Toon posts:

Webserver: Welke is het best en waar downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tsja de titel zegt eigenlijk al genoeg.
Ik ben opzoek naar een zeer goede webserver voor op een Win98 bak.
Ik heb een tijdje Xitami gedraaid. Werkte wel leuk maar vond de GUI niet mooi en duidelijk...
En als we toch bezig zijn:
Waar kan ik een GRATIS Domein registreren ZONDER webspace. Alleen een domein dus!

THNX ;)

Verwijderd

Sorry hoor, maar een goed werkende en stabiele webserver heeft niks te maken met een GUI... Als je een makkelijke wil wel.

Ik heb ervaring met Xitami, Apache voor WinNT en Apache onder Linux.... Xitami voldoet goed als het om configureren gaat en als de server niet te complex moet zijn. Als je eenmaal je server goed hebt geconfigureerd wat kan een GUI dan nog schelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven.
Maar iets anders over Xitami is dat er een FTP server bij in zit... Ik heb al een FTP server draaien. Dus die heb ik alvast niet nodig...

Verwijderd

Voor een goede server kun je beter overstappen op WIN NT, WIN 2K of LINUX

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Gewoon Apache nemen

www.apache.org

daar draait het grootste deel van het web op!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 18:41

me1299

$ondertitel

Apache sucked echt onder Win98/2000. Bij mij althans.

Ik heb eerst Xitami gebruikt. (Ik ben namelijk een eigen Co-Located server aan het maken) maar Xitami had een aantal annoying bugs onder win2000.

Dus nu draai ik op het moment Sambar Webserver, dat werkt ook heel grappig, heeft ook een hoop andere services ingebouwd.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:52
Hi,

Ik gebruik apache als webserver. Geen mooie gui, maar wel erg goed en uitbreidbaar.

Verder raad ik www.gandi.net aan om alleen je domein te registreren. 12 euro kost het per jaar, en ja kan zelf je dns draaien of www.zoneedit.com gebruiken voor de dns.

mzzl

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bij Gandi heb je een credit card nodig.... :(

Verwijderd

OMNIHTTPd vind ik zelf heel goed

Verwijderd

Topicstarter
Ok, leuk dat jullie er eentje noemen, maar waarom DIE? :?

Belangrijke dingen zijn:
- makkelijk in te stellen
- remote te configureren
- echt stabiel

Als jullie hier nou eens antwoord op geven... 8-)

Verwijderd

SambarServer
heeft een web-interface, maar werkt verder bijna hetzelfe als Apache
Echt een mega web-server, je kunt er echt alles mee. In het begin misschien ff zoeken en een beetje pielen, maar dat is nou juist het leuke eraan. (vind ik tenminste)

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 13:01
ben zeer tevreden met apache.. je bent heel ff bezig met configureren, maar dan werkt het ook als een trein.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

omni httpd gebruik ik en vind ik de fijnste
apache heeft het niet goed gedaan bij mij (windows 98)

Verwijderd

Sylvester: [Ik wil een webserver die] echt stabiel [is].

Ik zou me eerst zorgen maken over Windows 98 en dan over de webserver voor stabiliteit.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 16 februari 2001 23:57 schreef ustoopia het volgende:
SambarServer
[...]
Echt een mega web-server, je kunt er echt alles mee. In het begin misschien ff zoeken en een beetje pielen, maar dat is nou juist het leuke eraan. (vind ik tenminste)
Nog 'n Sambarian, leuk..
PHP + MySQL op Sambar 4.4, op win98SE en eenzelfde combo op Win2k hiero ;)

De .ini files van Sambar zijn vergelijkbaar met de .conf files van Apache, Vhosts worden ook ondersteund, fijn ding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• me1299

me1299

$ondertitel

He, kewl man! Ik dacht dat ik de enige was in deze grote wereld die Sambar Webserve gebruikte :)

Join the club :P

Ik heb alleen 1 klein probleempje. Als ik Win2k Advanced Server afsluit, dan krijg Sambar een error. Iets over virtual memory dump ofzo.

