HP WMTA (P4T?) BIOS, Panel aansluitingen en meer???

Pagina: 1
Acties:

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb de zoek functie gevonden en gebruikt, net zoals google en de HP site ;)

Alhoewel ik nog lang niet alles heb geprobeerd wil ik toch alvast wat vragen stellen (Ben er nu mee bezig, en HP mailen/bellen heeft nu geen nut).

Het gaat om een Socket 423 moederbord met een P4 1,8GHz dat in een HP Pavilion systeem heeft gezeten (Type is onbekend omdat ie in een andere kast zit).

Na wat gegoogeld te hebben kwam ik erachter dat het een Asus P4T MOBO is met wat kleine verschillen, de BIOS is Phoenix i.p.v. Award zoals bij de P4T, en de aansluiting voor de power/reset/led aansluitingen zit op een andere plaats.

Ten eerste kan ik geen andere BIOS vinden (Kan er uberhaubt geen vinden), en weet ik dus niet of een update evt. zou kunnen helpen.
De huidige BIOS is: IQ.01.11 (4.0 Release 6.0) iemand die weet of er een nieuwere versie is?

Ik heb nogal wat problemen met het instaleren van XP, de ene keer kan ie bestand X niet kopieren, de andere keer bestand Y en vervolgens bestand Z, uiteindelijk is het gelukt maar dan krijg ik weer een andere foutmelding, een of ander bestand op de HDD zou onleesbaar zijn, weer opnieuw begonnen en toen kreeg ik weer een andere foutmelding, die foutmelding heb ik opgezocht en het is waarschijnlijk een probleem met het geheugen.
Ander geheugen om te testen heb ik niet, en ik heb ook geen Continuity RIMMs zodat ik het e.e.a. los van elkaar kan testen.
Memtest draait ondertussen ruim 2 uur, tot nu toe: pass 9, errors 0 :?

Aan de CD/DVD-ROM zal het niet liggen (heb 'm vandaag uit m'n eigen systeem gehaald aangezien ik 2 nieuwe heb), de HDD lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien hij nieuw was (Gisteren ontvangen), maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de IDE controller ligt, maar ik heb m'n FastTrack66 (Gemodde Ultra66) kaartje nog niet gevonden om het te testen.

Ik heb er ook aan gedacht dat het aan een IDE kabel zou kunnen liggen, maar ik vind het wel vreemd dat ie de ene keer iets niet kan lezen en de andere keer er fouten op de HDD staan (Lijkt me sterk dat beide kabels slecht zijn).

Iemand nog ideeen/suggesties?

Ohja was het bijna vergeten, hoe groot is de kans dat de panel aansluitingen overeen komen met die op een P4T (ondanks dat die op een andere plaats zit)?

[ Voor 3% gewijzigd door KILLorBE op 05-03-2008 22:49 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 17:52
KILLorBE schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:47:
Ik heb de zoek functie gevonden en gebruikt, net zoals google en de HP site ;)

Alhoewel ik nog lang niet alles heb geprobeerd wil ik toch alvast wat vragen stellen (Ben er nu mee bezig, en HP mailen/bellen heeft nu geen nut).

Het gaat om een Socket 423 moederbord met een P4 1,8GHz dat in een HP Pavilion systeem heeft gezeten (Type is onbekend omdat ie in een andere kast zit).

Na wat gegoogeld te hebben kwam ik erachter dat het een Asus P4T MOBO is met wat kleine verschillen, de BIOS is Phoenix i.p.v. Award zoals bij de P4T, en de aansluiting voor de power/reset/led aansluitingen zit op een andere plaats.

Ten eerste kan ik geen andere BIOS vinden (Kan er uberhaubt geen vinden), en weet ik dus niet of een update evt. zou kunnen helpen.
De huidige BIOS is: IQ.01.11 (4.0 Release 6.0) iemand die weet of er een nieuwere versie is?

