VPN verbinding met windows 2003 server; intranet niet zichtb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn werk op een windows 2003 server vpn als server role toegevoegd zoals op onderstaande tutarial te lezen is.
http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035-5805260.html

Gewoon recht toe, recht aan, bijna alles default.
Enige verschil is dat ik gebruik maakr van 1 NIC ipv 2 NIC's, misschien dat dit het probleem veroorzaakt, maar een 2e komt als het goed is vanmiddag binnen.

De server zit achter een siemens 5054 modem, deze heeft via NAT een extern ip adres aan het interne ip adres van de server gekoppeld.

Nu probeer ik thuis vanaf een windows pc een vpn verbinding te maken. Dit werkt en ik heb verbinding.
Als ik een tracert doe naar bv www.nu.nl zie ik dat die loopt via de vpn verbinding.

Probleem is dat ik het intranet van mijn werk thuis niet kan zien als ik een vpn verbinding heb. Ik heb geprobeerd te pingen op het ip adres van een server op mijn werk en die wordt niet bereikt.

Ik ben al 1,5 dag bezig met het zoeken naar de oorzaak van dit probleem, maar kan eigenlijk niets vinden waar het aan kan liggen.

Hebben jullie soms een suggestie wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2e netwerk kaart binnen en in de server gestopt. Dit leek op het eerste gezicht niet te werken.
Maar mijn thuis netwerken en het netwerk op mijn werk zitten in de 192.168.1.0 range. En daardoor werkte het niet dacht ik. Ik heb toen mijn thuis netwerk in de 10.0.0.0 range gezet en daarna kon ik 1 server via het lokale ip bereiken!

Nu vroeg ik mij 2 dingen af, moet met vpn je altijd 2 netwerken hebben die in een verschillende range zitten?

En waarom kan ik de rest van de servers niet bereiken? Is dit een firewall questie?
Ik denk van niet want als ik op mijn werk zit kan ik ze wel via het ip benaderen, maar waarom thuis niet?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Alvast bedankt!