Toon posts:

Casema Motorola modem icm router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb het probleem dat ik geen internet heb in een bepaalde configutatie welke wel mogelijk moet zijn en ook vaak wordt gezegd als beste optie.

ik heb sinds kort internet via casema en daarvan een modem gekregen.
deze doet het wel als ik mijn pc er rechtstreeks in stop. krijg keurignetjes een IP in de range 83.85.xxx.xxx.

ook als ik een kabel laat lopen van de modem naar de hub die in het thuisnetwerk zit doe hij het ook. alleen kunnen er dan maar 3 pc op internet, beperking van casema.

maar als ik mijn router aansluit op het modem en deze aansluit op de hub, heb ik geen internet.
ik krijg wel een IP door van de router maar de router zelf krijgt geen IP van het modem.

de router is wel ingesteld als DHCP client. ook loopt de kabel van het modem naar de WAN poort van de router. en natuurlijk vanaf de router zit de kabel in de uplink van de hub.

ik heb verschillende configuraties en instellingen geprobeerd en ook gezocht op internet.

de modem is de Motorola SBV5121E en de router is een MSI RG54G2
http://global.msi.com.tw/...prod_no=91&maincat_no=131

bedankt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zit een mac-adres limitatie op je verbinding, vandaar dat je maar 3 PC's online krijgt. Ik dacht zelf dat het maar 2 was laatst bij iemand.

Als je even je modem uitzet en een minuut later weer aan kan je de router aansluiten. Dan leert hij alleen die van de router :)

Om 3 PC's achter een bridge internet verbinding (kabel modem is bridge) te hangen met een hub/switch is niet heel verstandig qua veiligheid. En als je tussen de computers bestanden wilt kopieren gaat het heen en weer door je internet verbinding heen en dat is behoorlijk langzaam en gelimiteerd door je internet abonnement qua snelheid.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 05-03-2008 20:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK zal ik proberen.

dat weet ik dat is ook niet slim daarom moet die router ook tussen zodat de IP range anders is dan die van het IP van de ISP.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd en gelukt. het was een oplossing waar ik niet nog niet aan gedacht had.
maarja opzich heel logisch. Router krijgt nu netjes een IP van het modem.

topic kan dicht!