Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C++] SQL statements uitvoeren op database vanuit C++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, voor een opdracht van school moet ik een programma maken in C++. Om het goed te kunnen doen moet ik weten hoe ik SQL statements kan uitvoeren op een database vanuit C++.
Ik weet dat er nu velen zullen zijn die gaan zeggen dat ik google moet gebruiken of eens de zoekfunctie moet gebruiken maar ik heb al al de posts op GoT die er maar iets mee te maken hebben gelezen.
Het is mijn eerste keer dat ik zoiets moet doen dus weet ik er echt niets van. Als iemand zo vriendelijk wil zijn om een voorbeeldcode te tonen van hoe ik het moet doen kan ik zeker mijn plan trekken vandaar.

P.S.: mijn voorkeur gaat naar SQLite of Access databank.

dank bij voorbaat

grtz
Posessor

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:05:
Hallo allemaal, voor een opdracht van school moet ik een programma maken in C++. Om het goed te kunnen doen moet ik weten hoe ik SQL statements kan uitvoeren op een database vanuit C++.
Euh... "Select foo, bar from sometable order by x, y" :?
Hoe bedoel je SQL statements uitvoeren? Lukt het niet om connectie te maken? Om statements uit te voeren? Om resultaten te verwerken? En wat is er anders in C++ dan in <insert_taal>?
Ik weet dat er nu velen zullen zijn die gaan zeggen dat ik google moet gebruiken of eens de zoekfunctie moet gebruiken maar ik heb al al de posts op GoT die er maar iets mee te maken hebben gelezen.
Misschien dat het helpt als je je probleem dan duidelijker uiteenzet, want dit is nogal een "brede" vraag en voor vele interpretaties vatbaar.
Het is mijn eerste keer dat ik zoiets moet doen dus weet ik er echt niets van.
We hebben het allemaal ooit eens moeten leren ;) Maar wat ik zo gek vind is dat ze je op school wel zo'n opdracht kunnen geven als je de kennis blijkbaar nog niet (voldoende) in huis hebt. Staat er niets in je studieboeken dan? En heb je je leerkracht al eens aan z'n/haar jas getrokken?
Als iemand zo vriendelijk wil zijn om een voorbeeldcode te tonen van hoe ik het moet doen kan ik zeker mijn plan trekken vandaar.
Trek ze :P
P.S.: mijn voorkeur gaat naar SQLite of Access databank.
Gek, ik vind toch best wel veel :?
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 05-03-2008 23:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Als je SQLite wil benaderen kan je op de site van SQLite zelf voorbeelden vinden!! In C++ en vele andere talen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kant en klaar tutolrial met voorbeelden:

http://souptonuts.sourcef...adme_sqlite_tutorial.html

PS, neem het advies van DIe persoon met rode letters serieus!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Overigens hoort dit niet in SEA maar in PRG (zie Waar hoort mijn topic?)

SEA >> PRG

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 116% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het allemaal ooit eens moeten leren ;) Maar wat ik zo gek vind is dat ze je op school wel zo'n opdracht kunnen geven als je de kennis blijkbaar nog niet (voldoende) in huis hebt. Staat er niets in je studieboeken dan? En heb je je leerkracht al eens aan z'n/haar jas getrokken?
Het is zo'n opdracht dat als je het standaard doet maar juist genoeg punten krijgt en als je veel meer doet dan ze vragen veel punten ontvangt. Ze willen ook vooral dat we aan zelfstudie doen.

Bedankt allemaal voor uw hulp, het antwoord op mijn vraag zat dus in RobIII's eerste post. Thx RobIII

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 00:03 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34
De meeste databases hebben een C library interface. SQLite is een goede keuze, omdat het een krachtige maar relatief simpele API heeft, dus daar kun je zeker eens mee beginnen.

Als je specifiek een C++ API (en dus niet C) zoekt is het lastig. Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom je dat zou willen, aangezien je C libraries prima kunt aanspreken vanuit C++ en je zelf eventueel wel wat wrapperobjecten kunt aanmaken, als je dat handiger vindt.

