Toon posts:

Resetten OWA en EAS configuratie Exchange 2003 Cluster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met Active Sync op 1 van de 2 cluster servers. Server 2003 sp1, en Exchange 2003 sp2.

Zodra ik de cluster resources move naar node1, krijg ik een foutmelding op alle mobiele apparaten:

0x85010004 " Your account in Microsoft Exchange Server does not have permission to synchronize with your current settings. Contact your Exchange Server administrator.

. Het gaat hier zowel om wm5, als wm6, op verschillende hardware platformen.

Als ik dan de resources terug move naar node2, zijn direct de problemen verholpen. Uiteraard hebben de accounts wel de nodige rechten anders zou het op node2 ook niet werken.

Op beide servers draait ook OWA, en hier heb ik geen problemen mee.

De Beide servers hebben exact hetzelfde publieke SSL certificaat in gebruik.

Ik heb de IIS configuraties en ntfs rechten al een aantal keren met elkaar vergeleken maar deze zijn exact hetzelfde op beide nodes.

Als je een single Exchange server gebruikt, kan je door middel van de onderstaande procedure de IIS virtual directories resetten. Is dit ook een werkbare methode op een cluster omgeving?

http://www.msexchange.org...WA-2003-Installation.html

Verwijderd

Waarom niet gewoon een front-end server er voor hangen, zoals Microsoft ook aanraadt? Het grote voordeel is dat je deze in een DMZ kunt plaatsen (mits je de firewall goed inricht) en het geen zware machine hoeft te zijn want er staan geen stores op e.d., je gebruikt de informatie van je cluster.

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de kosten. (licenties hardware onderhoud etc). Zowieso moet het op de huidige manier ook probleemloos kunnen werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schopje