Ik heb nogal wat problemen met het instaleren van XP, de ene keer kan ie bestand X niet kopieren, de andere keer bestand Y en vervolgens bestand Z, uiteindelijk is het gelukt maar dan krijg ik weer een andere foutmelding, een of ander bestand op de HDD zou onleesbaar zijn, weer opnieuw begonnen en toen kreeg ik weer een andere foutmelding, die foutmelding heb ik opgezocht en het is waarschijnlijk een probleem met het geheugen.
Ander geheugen om te testen heb ik niet, en ik heb ook geen Continuity RIMMs zodat ik het e.e.a. los van elkaar kan testen.
Je kunt ze ook niet los testen, moet altijd per twee.
Memtest draait ondertussen ruim 2 uur, tot nu toe: pass 9, errors 0 :?
Was ook mijn eerste gedachte, probeer ook even prime e.d. voor de pcu, staan op de ultimatebootcd.
Aan de CD/DVD-ROM zal het niet liggen (heb 'm vandaag uit m'n eigen systeem gehaald aangezien ik 2 nieuwe heb), de HDD lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien hij nieuw was (Gisteren ontvangen), maar het is natuurlijk niet onmogelijk.
Test 'm voor de zekerheid even met diagnostic tooltje van de fabrikant. Hoe groot is ie, en wordt wel volledig door de bios gezien ? En je XP is met SP1/2 ?
Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de IDE controller ligt, maar ik heb m'n FastTrack66 (Gemodde Ultra66) kaartje nog niet gevonden om het te testen.

Ik heb er ook aan gedacht dat het aan een IDE kabel zou kunnen liggen, maar ik vind het wel vreemd dat ie de ene keer iets niet kan lezen en de andere keer er fouten op de HDD staan (Lijkt me sterk dat beide kabels slecht zijn).
Setje andere kabels proberen is toch zo gebeurt?
Iemand nog ideeen/suggesties?

Ohja was het bijna vergeten, hoe groot is de kans dat de panel aansluitingen overeen komen met die op een P4T (ondanks dat die op een andere plaats zit)?
Zit er helemaal niks op het mainboard geprint m.b.t. de aansluitingen ? Want dat is praktisch altijd het geval, helemaal bij Asus.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Nielson schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:40:
[...]
Je kunt ze ook niet los testen, moet altijd per twee.
Ik bedoelde ook per 2 (Zitten 4 RIMM's in).
Nielson schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:40:[...]
Setje andere kabels proberen is toch zo gebeurt?
Is ook zo gebeurt als je ze kan vinden in de puinhoop ;) (Hoog tijd om het e.e.a. uit te zoeken en weg te gooien/verkopen/weggeven).
Ik heb de kabel voor de HDD vervangen en XP leek zonder problemen te worden geinstalleerd, totdat ik in Windows een foutmelding kreeg.
Toen een andere XP versie geprobeerd te installeren...weer problemen (zucht).
2 andere (nieuwe -> zaten nog in de verpakking) kabels geprobeerd, nog Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Nielson schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:40:Zit er helemaal niks op het mainboard geprint m.b.t. de aansluitingen ? Want dat is praktisch altijd het geval, helemaal bij Asus.
Héél weinig staat er bij, luidspreker is eigenlijk het enige duidelijke, op de rest van het bord kon ik ook geen lijstje ofzo vinden.
Mja het is ook een Asus in een HP jasje.
De aansluitingen lijken overigens totaal niet op elkaar (Heb gekeken hoe het nu zit en met de P4T handleiding vergeleken), maar mss haal ik het mobo er ff uit en ga ik wat meten.

Heb overigens ook nog Data LifeGuard Diagnostics (2x opnieuw gebrand) gedraaid...foutmelding dat ie e.o.a. licentie niet kon vinden, CD brander eraan gehangen -> zelfde foutmelding.
CD brander als Slave aan de HDD kabel gehangen en een uitgebreide test gedaan -> geen fouten.

Ik heb het ondertussen wel een beetje opgegeven, genoeg andere onderdelen om PC's te testen maar geen So423 en RIMM spullen.

Ik ga nog 1 ding testen en dat is de voeding, als het daar ook niet aan ligt dan....