Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lay-outproblemen in Internet Explorer 8

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Topicstarter
Hi,

De frontpage heeft last van CSS hacks voor IE die niet meer werken onder IE8. Ook de tree view werkt niet lekker. Misschien kunnen de nodige tag erbij zetten voor IE7 parsing.

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/ie8tweak2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/ie8tweak.jpg

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gaarne de volgende keer een beter beschrijvende titel te kiezen, 'Layout problemen' zegt vrij weinig namelijk, temeer daar het om IE8 gaat, wat op het moment van schrijven net 3 uur uit is ofzo :P .

[edit]
Druk voor de time-being trouwens maar op die 'Emulate IE7'-knop. En gezien het hier om een beta gaat verwacht ik niet dat crisp nu al wijzigingen in de code gaat aanbrengen (er zullen nog vele testversies volgen die ook weer voor problemen kunnen zorgen tenslotte), maar dat mag hij zelf gaan bevestigen dan wel ontkrachten :) .

[ Voor 46% gewijzigd door Harm op 05-03-2008 23:19 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat ding is toch nog beta? Volgens mij kun je dan wel op je klompen aanvoelen dat het buggy is, dus als je het dan draait kun je ervan uitgaan dat er zooi stuk gaat.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Shift schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:11:
Hi,

De frontpage heeft last van CSS hacks voor IE die niet meer werken onder IE8. Ook de tree view werkt niet lekker.
Dan mag jij die 'hacks' aanwijzen want wij targetten de benodigde hacks voor IE al puur op versie-basis:
HTML:
1
2
3
<!--[if IE 7]><link rel="stylesheet" href="http://tweakimg.net/x/ie7fix.css?1202940428" type="text/css" media="screen, handheld, projection"><![endif]-->
<!--[if lte IE 6]><link rel="stylesheet" href="http://tweakimg.net/x/ie6fix.css?1202940422" type="text/css" media="screen, handheld, projection"><![endif]-->
<!--[if lt IE 6]><link rel="stylesheet" href="http://tweakimg.net/x/ie5fix.css?1180946492" type="text/css" media="screen, handheld, projection"><![endif]-->

IE8 zou dus als het goed is helemaal geen hacks meer moeten krijgen en dus in feite precies dezelfde code als elke andere browser (firefox, opera, safari etc). Als IE8 daar niet goed mee overweg kan zegt dat meer over IE8 dan over onze code...
Misschien kunnen de nodige tag erbij zetten voor IE7 parsing.
Neen, voor een beta-browser lijkt me dat nogal voorbarig, zeker voor een beta-browser in een dergelijke embarmelijke staat...

Intentionally left blank

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Topicstarter
Ik weet niet wat er mis is, dat mogen jullie uitzoeken. IE8 is CSS 2.1 compatble.
IE8 is inderdaad beta maar jullie kunnen alvast rekening mee houden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Shift schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 01:06:
Ik weet niet wat er mis is, dat mogen jullie uitzoeken. IE8 is CSS 2.1 compatble.
Waarom rekening houden met bugs die geïntroduceerd worden in software die nog in ontwikkeling is? Bij de volgende update is die bug misschien verholpen, heb je voor niets een hack ingevoerd, of erger nog: je hack breekt opnieuw de site en dan kun je weer van voor af aan beginnen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is IMHO nog niet bewezen ;)
Ontwikkelaars van IE hebben in beta 1 een begin gemaakt aan de ondersteuning voor css 2.1
Our goal is to deliver complete, full CSS 2.1 support in the final IE8 product.

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 06-03-2008 01:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er is nog geen enkele browser 100% compliant met CSS2.1. De meeste browsers hebben echter wel al een compliance level > 90%. IE7 blijft steken rond de 53% als ik het goed heb, en het zou me verbazen als IE8 boven de 80% uit gaat komen zeker gezien de recente aanwijzingen dat dit wederom een Trident-patch-up lijkt te zijn...

Intentionally left blank

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Microsoft wil de uiteindelijke versie css 2.1 compatible hebben, de beta is dat echter nog niet. Pas als de uiteindelijke versie van IE8 rtm gaat, zal deze compatible moeten zijn met css 2.1.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De beta is uitgebracht voor developers en in principe dus niet waardig om te gebruiken om regulier mee te surfen. Wil je dat alsnog, dan kan je net zo goed switchen naar de IE7 mimic mode ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rembert
  • Laatst online: 21-11 09:26
Ik vind het wel interessant om te zien dat de IE8 beta kennelijk problemen heeft met CSS hacks. Dat zat er natuurlijk wel al aan te komen: allerlei hacks die je gebruikt om IE te onderscheiden van FF etc. kun je mogelijk met de komst van IE8 aan de boom hangen. Het gaat immers niet alleen om IE8, maar ook om compatibiliteit met IE7 en IE6.

Anyway, het lijkt er op dat er weer mooie tijden aankomen voor zelfstandige website beheerders die geen fixed-price onderhoudscontracten hebben afgesloten met hun klanten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rembert schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:03:
Ik vind het wel interessant om te zien dat de IE8 beta kennelijk problemen heeft met CSS hacks.
Niemand zegt natuurlijk dat het puur door die hacks komt. Dat kan zelfs niet, aangezien crisp overal netjes een versienummer noemt bij de hacks die hij inbouwt; IE8 zou daar helemaal niet gevoelig voor moeten zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rembert schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:03:
Ik vind het wel interessant om te zien dat de IE8 beta kennelijk problemen heeft met CSS hacks. Dat zat er natuurlijk wel al aan te komen: allerlei hacks die je gebruikt om IE te onderscheiden van FF etc. kun je mogelijk met de komst van IE8 aan de boom hangen. Het gaat immers niet alleen om IE8, maar ook om compatibiliteit met IE7 en IE6.

Anyway, het lijkt er op dat er weer mooie tijden aankomen voor zelfstandige website beheerders die geen fixed-price onderhoudscontracten hebben afgesloten met hun klanten.
Je kan deze discussie verder voeren in IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility*. Ik denk niet dat het toegevoegde waarde heeft in dit topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zolang IE8 nog geen RC kandidaat heeft gaan we hier geen tijd aan verknoeien ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.