Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik open binnenkort een eigen zaak, waarbij ik veel telefoon verwacht.
Nu vroeg ik mij af of het tegen een redelijke prijs mogelijk is,
om mensen in een soort wachtrij te plaatsen.

(nog 1 wachtende voor u....) zoiets zegmaar

om absoluut geen afspraken mis te lopen,
het is tevens de bedoeling dat het op een lokaal nummer komt,
ken namelijk wel dat het systeem wordt aangeboden door 0800-0900 nummer leveranciers.

Hopelijk heeft iemand hier ooit mee te maken gehad?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
je hebt ook 0900 tegen lokaal tarief.

Verwijderd

Gebruik je ip-telefonie? Dan is softwarematig denk ik een makkelijke oplossing. Ik heb er niet naar gezocht en weet niet of het ook daadwerkelijk bestaat, maar het is na mijn idee de beste optie en waarschijnlijk ook de goedkoopste :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
en je hebt ook freeware SIP servers :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:31:
Gebruik je ip-telefonie? Dan is softwarematig denk ik een makkelijke oplossing. Ik heb er niet naar gezocht en weet niet of het ook daadwerkelijk bestaat, maar het is na mijn idee de beste optie en waarschijnlijk ook de goedkoopste :)
stom niet eens aangedacht.....

thanks!!!

Verwijderd

Ff snel gezocht, er zijn een aantal open-source dingetjes zoals http://www.asterisk.org/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt sowieso meerdere lijnen nodig. Met 1 lijn ben je simpelweg in gesprek. De centrale (of een computer) pakt de lijn op, en mikt deze in de wachtstand. Een standaard riedeltje van: Al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zo spoedig mogenlijk geholpen lijk me slimmer. 1 zin voldoet voor iedereen.

Een 0900 nummer tegen lokaal tarief is leuk, maar als je die met een GSM belt, dok je nog altijd de mobiele kosten. Een normaal nummer is dan voordeliger voor de beller.

Je zou dus een 4-lijnen ISDN kunnen pakken, waarvan dan 1 voor de fax, en heb je nog 3 lijnen beschikbaar. 1 gesprek en 2 in de wachtrij.

Het is ook niet onbelangrijk om te weten wie je klanten zijn. Bedrijven of particulieren. Als ik zakelijk bel, en ik kom eerst in een wachtrij te hangen, hang ik meestal heel snel op, en gooi ik het wel over de mail, dan kan ik verder met m'n eigen ding. Aan de telefoon hangen is niet mijn primaire bezigheid, dus als ik moet bellen, staan m'n eigen werkzaamheden stil.

Bel ik prive (vanuit thuis) heb ik daar minder moeite mee, omdat ik geen deadlines heb, en me niet aan een tijdschema hoeft te houden.

Ipv het melden dat er nog een x-aantal wachtende zijn, zou je dus ook kunnen kiezen voor een soort info-mercial, met dat men ook per mail gecorrespondeerd kan worden, en dat ze ook even naar de website moeten kijken.

Muziek tijdens de wachtstand vind ik klant-onvriendelijk, als ik muziek wil horen, zet ik dat zelf wel op. Idioot opgedrongen brakke kwaliteit die ik niet eens goed vind stoort me echt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Het is ook niet onbelangrijk om te weten wie je klanten zijn. Bedrijven of particulieren. Als ik zakelijk bel, en ik kom eerst in een wachtrij te hangen, hang ik meestal heel snel op, en gooi ik het wel over de mail, dan kan ik verder met m'n eigen ding. Aan de telefoon hangen is niet mijn primaire bezigheid, dus als ik moet bellen, staan m'n eigen werkzaamheden stil.

Bel ik prive (vanuit thuis) heb ik daar minder moeite mee, omdat ik geen deadlines heb, en me niet aan een tijdschema hoeft te houden.
Als ik privé bel en ik kom in een wachtrij heb ik persoonlijk liever dat ik weet hoeveel er nog voor zijn, of hoelang het nog gaat duren.

Zakelijk heb ik dit soort ongein gelukkig nooit bij de hand, al mijn relaties zijn gewoon makkelijk bereikbaar :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:52:
[...]

