• Mawwek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb een MSI P6N SLI moederbord waar ik al een redelijke tijd problemen mee heb. Ik krijg kan spellen namelijk niet spelen zonder framedrops om de 10 seconden, voor de rest werkt alles vloeiend.
Het kan volgens mij niet aan mijn videokaart liggen, want ik heb 2 8800GT's, en een ATI kaart geprobeerd.

Nu ben ik er achter gekomen dat de chipset koeling van de north bridge vrij los zit en erg heet wordt.

Is er iemand die ook dit moederbord heeft, en mij kan vertellen hoe het met zijn/haar koeler zit?

Alvast bedankt

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

Mawwek schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:20:
Ik heb een MSI P6N SLI moederbord waar ik al een redelijke tijd problemen mee heb. Ik krijg kan spellen namelijk niet spelen zonder framedrops om de 10 seconden, voor de rest werkt alles vloeiend.
Het kan volgens mij niet aan mijn videokaart liggen, want ik heb 2 8800GT's, en een ATI kaart geprobeerd.

Nu ben ik er achter gekomen dat de chipset koeling van de north bridge vrij los zit en erg heet wordt.

Is er iemand die ook dit moederbord heeft, en mij kan vertellen hoe het met zijn/haar koeler zit?

Alvast bedankt
ik zou als ik jouw was een actieve northbridge koeler aanschaffen en die er op zetten. Dit soort chipsets worden heet, en mogen dat ook worden, maar als de koeler los zit, dan zitten de haakjes waarschijnlijk niet meer goed of ze zijn afgebroken. In het laatste geval is enkel RMA een oplossing (of je moet zelf aan de slag met de hobbiekit :))

enfin, als je er vrij zeker van bent dat je northbridge de problemen geeft, zet er dan gewoon een actieve op.

ik zit hier zelf met een Asus P5N-E sli, met dezelfde chipset. Die van mij werdt ook neteheet, zo heet dat ik de heatsink niet meer aan kon raken omdat anders mijn poten verbranden (waterkoeling =/= airflow...). Met de actieve koeler waren de meeste problemen opgelost.

als test zou je een tafelventilator voor je pc kunnen zetten en kijken of je nog steeds framedrops hebt

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 06-03-2008 00:33 ]

-_-

• Mawwek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2025
Een tafelventilator had ik inderdaad al geprobeerd. en het gaat ook al beter, hij is echter nog steeds heet, en het is niet helemaal verholpen.

Wat voor koeler is aan te raden?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

ik zit hier met een cooler master actieve northbridge chipset koeler. deze zijn bij cool-prices momenteel uitverkocht, maar conrad heeft wat alternatieven (conrad.nl --> hardware --> casemodding --> chipset koeling). Ik ben er vrij zeker van dat elk actief alternatief beter is dan een passieve variant.

-_-