Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem slicen IE en Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zit met het volgende probleem, ik ben een website aan het bouwen, voor het eerst ben ik begonnen met een zelfgemaakt design in illustrator. Ik heb deze dan gesliced, ik ben aan de opmaak enzo van het document bezig. Tot ik plots merk dat mijn pagina er perfect uitziet in Firefox, maar dat er een heleboel strepen instaan in IE. Ik veronderstel dat ik een fout heb gemaakt bij het slicen, maar ik weet dit niet zeker aangezien dit nieuw is voor mij.

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen...

Dit is de site: http://users.telenet.be/tilburgs/jungle/forum/index.html

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Dat zijn de eeuwenoude verschillen in interpretatie van CSS standaarden tussen de verschillende browsers.

Get used to it; maak voor iedere browser een aparte CSS, dan weet je zeker dat ie in iedere browser er goed uit ziet.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Maar in mijn CSS staat alleen code om mijn diagonale lijn achtergrond te weergeven, en om geen blauw randje rond de hyperlinks te laten komen. ik veronderstel dat dit niets te maken heeft met het probleem ik heb?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:12
Je gebruikt eeuwenoude methodes om je site op te bouwen. Hierdoor krijg je verschillen. Om een paar op te noemen:
- tables om je layout te maken
- geen doctype
- de bugs/features in IE waardoor plaatjes altijd een ondermarge krijgen tenzij je ze stijf tussen andere niet-inline tags zet of via CSS gaat floaten

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan goed aannemen dat de methodes eeuwenoud zijn, ik ben nl. ook maar heel af en toe met websites bezig. Maar neem nu de tables, ik heb dit laten doen door illustrator, kan ik dit bijvoorbeeld volledig in css? Want op gebied van slicen weet ik ruim weinig...