Als ik privé bel en ik kom in een wachtrij heb ik persoonlijk liever dat ik weet hoeveel er nog voor zijn, of hoelang het nog gaat duren.
Daar heb je wel een punt. Maar ik zit liever thuis 30 minuten in de wacht, en ga ik door met m'n ding te doen (dure betaalnummers even niet meegeregekend dan).
Zakelijk heb ik dit soort ongein gelukkig nooit bij de hand, al mijn relaties zijn gewoon makkelijk bereikbaar :)
Vooral binnen MKB evaar ik toch dat 1 persoon vrij veel dingen beslist. 1 order manager met een flink orderpakket. Als je zo'n figuur nodig hebt, omdat er bijvoorbeeld een bewerking niet vermeldt staat, moet je toch bellen.

Als je de telefoniste krijgt omdat ie in gesprek is, weet je vooraf ook niet hoelang dat nog duurt, en of er nog meer mensen voor je zitten. De ene vraag kan 5 seconden duren, de andere 20 minuten. De aantal wachtende zegt dus niets over de tijd die je nog in de wacht hangt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is voor een dienstverleenend bedrijf/winkel op afspraak voor particulieren,
ik werk nu nog in een soortgelijk bedrijf, maar start binnenkort mijn eigen onderneming,
nu werken we met isdn, en bellen geregeld meerdere mensen tegelijk,
(gemiddelde wachttijd als er toevallig 2 of 3 mensen tegelijk bellen is hooguit 4 to 8 minuten)

en moet ik of een collega steeds 1 gesprek onderbreken " ogenblik aub"
andere lijn oppakken " ogenblik aub" 1ste lijn afhelpen,2e lijn helpen....
vind ik niet netjes en professioneel....

mensen maken telefonisch een afspraak, gemiddeld gesprek duurt 3 tot 5 minuten,
tevens heb ik een lijn voor pin betalingen nodig...

maar ik wil mensen niet op kosten jagen, vandaar lokaal nummer.
tevens wil ik de mensen die tegelijk bellen niet mis lopen.

Of is hier een andere oplossing beter...?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 22:06 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Ben ondernemer en wordt ook plat gebelt, nu wel een goede oplossing gevonden: Secetaresse-service. Zodra ik niet binnen 20 seconden opneem wordt het telefoontje doorgeschakeld naar een secetaresse. Die informeert me per mail of bij dringende zaken per SMS. Als het echt crisis is gaan ze mij bellen, dat zie ik dan meteen.

Oja, vergeten: Ik heb een lokaal nummer wat op een VoIP centrale aangesloten is.

[ Voor 11% gewijzigd door djluc op 05-03-2008 22:08 ]

Verwijderd

Als je geen klanten wilt mislopen zou ik een systeem kiezen wat mensen de globale wachttijd meldt (bv aantal wachtenden x 3 minuten). Op de één of andere manier duurt wachten altijd langer als je niet weet hoe lang het gaat duren en dan haken de minder geduldige mensen af.

/me is ervaringsdeskundige op het gebied van gebrek aan geduld :+

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je ze niet onnodig op kosten wil jagen, kan je natuurlijk een terugbel voorstellen. Dat ze de naam en nummer kunnen achter laten, endat jij terug belt. Je zou ze ook kunnen attenderen om dit via de website te doen. Een mooie 'Bel Mij' knop..

Dat van het onderbreken heb ik zelf ook wel eens ja. Niet erg netjes inderdaad. Maar wij hebben maar 2 buitenlijnen, en 2 mensen die de telefoon opnemen. Als er 1 vrij is, heb je dat ook al.

Ik werk in 1 van de 7 filialen, en er kan dus worden doorverbonden worden naar andere filialen. Op het moment dat dat gebeurt, zijn alle lijnen in gesprek. Als je dan zelf moet bellen kan dat niet eens. En je weet nooit van te voren hoelang dat gaat duren.

Als ik de telefoon pak, en het is voor m'n collega, is ie wel eens in gesprek. Dat er dan nog mensen vragen hoe lang dat gaat duren kan ik overigens met m'n pet niet bij... Hoe moet ik dat nu weten? Kan 1 minuut zijn, maar ook een half uur.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1