[XP] formatteren lukt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik maak nu iets heel vaags mee :?

Wil net een PC waar XP Pro op staat formatteren op de gebruikelijke manier maar zodra ik dus "format c:" intik krijg ik een melding: Bad Command Or File Name o.i.d. 8)7

Ik gebruikt gewoon een XP opstart diskette en laat hem daarvan booten...

Dit heeft voorheen altijd gewerkt...

Heb het daarna met een Windows 98 opstart diskette gedaan (die werken vaak wel :+) maar ook hier dezelfde melding (alleen dan in het Nederlands)

XP staat hier wel op een Sata schijf, zou dat ermee te maken hebben...?, als ik gewoon c:/ dir intik zie ik wel gewoon alle files die op de schijf staan dus hij kan hem wel zien in DOS.

Kan iemand mij wakker schudden wat ik fout doe |:(

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je kunt geen format c: meer doen ;) Wat wel werkt is opstarten vanaf de XP cd en dan tijdens het kiezen van een partitie een format uitvoeren. Hierbij kun je kiezen uit NTFS of FAT32.

edit:
arrgg niet gelezen dat je xp boot flop had ,maar kun je niet gewoon van CD starten?

[ Voor 20% gewijzigd door Herby op 05-03-2008 19:55 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
format.com of format.exe staat dus gewoon niet op diskette ...
kopier die naar de diskette of gebruik " c:\windows\system32\format c: "

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je wel zeker dat je de C: die je ziet dezelfde is als de C: die je in windows hebt. In dos zul je geen NTFS partities herkennen, dus grote kans dat je C: dan de ramdisk is.

• crack_en_hack
Terw_Dan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:02:
Weet je wel zeker dat je de C: die je ziet dezelfde is als de C: die je in windows hebt. In dos zul je geen NTFS partities herkennen, dus grote kans dat je C: dan de ramdisk is.
Ja dat is dezelfde C:, Dit is een FAT32 partitie op een schijf waar ook een NTFS partitie (D:) op staat.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet gewoon booten vanaf je Windows XP cd, en dan aan het begin bij de installatie waar hij vraagt op welke schrijf hij de windows moet zetten de partitie selecteren die weg moet, dan op D drukken, dan op Enter, en dan op L: Weg partitie!
vervolgens druk je op enter of op C en maak je een nieuwe partitie op de plek die je net gewist hebt en formateer je de boel zoals jij het wilt hebben (NTFS of FAT32 (voor FAT moet je wel een XP SP1 cd hebben))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crack_en_hack
Wiethoofd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:43:
Je moet gewoon booten vanaf je Windows XP cd, en dan aan het begin bij de installatie waar hij vraagt op welke schrijf hij de windows moet zetten de partitie selecteren die weg moet, dan op D drukken, dan op Enter, en dan op L: Weg partitie!
vervolgens druk je op enter of op C en maak je een nieuwe partitie op de plek die je net gewist hebt en formateer je de boel zoals jij het wilt hebben (NTFS of FAT32 (voor FAT moet je wel een XP SP1 cd hebben))
Thanks!, Ik ga dat eens proberen :) , Ik deed het formatteren voorheen altijd met een floppy (lekker makkelijk)
Ik had ooit een handig format floppy, daar moest je van booten en de rest ging vanzelf :9 , helaas heeft die 1 wasbeurt in de wasmachine niet overleefd 8)7

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

die floppy was in iedergeval goed geformateerd, maar hoe ik het net beschreven heb zo formateer ik altijd mijn HD's (afgelopen week 5x windows install gedaan) Je kan tijdens de installatie ook nog meerdere partities aanmaken (moet je dus dan zelf zeggen hoe groot ze worden in het aantal MB's)

Succes er mee!

• crack_en_hack
Wiethoofd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:09:
die floppy was in iedergeval goed geformateerd, maar hoe ik het net beschreven heb zo formateer ik altijd mijn HD's (afgelopen week 5x windows install gedaan) Je kan tijdens de installatie ook nog meerdere partities aanmaken (moet je dus dan zelf zeggen hoe groot ze worden in het aantal MB's)

Succes er mee!
Gelukt! ;), Hij is leeg 8) , Dat via de Windows CD is idd ook een goeie manier.

Alleen volgens mij formatteerd hij hem niet maar wist hij gewoon de hele patitie.

Mijn bedoeling was echt dat hij de schijf helemaal ging formatteren zonder daarna Windows er gelijk op te zetten, Maar het belangrijkste is dat de oude Windows er nu af is.

Mocht iemand nog een idee hebben hoe ik voortaan dus kan formatteren i.p.v. de partitie te deleten hoor ik het graag ;)

Voor zover bedankt _/-\o_

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 14:01

Blonde Tux

<advertisement>

Gewoon een linux live cd downloaden(Puppy), booten en met fdisk formateren.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:24
Ja kan met ultimate bootcd. Staan allemaal handige tooltjes op.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bootdisk.com
bartpe

etc

Iperf

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
crack_en_hack schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Mijn bedoeling was echt dat hij de schijf helemaal ging formatteren zonder daarna Windows er gelijk op te zetten, Maar het belangrijkste is dat de oude Windows er nu af is.

Mocht iemand nog een idee hebben hoe ik voortaan dus kan formatteren i.p.v. de partitie te deleten hoor ik het graag ;)
Na de format je pc uitzetten ... :D

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

of er een 2e HD naast prikken, beide formateren (de eerste de partitie van wissen) en dan vervolgens windows op de goede HD installeren (tenzij je een Raid config wilt hebben,dan zal je die eerst in moeten laden)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh...

Dit soort basic vraagjes hoor je onderhand toch wel zelf te kunnen oplossen eigenlijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.