Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Omdat het oordopjes topic deel 8 gesloten is :+ Heb ik maar een paar enkele manieren om deze komende vraag te stellen. Ik had Creative EP-630. Nou heb ik die met een nogal behoorlijk domme en haastige actie( was te laat voor de bus) kapot getrokken en heb ze nu afgeschreven :X

Ik heb nu mijn oude Sennheiser OMX 90 VC uit de kast getrokken en die heb ik nu bij mijn mp3 speler. Het grote probleem van deze doppen is dat ik het comfort mis van IEM. Ook draag ik een bril en zijn de OMX niet bepaald handige dingen...

Daarom ben ik nu dus opzoek naar nieuwe In Ear doppen zodat ik op de fiets en in de bus of trein in comfort zonder last te hebben van anderen of anderen van mij muziek kan luisteren. Het enige probleem wat ik bij mijn EP-630 ondervond was oa de kabel en het gebrek aan heldere hoge tonen. Dan bedoel ik vooral de balans van hoog en laag( Bas was er genoeg, alleen hoog had het wat gebrek aan) Dit vind ik opzich prima maar ik wil toch wat meer balans hebben en heb om die reden ook mijn budget vergroot naar 50 UITERLIJK 60 euro.

Nu wil ik dus doppen die net als mijn OMX, helder, mooie verdeling van hoog en laag. Zodat er harmonie in de muziek zit. Ik heb de equaliser van mijn mp3 speler ( een Samsung YP-Z5FQB) staan op Classic of Ballad. Wat standaard al een helderder geluid oplevert.

Maar mijn angst is als ik dus bijvoorbeeld de Sennheiser CX 300 aanschaf( welke precies in het budget valt) ik ontzettend last ga hebben van de bas die zeer aanwezig is. Omdat mijn muziek oa rustige britpop/gitaarmuziek is. Of wat meer uptempo rock. Voor de rest is de muziek die erop staat zeer gevarieerd en breed. Zo wil ik de doppen ook hebben.

Nou heb ik er een aantal gevonden die binnen mijn budget passen en in mijn ogen goed lijken met niet een hoge bas.

[list]
• AKG K324P
• Sennheiser CX 55 street( ik weet het een beetje buiten het budget maar hij is zo mooi van metaal :+ )
• Sony MDR-EX71 ( nadeel is de kabel)
• v-moda Modaphones Bass Freq? ( Heb geen idee maar vond hem wel leuk als vergelijking :+ )

Nou heb ik deze gevonden waar ik niet zeker van ben hoe het Hoog laag en mid verhouding is. Vermoedelijk is de Sony zeer basvol maar ik kan ook niet vinden op google als ik op reviews zoek. Voornamelijk toch mensen die hem aansluiten op hun niet afgestelde Ipod en het zo wel best vinden omdat hij dan al beter klinkt dan de standaard doppen.

Sorry RoD voor dit topic :> Maar aangezien het normale topic om hierover niet meer bestaat maar een alternatieve manier om toch dit onderwerp aan te snijden en zo mijn antwoord vinden -O- Laat ook maar :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10 19:56
CrossRoads MylarOne X3 ($57, http://www.jaben.net/shopping.html) of Creative Zen Aurvana (ongeveer 60 euro)

[ Voor 25% gewijzigd door miranon op 05-03-2008 23:39 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
miranon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:37:
CrossRoads MylarOne X3 ($57, http://www.jaben.net/shopping.html) of Creative Zen Aurvana (ongeveer 60 euro)
Die Zen en de Mylar hebben een design/ontwerp wat mij niet lekker lijkt zitten en ook voor vervoer niet handig is(lees lange uitgangen, makkelijk blijven hangen in mijn zak)

Als tweede wil ik ze liever niet uit het buitenland halen. Ook al is de doller eng gunstig als ik ze wel uit amerika haal. Ik wil het liefste dit weekend of volgende week al nieuwe IEM hebben ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• miranon
Touchdomex schreef op donderdag 06 maart 2008 @
Die Zen en de Mylar hebben een design/ontwerp wat mij niet lekker lijkt zitten en ook voor vervoer niet handig is(lees lange uitgangen, makkelijk blijven hangen in mijn zak)
De Zen en de MylarOne hebben de beste geluidskwaliteit in deze prijscategorie. ;)
Als tweede wil ik ze liever niet uit het buitenland halen. Ook al is de doller eng gunstig als ik ze wel uit amerika haal. Ik wil het liefste dit weekend of volgende week al nieuwe IEM hebben ;)
Dan moet je gewoon een Sennheiser CX300/CX400 kopen. Volgens mij zijn er geen goede alternatieven meer in NL in deze prijscategorie.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
miranon schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:35:
[...]

De Zen en de MylarOne hebben de beste geluidskwaliteit in deze prijscategorie. ;)

[...]

Dan moet je gewoon een Sennheiser CX300/CX400 kopen. Volgens mij zijn er geen goede alternatieven meer in NL in deze prijscategorie.
Toch wil ik niet voor de sennheisers gaan want ja die bas.... :> Voor de rest ga ik wel eventjes kijken naar wat die zen en Mylar doen qua geluid. Ik vind ze beide foeilelijk... Dat is voor mij ook een goeie reden om ze niet aan te schaffen ;)

Vind het wel jammer dat men hier niet anders goeds weet te zeggen over de oordopjes die ik hier heb staan en er informatie over geven..... :/

• miranon
Touchdomex schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:10:
Toch wil ik niet voor de sennheisers gaan want ja die bas.... :> Voor de rest ga ik wel eventjes kijken naar wat die zen en Mylar doen qua geluid.

Vind het wel jammer dat men hier niet anders goeds weet te zeggen over de oordopjes die ik hier heb staan en er informatie over geven..... :/
Je kan alle informatie over de Zen en Mylar vinden op head-fi. Zen heeft een balanced armature, dus dat is in elke geval beter dan alle oordopjes die je genoemd hebt. Mylar heeft beter geluid dan de Sennheisers.

AKG K324P - geluid slecht
Sony MDR-EX71 - geluid nog slechter
v-moda Modaphones Bass Freq - te veel bass
Pagina: 1