Als ik sambar eerst via de interface afsluit gaat het wel goed. Hebben meer mensen hier last van?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 21:10 schreef DeathKnight het volgende:

Ik heb eerst Xitami gebruikt. (Ik ben namelijk een eigen Co-Located server aan het maken) maar Xitami had een aantal annoying bugs onder win2000.

Dus nu draai ik op het moment Sambar Webserver, dat werkt ook heel grappig, heeft ook een hoop andere services ingebouwd.
1. Da's niet waar !
2. Win98/2000 suckt @ all, gewoon linux nemen voor server

• me1299

me1299

$ondertitel

Blaat, heb je ook nog argumenten ofzo?

Stupid standaard andtwoord.

We willen niet allemaal 5 dagen config files bijwerken met veel getyp e.d.

Sommige mensen houden nu eenmaal van een object georienteerde OS interface. (like me)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 17 februari 2001 01:41 schreef DeathKnight het volgende:
Join the club :P
Mailinglist is op http://www.sambar.ch/ ;)
Ik heb alleen 1 klein probleempje. Als ik Win2k Advanced Server afsluit, dan krijg Sambar een error. Iets over virtual memory dump ofzo.

Als ik sambar eerst via de interface afsluit gaat het wel goed. Hebben meer mensen hier last van?
Ik niet i.i.g. Denk dat win2kAS iets te snel afsluit, voordat je server echt alle services heeft gestopt.
Wat zegt je server.log dan? -->als je de pro-versie >:) gebruikt, dan zou je ook ondersteuning moeten krijgen.
Sambar maakt een debug bestand aan (sambar.dbg), misschien eens insturen naar de maker?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• me1299

me1299

$ondertitel

Thanx voor de link.

Ik gebruik de PRO versie jah, alleen een klein stemmetje in mij verteld me dat ik die niet op de manier verkregen zoals de maker het bedoeld heeft :o

Maar verder railed het wel goed dat proggie.

Ik zal nog eens wat vragen de mailinglist ingooien denk ik :)

Verwijderd

Leuk proggie (sambar webserver), maar hoe krijg ikk mysql aan de praat met deze server?

• me1299

me1299

$ondertitel

Hmmm, nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn. Ik zal vannavond ofzo eens ff kijken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Isse simpel:
Installeer PHP als isapi-module (of als CGI).
Installeer MySQL op de gewone manier, maak in je hosts-file een alias voor localhost aan (databeest ofzo) en knal PHPMyAdmin er op.
Maak in Sambar een Vhost.ini entry aan met het alias uit je hosts file,

Draaien die hap.
http://backslash32.ath.cx/ voor 'n voorbeeld...

[update]
En precies op dat moment gaat m'n firewall om dwars liggen -> gereboot en 't is weer OK.

• twixx
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 21:10 schreef DeathKnight het volgende:

Dus jij wil een machine coloceren en je vind dat apache zuigt maar sat xitami wel echt geweldig is? En verder heb jij het wel op z'n precompiled gui ding waar alle services in 1 deamon draaien? Sterkte.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• twixx
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 12:45 schreef HPC het volgende:
Leuk proggie (sambar webserver), maar hoe krijg ikk mysql aan de praat met deze server?
MySQL draait ONAFHANKELIJK van de webserver. En je kan vanaf heel veel verschillende platvormen en programmeer talen connecten naar de SQL server. Maar goed dat wist je als HPC natuurlijk al.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Wist wel dat ik deze gewoon apart kan installen, heb ik ook gedaan op mijn eigen pc (draait ook apache + mysql + php op). Snapte alleen niet hoe ik die sambar server zo kan instellen dat ie ook mysql gebruikt. Mijn vraag was dus eigenlijk verkeerd gesteld.

[Typo]
Pagina: 1