Router achter router: op 1 pc geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 09:36
Hoi iedereen,
Sinds kort heb ik een nieuwe router, de Speedtouch 546. Deze heb ik van KPN gekregen aangezien mijn oude Speedtouch 510 niet meer werkte.

Op de Speedtouch heb ik 2 computers aangesloten en een draadloze router (Linksys WRT54GL). Op de WRT54GL zitten 4 ethernet poorten, 2 antennes voor WIFI, en een WAN poort.Ik heb van de Speedtouch een UTP kabel geleid naar een ethernet poort van de Linksys. Om te zorgen dat de Linksys als access point fungeert, heb ik de DHCP optie (van de linksys dus) uitgeschakeld.
Een plaatje doet meer dan een hoop woorden, dus hier een schema van mijn netwerk zoals het nu is (screenshot van de web-interface van de speedtouch):

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08103/ntwrk264.png

Ik kan alle computers benaderen, en (bijna... :X ) alle apparaten hebben verbinding met internet. Nu het vreemde: ik kan met de Wii en de DS op internet, maar niet met de notebook :|

Ik heb hem al verschillende malen opnieuw opgestart en de verbinding een aantal keer verbroken en weer aangezet. Helaas had dit geen effect. Ik ga straks nog vragen aan de buren of ik hun laptop even mag gebruiken om te kijken of die wel internet heeft als ik verbinding met mijn netwerk maak.

Voordat ik de nieuwe router had, had ik de Linksys op de speedtouch aangesloten via de linksys zijn WAN poort. Ook had ik DHCP aan laten staan. Dit werkte toen goed, alleen kon ik niet alle computers benaderen. Ik nam het maar voor lief want alle apparaten konden gewoon het internet op.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben om het toch werkend te krijgen.

Ten slotte: ik weet dat 2 routers in een netwerk geen goede oplossing is, maar ik heb de linksys van een kennis en ik weet dat het gewoon hoort te kunnen. Daarom vind ik het zonde van m'n geld om een ander apparaat te kopen terwijl ik de benodigde dingen al in huis heb.

EDIT:
De notebook is een Fujitsu Siemens Amilo Xa2528 met Vista Home Premium 32-bit.

[ Voor 4% gewijzigd door Forcepoint op 05-03-2008 21:48 ]

• Forcepoint
De hele tijd ermee bezig geweest, en zonder echt iets veranderd te hebben heb ik wonderbaarlijk genoeg opeens verbinding :|
Het blijven vreemde dingen, die computers. :P

Geen idee waar het nu uiteindelijk aan lag...

Verwijderd

Als ik mij niet vergis delen die Speedtouch routers maar 4 ip-adressen uit, hier kan je probleem zich voordoen. Je zit met 5 toestellen die een IP nodig hebben.

Normaal moet je dat ergens in die Speedtouch kunnen instellen hoeveel IP's hij mag uitdelen.

• Forcepoint
Zet ik daarnet m'n notebook weer aan, voor het eerst sinds gister, en je raad het al: geen internet |:( .

Ik sta open voor tips _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:57:
Als ik mij niet vergis delen die Speedtouch routers maar 4 ip-adressen uit, hier kan je probleem zich voordoen. Je zit met 5 toestellen die een IP nodig hebben.

Normaal moet je dat ergens in die Speedtouch kunnen instellen hoeveel IP's hij mag uitdelen.
De range van de speedtouch is 192.168.1.64 - 192.168.1.253. Dat zijn er denk ik wel genoeg voor alle apparaten.

EDIT: Ik ben er nu van overtuigd dat een router achter een router zetten vette bagger is, dus ik ga op zoek naar een andere manier om wireless te krijgen. Ik open daarvoor wel een nieuw topic, want ik heb toch een paar vraagjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Forcepoint op 06-03-2008 17:35 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Heb je de kabel wel in de Lan1 poort gedaan ipv de Wan1? Van de Linksys?

• Forcepoint
BlackWhizz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:20:
Heb je de kabel wel in de Lan1 poort gedaan ipv de Wan1? Van de Linksys?
Ja, dat heb ik gedaan. Ik ga nu even naar de buren, eens even kijken of ik met hun laptop wel verbinding+internet heb. Begin namelijk sterk het vermoeden te krijgen dat het aan m'n notebook ligt :/

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
EDIT: Ik ben er nu van overtuigd dat een router achter een router zetten vette bagger is, dus ik ga op zoek naar een andere manier om wireless te krijgen. Ik open daarvoor wel een nieuw topic, want ik heb toch een paar vraagjes.
Ik draai nu ook zo, ik heb een modem met een ingebouwde router en daarachter mijn WRT54GL. Draait perfect, alleen moet ik port forwards dubbel doen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Forcepoint
coptician schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:27:
[...]

Ik draai nu ook zo, ik heb een modem met een ingebouwde router en daarachter mijn WRT54GL. Draait perfect, alleen moet ik port forwards dubbel doen.
Heb het ook eigenlijk alleen maar even geschreven omdat ik er al lang mee bezig ben, en een beetje gefrustreerd raakte :P

Máárrrr zoals ik al verwachtte, de laptop van de buren deed het perfect :o . Heb nu mijn notebook opnieuw geinstalleerd (was toch nodig) en nu heb ik wel internet :D Ik heb bijna 2 middagen lopen pielen met m'n routers... stom dat ik er helemaal niet aan dacht dat het wel eens aan de notebook kon liggen 8)7 Maar goed, bedankt voor het meedenken allemaal _/-\o_

Verwijderd

ik heb mijn wrt54G achter een speedtouch staan en het werkt prima. DHCP op de Linksys uitzetten en het ip adres dat de linksys van de speedtouch krijgt gebruiken als gateway.

Als dit met de standaard firmware niet kan, raad ik je DD-WRT aan (Y) heb ik ook :)

hoop dat je er wat aan hebt!

gr Self tought amateur ;)

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-03 14:52
coptician schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:27:
[...]

Ja,, daar had ik inderdaad ook nog niet aan gedacht. Maarr kun je je router dan niet zo ombouwen dat hij letterlijk een Wireless Switch ofwel Access Point wordt, welke dus compleet transparant is? Volgens mij hoef je dan alleen de DHCP en vuurmuurfunctionaliteit uit te zetten...

In mijn eigen Belkin kan ik dit met één druk op de knop activeren.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rvanlaak schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Ja,, daar had ik inderdaad ook nog niet aan gedacht. Maarr kun je je router dan niet zo ombouwen dat hij letterlijk een Wireless Switch ofwel Access Point wordt, welke dus compleet transparant is? Volgens mij hoef je dan alleen de DHCP en vuurmuurfunctionaliteit uit te zetten...

In mijn eigen Belkin kan ik dit met één druk op de knop activeren.
Zoals de TS gedaan heeft: niet de WAN-poort van je tweede router gebruiken ;)

Overigens had de TS er verstandig aan gedaan om meteen naar z'n notebook te koekeloeren en daar wat `ipconfig /all`s e.d. van te posten, aangezien de rest 't wel prima deed via de tweede 'router' :+

• Forcepoint
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Deze HOWTO van HyperBart heb ik gebruikt, aanrader ;).
Pagina: 1