 20:27 ]

Pagina: 1