Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 01:09
Ik heb een vraag waar ik helemaal geen antwoord op weet. Ik heb al de zoek functie gebruikt en vond geen 8800GT Voltmod topic. En verder vond ik ook ook geen topic die over mijn probleem gaat.

Ik weet wel hoe ik de voltmod moet aanbrengen, maar zit even met 1 punt waar ik even geen antwoord op weet.

Ik werk met een Weller WSD-81 digitale soldeerstation met een fijne potloodpunt.

Nou wil ik dus de tin op de kaart wat zacht maken zodat ik de verbinding met een draadje kan maken. Maar het soldeertin van de kaart wilt niet zacht worden. Ik gebruik goede fijne soldeertin waar al flux in zit. Ik weet niet waarom het niet wilt, zie ik iets over het hoofd wellicht? |:(

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

OP welke temp. probeer je te solderen?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Robin4
Ik heb geprobeerd op 150 tot max 450 graden. Maar soldeertin van het pcb word niet zacht.
Heb de soldeerbout er even erbij gehouden(dus niet te lang, maar genoeg) anders verbrand de tinbaan. Maar krijg het tin niet zacht.
Vind het vaag want soldertin moet toch gewoon zacht te krijgen zijn.
Misschien een andere punt proberen ofzo? Maar ik neem aan dat je voor een videokaart toch beter een potlood punt kan gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 05-03-2008 21:38 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Robin4 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:35:
Ik heb geprobeerd op 150 tot max 450 graden. Maar soldeertin van het pcb word niet zacht.
Heb de soldeerbout er even erbij gehouden(dus niet te lang, maar genoeg) anders verbrand de tinbaan. Maar krijg het tin niet zacht.
Vind het vaag want soldertin moet toch gewoon zacht te krijgen zijn.
Misschien een andere punt proberen ofzo? Maar ik neem aan dat je voor een videokaart toch beter een potlood punt kan gebruiken?
Je hebt een zng. soldeerbrug gebruikt? (een beetje tin smelten tussen je bout en de tin op 't PCB)

Edit: Zal tim leuk vinden -> tin dus.

[ Voor 4% gewijzigd door c0ne op 05-03-2008 22:04 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

plasticspray :( wordt het bruin als je er op hoge temperatuur op wil solderen ?
dan zit er plasticspray op en moet je dat met een product verwijderen.

ik heb ooit eens op een moederbord 2 elco's vervangen omdat ze kapot waren, soldeertin wou ook niet smelten op 400 °C

maar als je eerst wat soldeertin smelt op het plekje dat je wil (de)solderen) komt het vloeimiddel uit de toegevoegde soldeertin vrij en wordt de andere soldeertin ook weer zacht :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik weet niet of het van nut is maar ik heb wel ervaring met een soortgelijk iets. Op videokaarten waar 'dikke pinnen' op zijn gesoldeerd, zoals in de buurt van de uitgangen van de kaart is het tin (of wat het precies is) harder als normaal. Wanneer je bout goed warm is kun je hier (met een beetje beleid en geweld) een gaatje in porren en daar je eigen tin in laten stromen.

Mocht het een ground zijn kun je natuurlijk ook een andere plaats zoeken voor de ground :)

• Robin4
Nee het plekje word niet bruin het is echt een vertinde soldeerpunt. De tin wilt ook niet echt hechten met die flux die in de soldeertin zit. Ga morgen wel even nieuw flux halen want ik ga door dit probleem niet overhaastig mijn kaart verprutsen. Die plek is idd de ground (aarde)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Robin4 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:53:
Nee het plekje word niet bruin het is echt een vertinde soldeerpunt. De tin wilt ook niet echt hechten met die flux die in de soldeertin zit. Ga morgen wel even nieuw flux halen want ik ga door dit probleem niet overhaastig mijn kaart verprutsen. Die plek is idd de ground (aarde)
plasticspray dus.
mijn vorige post zal niet volledig kloppen want het goedje kan ook tegen warmte. en zeker als de soldeertin totaal niet wil hechten.
Het is een hardnekkig goedje :( en je kan het niet zien want het is doorzichtig ik weet niet juist meer met welke stof je het kan verwijderen maar ik zal eens effe rondvragen :)

[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 05-03-2008 23:01 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Robin4
Oke bedankt Dus nieuwe flux kopen heeft geen zin? Ik gebruik momenteel soldeertin van het merk Multicore 0.7mm. Dit heb ik gekocht bij groothandel Display electronics in utrecht op de lage weide.
Misschien dikker soldeertin nemen (wellicht zit er meer flux in)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Er is software he? Dat is softwarematig overvolten. Je kan niet zo héél schokkend ver verder (ik dacht +0.1V maar niet zeker), misschien is dat wat?

[ Voor 46% gewijzigd door Jejking op 06-03-2008 02:03 ]

• Robin4
Ja dat weet ik , maar hoger van 1.15 volt kom je er niet mee. Ik wil er zoiezo meer volt erop zetten.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ok, het was maar een idee voor de simpele beginner. Succes met je grootse mod. Wacht eens even, een kleine week terug zag ik nog ergens een 8800GS/GT/GTS/GTX-voltmod guide voorbij komen...

Even zoeken. Edit: gevind! http://www.techpowerup.co.../overclocking/vidcard/149

Veel plezier, er staat zat info in :+

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 06-03-2008 02:09 ]

• Robin4
Sluit dit topic maar. Kom hier toch niet verder mee. :|

[ Voor 156% gewijzigd door Robin4 op 06-03-2008 16:23 ]

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 22:29

CDAAbeltje

Cool Down !

Naar mijn weten kom je met een Biosmod altijd nog op 1.2 Volt, hoger niet ;)

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Met de standaard bios aanpassen kom je ook niet hoger als de 1.1v standaard.

Die guide die hierboven gepost is, werkt heel best kan ik zelf zeggen :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ehh... jongens? Dat is gewoon 1.15v hoor :)

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 22:29

CDAAbeltje

Cool Down !

Tmmbomb schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:28:
Met de standaard bios aanpassen kom je ook niet hoger als de 1.1v standaard.

Die guide die hierboven gepost is, werkt heel best kan ik zelf zeggen :)
Dude,

Die van mij draait met een standaard bios die ik heb aangepast op 1.15 Volt ! 1.2 Volt is de max op de 2e revisie kaarten.

De 1e reeks kaarten (met de platte koeler) kregen standaard 1.0 Volt mee en de nieuwe kaarten met de Glaciator (oid) koeler krijgen standaar 1.1 Volt mee !

Op het forum van Extreme Systems (kan zo de post niet terug vinden voor een quote) hebben mensen een bios geflashed naar 1.2 Volt en hebben de kaarten met een multimeter Idle en onder Load gemeten. Idle 1.2 Volt, load volgens mij 1.17 Volt. Het kan dus wel :)
Pagina: 1