• .oisyn
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MySQL heeft een C++ interface (mysql++)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:05:
MySQL heeft een C++ interface (mysql++)
Welke de TS beter niet kan gebruiken (is voor powah-users only ;)), beter gebruikt hij de gewone API en roggelt daar een classje omheen ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kun je dat ook onderbouwen? Vind je het werken met ranzige C structures om je data uit te halen beter dan mooie C++ objecten met operator overloading zodat je vrijwel op een PHP manier je data aan kunt spreken, of zelfs hele rows kunt ophalen als een std::vector<JouwEigenType>? Of vind je alles dat verder gaat dan simpele classes dingen voor "powah-users"?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:15:
Kun je dat ook onderbouwen? Vind je het werken met ranzige C structures om je data uit te halen beter dan mooie C++ objecten met operator overloading zodat je vrijwel op een PHP manier je data aan kunt spreken, of zelfs hele rows kunt ophalen als een std::vector<JouwEigenType>? Of vind je alles dat verder gaat dan simpele classes dingen voor "powah-users"?
Daar som je het wel aardig mee op ja ;). Ik heb een keer een SOAP-server in C++ moeten bouwen die communiceerde met een MySQL database. Heb welgeteld 2 weken zitten rommelen met die mysql++, maar uiteindelijk maar de gewone mysql api erbij gepakt, toen was ik met 2 dagen klaar.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Had dat wellicht niet meer met je eigen onkunde (in C++ bedoel ik dan) te maken? ;)

Maar goed, misschien heb je wel gelijk. Ik heb wat dat betreft een scheve kijk op de zaak. De grenswaarde van mijn definitie van een C++ poweruser ligt denk ik een stuk hoger dan van jouw definitie, edoch beschouw ik mezelf evenwel nog volgens mijn eigen definitie een poweruser ;)

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2008 11:55 ]

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:51:
Had dat wellicht niet meer met je eigen onkunde (in C++ bedoel ik dan) te maken? ;)
Meer met de naming conventions binnen het bedrijf.
Lang verhaal, maar komt er ongeveer op neer dat onze code en coders nog uit het Turbo tijdperk kwamen of van de C en de linuxen.

(het kostte me al moeite om erdoorheen te krijgen dat we fatsoenlijke structs kregen ipv char *****some_data; ;()

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als het meerendeel van je code (of waarmee je moet werken) uit C bestaat, waarom kies je dan voor een C++ library?! Lijkt mij een erg rare keuze. Ik zou dan gewoon bij C blijven.

If it isn't broken, fix it until it is..

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Trolltech heeft met QT ook een leuke abstractielaag.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb precies gedaan wat er op de CodeProject tutorial staat maar ik krijg 59 errors bij het compileren in MinGWstudio.

