21x9 ondertiteling terug op scherm?

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
Kent iemand een methode om voor beamers die 21x9 zijn (inplaats van het normale 16x9, what dus betekent dat de zwarte stukken er niet zijn) dat de ondertitelingen toch op het scherm blijven. Nu verdwijnt het dus met de zwarte stukken. Vergelijk baar met inzoomen op je normale beamer zeg maar. Ik zat te denken dat er misschien speciale (home-theather?) systemen voor zijn.

Maar kan niet echt iets goeds vinden op google. Iemand hier een idee?

Thanks <3

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Een beeld waarbij de ondertiteling in het zwart overlapt lijkt me een 16:9 beeld waarbij de zwarte balken onderdeel van het videosignaal zijn.
Kan je beamer geen 16:9 projecteren?

• jorde
Jawel, maar het is de bedoeling om van een dvd (waar op het hoesje staat 2.35:1 (21x9)) met ondertitelingen, om de ondertitelingen daar terug op te krijgen, dat zou toch mogelijk moeten zijn aangezien er 2.35:1 op staat..

Edit:

De bedoeling is zoon beetje als je ziet na de reclame in de bioscoop, wanneer het breder word, en de ondertitelingen gewoon op de film zelf verschijnen.

[ Voor 27% gewijzigd door jorde op 05-03-2008 22:02 ]

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 19:55
Dit heeft volgens mij puur te maken met het feit waar de maker van de dvd zijn ondertiteling heeft neergezet. Op het moment dat dit in het zwart is, dan heb je inderdaad problemen. Volgens mij is er geen mogelijkheid om ondertitelingen op een andere plek te krijgen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je dvd speler het niet kan, dan is de enige mogelijkheid de dvd aan te passen. Subtitles zitten in een aparte stream, en kun je dus eruit rippen en op een andere positie terug zetten.

Lijkt me wel redelijk arbeidsintensief.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jorde
leuk_he schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:13:
Als je dvd speler het niet kan, dan is de enige mogelijkheid de dvd aan te passen. Subtitles zitten in een aparte stream, en kun je dus eruit rippen en op een andere positie terug zetten.

Lijkt me wel redelijk arbeidsintensief.
Om die reden dacht ik dat er misschien een home-theather systeem zou zijn wat dit automatisch deed iedere keer wanneer je er een film in doet. (Prijs maakt hier bij niks uit, hoef alleen te weten of hier een systeem voor is.)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Het zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn, aangezien de subs op een apart kanaal zitten.
Dan moet dit wel op een andere positie zijn te krijgen, ik denk alleen niet dat een bedrijf dit al in productie heeft genomen aangezien het maar heel zelden voorkomt (met legale dvd's dan, illegale heb ik het wel meerdere keren gezien).
Omdat ik dit ook echt maar bij 1 normaal gekochte dvd heb gezien ga ik er ook niet vanuit dat hier een echte doelgroep voor is.
Maar het zou wel een leuke feature zijn voor een home-theather system ja.

http://specs.tweak.to/15535

• jorde
tjtristan schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:52:
Het zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn, aangezien de subs op een apart kanaal zitten.
Dan moet dit wel op een andere positie zijn te krijgen, ik denk alleen niet dat een bedrijf dit al in productie heeft genomen aangezien het maar heel zelden voorkomt (met legale dvd's dan, illegale heb ik het wel meerdere keren gezien).
Omdat ik dit ook echt maar bij 1 normaal gekochte dvd heb gezien ga ik er ook niet vanuit dat hier een echte doelgroep voor is.
Maar het zou wel een leuke feature zijn voor een home-theather system ja.
Daar ben ik ook bang voor, want ik kan er dan ook maar echt niksnadanoppes over vinden :(
Pagina: 1