Wachten of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 14:05
Dames (en heren),

Ik wil graag een nieuwe PC aanschaffen. De vraag is simpel, zijn er bewegingen binnen de hardware wereld die het de moeite waard maken om even te wachten met de aanschaf van een nieuwe PC?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

nieuws: Sony claimt vervijfvoudiging harddiskcapaciteit

Als je nog ff hebt??

Serieus, dit is een vraag die niemand kan beantwoorden natuurlijk. Er worden continu dingen uitgevonden en de technologie van vandaag is morgen verouderd. Open deurtje.

Sign here against sigs

• maniak
Dat snap ik ook, ik loop ook alweer 25 jaar mee in de computer wereld. Maar sommige dingen zijn het waard om op te wachten. Ik wil ook niet eeuwig wachten maar ik zou het vervelend vinden dat een nieuwe chipset met USB 3.0, PCI-E 2.0 uitkomt een maand nadat ik een nieuwe PC heb gekocht ;)

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
PCI-E 2.0 is er al.

• maniak
Was ook maar een voorbeeld.. Probleem is dat het voor mij allemaal best snel gaat in de hardware wereld. Waar ik vroeger alles wist heb ik nu het idee dat er dingen langs me heen gaan. Vandaar die vraag ook op tweakers.net.

Ik ga ook niet wachten op een grote HD, das onzin. Maar ik wil niet in de situatie komen dat ik nu een moederbord koop waarvan 2 maanden later de laatste CPU's voor verkocht worden en dat je dan een nieuw moederbord moet kopen voor de nieuwe lichting CPU's.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Nooit wachten. Dat heeft geen zin...

Ik wilde ook ooit wachten op de BTX-standaard, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. :)

Punctuality is the politeness of kings

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is heel simpel. Heb je het nu nodig, moet je nu kopen. Heb je het nu nog niet nodig, dan moet je wachten tot je het wel nodig hebt.

Dat is het enig zinnige dat erover te zeggen is. De prijzen gaan altijd wel naar beneden en er komt altijd wel weer wat nieuwers/snellers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uitgaande van Moore's law zit het er dik in dat je over vijf jaar een 5GHz CPU kunt kopen met 16GB RAM, een paar TB HDD en dat alles voor hooguit een paar honderd Euro. Maarja, dan zit je wel tot dan zonder (nieuwe) PC.

Verder moet je altijd voor je eisen *nu* kopen, en als je denkt dat dingen langs je heen gaan, gewoon jezelf wat beter inlezen. Best Buy Guides e.d. zijn er niet voor niets...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.