PC stottert als draadloos netwerk opstart

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb even een pc'tje samen gesteld voor een maatje van me.. met wat onderdelen die ik nog had liggen.. en het draait prachtig.. tot ik het bakkie op internet gooi.. (ik heb hier alleen maar draadloos internet) Als ik een draadloos USB stikkie erin druk dan begint de pc te stotteren als een gek.. ook als ik opnieuw opstart.. dan duurt het heel lang voordat de draadloze verbinding wordt opgestart en loopt alles als een trein.. en dan start de verbinding op en begint het gestotter..

Ik heb verschillende stikjes geprobeerd..

Snap niet waarom dit is..

Ook geen flauw idee waar ik moet beginnen met kijken.. windows is fris en fruitig.. (wel nlited..)

Ik zal zo voor de zekerheid het USB stikkie maar eens vervangen door een PCI kaart ofzo.. kijken of dit verschil maakt.. helaas kan ik niet testen of hij dit met een bekabelde verbinding ook doet.. aangezien ik hier alleen maar draadloos heb..

Iemand suggesties?

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
USB(2) drivers ?

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
die probeer ik te installeren.. maar heb daar net niet genoeg tijd voor.. want binnen 2 minuten starten de netwerk verbindingen op en dan freezed hij..

EDIT:

De pc loopt ook vast als ik er een PCI USB Controller van VIA in druk..

Kan het zijn dat de voeding niet genoeg vermogen levert op een bepaalde lijn? en daardoor freezed?

Ik heb een 350 B-merk voeding erin zitten van LC-P ofzo.. dacht dat wel kon met zo'n oud pc'tje..

AMD Duron 750Mhz
Aopen AK33 mobo met VIA KT133 Pro chipset dacht ik..
nVidia Geforce 3 Ti
2 Hardeschijven..
Brandertje
Floppy
Realtek ethernet kaartje
(hier draait het lekker mee)

Tot ik de Via USB controller aansluit of een USB WLAN stikkie..

[ Voor 65% gewijzigd door Cidious op 05-03-2008 22:23 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Het stikkie zou niet veel stroom trekken, maar zou dat net teveel kunnne zijn voor de voeding? Roep ook maar wat :+

Wat gebeurt er als je de machine in safe mode opstart?

[ Voor 20% gewijzigd door FrankGuthrie op 05-03-2008 22:20 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
hahah ik had mijn post net ge-edit

Maar ik heb nog een Fortron 250 watt voeding liggen.. dat zijn kwalitatief betere voedingen.. dat ding is ook een stuk zwaarder.. maar ik heb voor de 350 watt gekozen omdat ik dacht dat de voeding dan nog gewoon wel een beetje head-room zou hebben en het wel zou trekken.. maar nou ga ik toch die 250 watt proberen van fortron.. die komt uit een Pentium 4 2.66Ghz pc van medon met een hoop apparatuur erop.. dus denk dat die voeding best veel kan hebben..

Ik laat jullie weten of het verschil maakt.

EDIT:

Euhh ik verwissel de voeding en ik krijg een melding tijdens het opstarten dat
System32/drivers/NTFS.sys niet gevonden kan worden...
De schijven worden allemaal goed gedetecteerd..

Er doemen steeds meer vage problemen op:S weet iemand misschien waar dit nou weer door komt en hoe ik het kan verhelpen?

[ Voor 111% gewijzigd door Cidious op 05-03-2008 23:06 ]

Verwijderd

Je voeding is prima man, meer dan genoeg!
Veilige modus (zonder netwerkblahblah)??......... dan kun je eens onderzoeken wat er aan de hand is

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 20:31
Misschien is je HDD brak waardoor de drivers die geladen worden corrupt zijn waardoor je 'puter crasht. Safe mode, idd, en eens een chkdsk.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
Cidious schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:47:
die probeer ik te installeren.. maar heb daar net niet genoeg tijd voor.. want binnen 2 minuten starten de netwerk verbindingen op en dan freezed hij..
Schakel de netwerkverbinding eerst uit dan?

To restore a missing or corrupt ntfs.sys file you must have the Windows XP CD and follow the below steps.

1. Insert the Windows XP CD into the computer and restart the computer.
2. As the computer is starting make sure to press a key to boot from the CD.
3. In the Windows XP setup screen press the 'R' key to run the Windows Recovery Console.
4. If prompted enter the number of Windows installation you're repairing.
5. At the command prompt type the below command.

copy x:\i386\ntfs.sys c:\windows\system32\drivers

* In the above example you would replace x: with the letter of your CD-ROM drive. Many computers have the CD-ROM drive configured as the D: drive.

6. If ntfs.sys is still on the computer you'll be prompted if you wish to overwrite the file. If prompted, press the Y key for Yes to overwrite the file.
7. Once the file has been successfully copied remove the CD and reboot your computer.

Kijk overigens je bootsequence eerst eens na ;)

[ Voor 62% gewijzigd door kcRogue op 06-03-2008 15:16 ]

Pagina: 1