Toon posts:

[Coverflow] 1 album meerdere artiesten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond nacht,

sinds een tijdje heb ik en ipod nano 4gb (de nieuwste gen) nu had ik laatst de cd van sensation black en white gekocht. en op mijn ipod gezet nu geeft hij het alleen niet goed weer in de coverflow,

sensation heeft meerdere artiesten dus nu geeft hij heel vaak sensation aan in mijn coverflow ipod. kan je zo iets niet gewoon onder 1 album laten vallen?

zodat coverflow niet onder 1 artiest sorteerd maar onder 1 album artiest?

ik heb gepobeert om album artiest in te vullen dat is gelukt, alleen hij geeft het nog steeds niet goed weer in coverflow

verder specs

os-x 10.5 (Leopard)
nieuwste itunes
macbook pro 2.2ghz 4gb
ipod nano 4gb last gen (die kleine brede:D)

ik hoop dat ik jullie voldoende heb geinfomeerd en dat jullie mijn kunnen helpen want ik kan het nergens vinden op internet ( of ik ben scheef :D)

doei en vast bedankt

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 13:05
Binnen itunes (onder Windows, zonder iPod), los ik het altijd op door de verschillende nummers van het album te selecteren, info te openen en te kiezen voor "verzameling: ja"
Mocht dit nog niet werken, dan kun je een album artiest opgeven.

Mijn collectie is hierdoor netjes en logisch :)
Succes!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
geef een albumartiest op en geef aan dat het 1 album is, dan is het opgelost.

Ik heb niets te melden.

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Handig... alleen als er bij 'Sorting' velden ingevuld staan, dan worden ze niet bij elkaar gezet door aan te geven dat 't 1 collectie is. Deze 'Sorting'-velden kan je alleen per nummer instellen. Iemand enig idee hoe je 't voor een aantal > 1 kan veranderen?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 22:52
Eventueel kan je ook bijv. various artists invullen bij artiest. hierdoor zie je in coverflow maar 1 album.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeert wat hier boven staat maar het werk nog niet :S.
als ik in mijn ipod music>albums doe dan geeft hij het wel mooi weer:).
volgends mij kijkt coverflow naar artiest en niet naar album artiest :(.
kan je het niet uit coverflow scripten of veranderen? of is dat dan weer illegaal?

maar nog bedankt, (het verbaast me eigenlijk dat zo weinig mensen het probleem hebben:S).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:43:
ik heb alles geprobeert wat hier boven staat maar het werk nog niet :S.
als ik in mijn ipod music>albums doe dan geeft hij het wel mooi weer:).
volgends mij kijkt coverflow naar artiest en niet naar album artiest :(.
kan je het niet uit coverflow scripten of veranderen? of is dat dan weer illegaal?

maar nog bedankt, (het verbaast me eigenlijk dat zo weinig mensen het probleem hebben:S).
Ik ken het probleem en had het zelf eerst ook (met top-40 albums ed). Ik heb gewoon bij album-artiest "Diverse artiesten" opgegeven. Toen werkte het bij mij tenminste wel.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Dit probleem had ik ook. Opgelost d.m.v. bovenstaande oplossingen. Als album-artiest Various Artists invullen (of iets van gelijke strekking) en bij "onderdeel van een verzameling" "ja" aangeven.

Soms is het probleem een beetje hardnekkig, dan los ik het op door het album even te renamen naar een onzinnig naam om het vervolgens weer terug te renamen naar de goede naam. Hierdoor worden alle tags als het ware even "gereset". Wanneer je na het invullen van één album-artiest en het aangeven dat alle nummers onderdeel van een verzameling zijn geen succes hebt dan wil dat ook wel eens helpen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Various Artists is echter weer onhandig als je ook last.fm gebruikt.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
in itunes aangeven dat het een compilation is (verzameling in NL) door alles te selecteren en via 'get info' bij compilation yes te zetten. Dit zou moeten helpen voor itunes. Als je bij het sorteren een paar keer op album klikt, komt er ook album by artist te staan, waardoor elk album er echt maar één keer in komt te staan.

Het zou kunnen dat je in je ipod nog even moet aangeven dat je compilations wilt ondersteunen, volgens mij staat dit standaard uit. (te vinden in het settings menu, compilations moet dus op 'on' staan).

Zo werkt het bij mij in elk geval prima. Ik zie bij music > albums elk album maar één keer staan, precies zoal ik het wil...
Pagina: 1