CPU oververhitting laptop

Pagina: 1
Acties:

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Hallo,

De laatste tijd valt mijn Acer Aspire 1522 WLMI om de haverklap uit. Vooral bij CPU intensieve processen valt hij heel snel uit. Maar idle in windows XP ook al na 10 minuten. Nu las ik ergens anders dat er meerdere problemen zijn met dit type.
Boot problem.Acer Aspire 1520 Notebook. No matter what I do,it freezes & shutsdown. WinPE & Memtest the same..
....so what could be up?
changed the memory.
Changed the hard disk.

Tried to enter bios & look around, but you get only 4 seconds before a freeze & a shutdown.
Ik heb de koelpasta al vervangen en de fan is schoongemaakt. Ik kan wel in Windows komen en wil dus eigenlijk de CPU onderklokken maar ik kan in de BIOS geen steppings vinden. Hoe kan ik mijn AMD64 3000+ onbderklokken vanuit windows of is er een andere oplossing om de oververhitting tegen te gaan?

Bij voorbaat dank!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

Staat Cool 'n Quiet aan?

Word er wel lucht gezogen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Blue_Fear
Lucht wordt er uit geblazen. Dus wordt van binnen van de laptop aangezogen, dit is altijd zo geweest... Fan versnelt zo af en toe. Cool and quiet... hoe kan ik zien of dit aanstaat?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:43
Alst goed is ook in je bios

Heb je een Videokaart erin zitten kan zijn die te warm word en je cpu er niks aan kan doen, zit nu op me werk ook met een "acer voor me neus" die op 100% cpu power blijft staan met een nieuwe install en om de 10 min uitdonderd

"cough Cough " Geen mobile cpu in een Laptop ><

Verwijderd

Hier stond niets.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 10:40 . Reden: Te laat met posten ]

• Blue_Fear
Het ligt puur aan de CPU, dat weet ik zeker. Cool and quiet is inderdaad niet in de BIOS in te stellen :S. Kan het zijn dat ik dat moet downloaden ofzo??

Verwijderd

Heb je je stofzuiger er al eens op losgelaten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 20:12 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:06

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:02:
Op je je stofzuiger er al eens op losgelaten?
Wel uitkijken, want daarmee kan je de lagers van een ventilator slopen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1