http://www.codeproject.com/KB/database/CppSQLite.aspx

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
Compiling source file(s)...
CppSQLite3.cpp
CppSQLite3Demo.cpp
CppSQLite3Demo.cpp: In function `int main(int, char**)':
CppSQLite3Demo.cpp:176: warning: comparison between signed and unsigned integer
expressions
CppSQLite3Demo.cpp:197: warning: comparison between signed and unsigned integer
expressions
Linking...
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x6e): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionC2EiPcb':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:52: undefined reference to `sqlite3_mprintf'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x8b):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:59: undefined reference to `sqlite3_free'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0xf4): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionC1EiPcb':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:52: undefined reference to `sqlite3_mprintf'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x111):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:59: undefined reference to `sqlite3_free'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x15e): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionC2ERKS_':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:70: undefined reference to `sqlite3_mprintf'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1b0): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionC1ERKS_':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:70: undefined reference to `sqlite3_mprintf'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x620): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionD2Ev':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:117: undefined reference to `sqlite3_free'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x66a): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionD1Ev':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:117: undefined reference to `sqlite3_free'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x6b4): In function `ZN19CppSQLite3ExceptionD0Ev':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x737): In function `ZN16CppSQLite3Buffer5clearEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:141: undefined reference to `sqlite3_free'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x76f): In function `ZN16CppSQLite3Buffer6formatEPKcz':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:153: undefined reference to `sqlite3_vmprintf'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0xc93): In function `ZN15CppSQLite3QueryC2EP7sqlite3P12sqlite3_stmtbb':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:315: undefined reference to `sqlite3_column_count'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0xcef): In function `ZN15CppSQLite3QueryC1EP7sqlite3P12sqlite3_stmtbb':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:315: undefined reference to `sqlite3_column_count'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1039): In function `ZN15CppSQLite3Query10fieldValueEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:369: undefined reference to `sqlite3_column_text'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1070): In function `ZN15CppSQLite3Query10fieldValueEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:376: undefined reference to `sqlite3_column_text'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x10ac): In function `ZN15CppSQLite3Query11getIntFieldEii':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:388: undefined reference to `sqlite3_column_int'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x112a): In function `ZN15CppSQLite3Query13getFloatFieldEid':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:408: undefined reference to `sqlite3_column_double'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x11a8): In function `ZN15CppSQLite3Query14getStringFieldEiPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:428: undefined reference to `sqlite3_column_text'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1267): In function `ZN15CppSQLite3Query12getBlobFieldEiRi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:451: undefined reference to `sqlite3_column_bytes'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1283):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:452: undefined reference to `sqlite3_column_blob'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x138f): In function `ZN15CppSQLite3Query10fieldIndexEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:484: undefined reference to `sqlite3_column_name'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1487): In function `ZN15CppSQLite3Query9fieldNameEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:510: undefined reference to `sqlite3_column_name'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x150f): In function `ZN15CppSQLite3Query13fieldDeclTypeEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:525: undefined reference to `sqlite3_column_decltype'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1597): In function `ZN15CppSQLite3Query13fieldDataTypeEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:540: undefined reference to `sqlite3_column_type'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x15d8): In function `ZN15CppSQLite3Query7nextRowEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:555: undefined reference to `sqlite3_step'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1600):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:568: undefined reference to `sqlite3_finalize'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x161b):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:570: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x168f): In function `ZN15CppSQLite3Query8finalizeEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:582: undefined reference to `sqlite3_finalize'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x16b0):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:586: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x1b73): In function `ZN15CppSQLite3Table8finalizeEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:670: undefined reference to `sqlite3_free_table'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x23d6): In function `ZN19CppSQLite3Statement7execDMLEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:915: undefined reference to `sqlite3_step'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x23f1):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:919: undefined reference to `sqlite3_changes'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2402):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:921: undefined reference to `sqlite3_reset'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2419):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:925: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2476):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:933: undefined reference to `sqlite3_reset'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2487):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:934: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2503): In function `ZN19CppSQLite3Statement9execQueryEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:945: undefined reference to `sqlite3_step'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2585):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:959: undefined reference to `sqlite3_reset'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2596):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:960: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2642): In function `ZN19CppSQLite3Statement4bindEiPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:969: undefined reference to `sqlite3_bind_text'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x26dc): In function `ZN19CppSQLite3Statement4bindEii':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:983: undefined reference to `sqlite3_bind_int'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2780): In function `ZN19CppSQLite3Statement4bindEid':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:997: undefined reference to `sqlite3_bind_double'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x282b): In function `ZN19CppSQLite3Statement4bindEiPKhi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1011: undefined reference to `sqlite3_bind_blob'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x28bf): In function `ZN19CppSQLite3Statement8bindNullEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1026: undefined reference to `sqlite3_bind_null'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2932): In function `ZN19CppSQLite3Statement5resetEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1041: undefined reference to `sqlite3_reset'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2949):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1045: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x29b4): In function `ZN19CppSQLite3Statement8finalizeEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1056: undefined reference to `sqlite3_finalize'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x29d5):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1061: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2c4e): In function `ZN12CppSQLite3DB4openEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1122: undefined reference to `sqlite3_open'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2c65):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1126: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2ce5): In function `ZN12CppSQLite3DB5closeEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1138: undefined reference to `sqlite3_close'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2e35): In function `ZN12CppSQLite3DB7execDMLEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1170: undefined reference to `sqlite3_exec'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2e4c):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1174: undefined reference to `sqlite3_changes'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2ed0): In function `ZN12CppSQLite3DB9execQueryEPKc':
efined reference to `sqlite3_step'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2f49):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1203: undefined reference to `sqlite3_finalize'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x2f5a):D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1204: undefined reference to `sqlite3_errmsg'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x3189): In function `ZN12CppSQLite3DB8getTableEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1235: undefined reference to `sqlite3_get_table'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x3218): In function `ZN12CppSQLite3DB9lastRowIdEv':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1250: undefined reference to `sqlite3_last_insert_rowid'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x3241): In function `ZN12CppSQLite3DB14setBusyTimeoutEi':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1257: undefined reference to `sqlite3_busy_timeout'
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\Debug\CppSQLite3.o(.text+0x32eb): In function `ZN12CppSQLite3DB7compileEPKc':
D:\Documenten school\Programmeren II\Project\test\CppSQLite3.cpp:1280: undefined reference to `sqlite3_prepare'
Too many errors have been found.

