[ZyXEL P-2602R-D1A] port forwarden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste tweakers,

Heb hier sinds kort de Zyxel P-2602R-D1A basis modem (via Telfort internet) en daaraan een linksys WRT54g hangen als access point dus die doet niet de dhcp. Werkt prima, en dhcp wordt gedaan door de zyxel. Mijn laptop laat ik dus connecten met het draadloze signaal en wil nu een port forwarden voor utorrent zodat ik goed torrent kan downloaden. Heb het eerst zelf gedaan omdat ik er wel ervaring mee heb, maar utorrent bleef aangeven dat de poort niet open stond. Vervolgens dus guides bij gepakt van zowel portforward.com als zyxel zelf en ik heb het volgens mij juist gedaan (zie bijgevoegde screenshots). Desondanks blijft utorrent aangeven dat de poort niet open staat. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat utorrent 'groen' wordt en wel de open poort herkent?
Alvast bedankt.

plaatje utorrent eigenschappen

plaatje NAT port forwarding modem

[ Voor 28% gewijzigd door bart1074 op 06-03-2008 12:15 ]

• bart1074
Ik heb even gekeken met het programmaatje Currports naar welke poorten open staan, en hij geeft aan de de poort die ik heb open gezet wel open staat alleen staat er dan bij local address 0.0.0.0 terwijl ik hem, zoals te zien op plaatje, wel heb doorverwezen naar 192.168.1.14. Iemand nu misschien een idee?

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:58
Heb je NAT aangezet?

Dat staat standaard niet aan volgens mij. Dat doe je bij het tabje........NAT ;-))

• Peterpolow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03-2024
Hey Murderer! Is het je inmiddels al gelukt?
Ik heb sinds vorige week ook dat modem van Telfort en liep tegen hetzelfde aan, alleen dan voor het programma DC++.
Kijk eens op http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775 Daar staat het uitgebreid beschreven voor verschillende modems/routers alleen dan voor SHAREAZA. Ik heb die ook gebruikt alleen soms even mijn eigen creativiteit geraadpleegd om het eenvoudiger te maken.
Verder kan het geen kwaad om de NOTE onder "4" even te checken. In mijn geval zat er namelijk nog een router tussen het modem en mijn pc dus had ik een ander Static IP dan er uit kwam op de ipconfig-manier.

Hopelijk gaat het je hiermee lukken en anders kan het misschien handig zijn voor andere 'slachtoffers'! ;)

• bart1074
Peterpolow schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:21:
Hey Murderer! Is het je inmiddels al gelukt?
Ik heb sinds vorige week ook dat modem van Telfort en liep tegen hetzelfde aan, alleen dan voor het programma DC++.
Kijk eens op http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775 Daar staat het uitgebreid beschreven voor verschillende modems/routers alleen dan voor SHAREAZA. Ik heb die ook gebruikt alleen soms even mijn eigen creativiteit geraadpleegd om het eenvoudiger te maken.
Verder kan het geen kwaad om de NOTE onder "4" even te checken. In mijn geval zat er namelijk nog een router tussen het modem en mijn pc dus had ik een ander Static IP dan er uit kwam op de ipconfig-manier.

Hopelijk gaat het je hiermee lukken en anders kan het misschien handig zijn voor andere 'slachtoffers'! ;)
Bedankt Peterpolow, op deze manier kwam ik er inderdaad ook uit. Het werkt nu ook.