test.exe - 59 error(s), 2 warning(s)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ofwel: je hebt niet de juiste libs gelinkt. Dat had je met google ook wel kunnen vinden (zoek maar eens op "undefined reference" + linking of zoiets. We verwachten hier meer inzet van je en dat zien we dan ook graag terug in je posts.

[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 06-03-2008 14:37 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Creepy
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En bekijk aub ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens want alleen foutmelding dumpen en hopen dat wij je zomaar gaan helpen is niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de header files toegevoegd aan de include folder in mingw. Ik heb deze dan ook via Header Files toegevoegd aan mijn project in MinGW studio. Zoals ik al zei, ik heb nog nooit zoiets uitgebreids gedaan dus dacht ik dat het zo moest. Ik weet dat ik de regels niet zo goed ken maar ik word hier constant afgebroken door sommige en dat helpt echt niet. Ik denk niet dat als jullie een deadline moeten halen ook zoals mij sommige dingen probeert achterwege te laten om het werk af te krijgen.

Ik stel natuurlijk alle hulp op prijs en ik probeer natuurlijk ook bij te leren over de regels.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Je krijgt een undefined reference, dat heeft niets met je includes te maken maar met je linker instellingen. Dat is de basis van de basis en die hoor je te weten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de basis van de basis en die hoor je te weten.
Sorry, maar we zijn nu nog maar begonnen met klasses en pointers en nooit iets anders gezien dan de ingebouwde objecten. Hoe zou ik dan kunnen geweten hebben dat je iets moet doen met de linker als ik altijd gehoord heb dat ik gewoon #include <object> moest doen en het dan in orde was? Jullie breken mij nu allemaal af maar ik probeer ook iets te doen dat buiten de leerstof valt, jullie hadden wss ook wel problemen in het begin!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:24:
Sorry, maar we zijn nu nog maar begonnen met klasses en pointers en nooit iets anders gezien dan de ingebouwde objecten. Hoe zou ik dan kunnen geweten hebben dat je iets moet doen met de linker als ik altijd gehoord heb dat ik gewoon #include <object> moest doen en het dan in orde was? Jullie breken mij nu allemaal af maar ik probeer ook iets te doen dat buiten de leerstof valt, jullie hadden wss ook wel problemen in het begin!
Dat heeft te maken met de eigen bijdrage die we van je verwachten. Natuurlijk hebben anderen deze vragen ook eerder gehad maar simpelweg GoT gebruiken als een huiswerkbegeleider nemen we je niet in dankbaarheid af...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1