Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Foto's op DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enige tijd geleden ben ik gevraagd door school op wat foto's (nouwja 1200 foto's) op DVD te zetten. Deze foto's zijn door 9 verschillende mensen gemaakt, en nu was de wens om de originele bestanden er ook bij te krijgen. Al snel kwamen we erachter dat dat nooit zou lukken dus inmiddels hebben we ons doel gesteld op alleen een foto-dvd.

Ik heb het geprobeerd met 3 verschillende programma's, maar steeds krijg ik problemen:

Het 1e programma: Memories on TV werkt prima met het maken van de DVD en ook het DVD menu, als je dan naar uren knippen en plakken klaar bent om te branden loopt hij steeds bij het renderen van de video vast (er is een fout opgetreden, programma afgesloten, wilt u deze fout naar microsoft blablabla)

Daarna maar eens geprobeerd met een 2e programma: Proshow Gold, werkt totaal niet, als je hier 50 foto's importeert zit het CPU gebruik op 100% en het geheugen van dat programma is maarliefst 250 MB.

Daarna met een (nieuw) 3e programma geprobeerd: Magix foto's op CD & DVD Deluxe ook dit werkt perfect tot en met het creeren van de DVD, hierbij wordt verteld dat hij de tijdelijke bestanden niet kan opslaan terwijl dit op een HD is waarop nog meer dan 10 gig ruimte is (vreemd toch)?

Ik ben echt ten einde raad en zou niet weten wat er mee moet doen, hebben jullie nog enige suggesties want we moeten er over 2 weken wel 70 hebben.

Robin

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
1.
Fouten oplossen. Er is een reden voor dat je een foutmelding krijgt bij Memories on TV en Foto's op CD & DVD. Wees bijvoorbeeld eens specifieker en geef aan wat er precies mis gaat met Foto's op CD & DVD.
Je topictitel is 'foto's op DVD' maar dat heeft eigenlijk weinig met je probleem te maken. Je probleem is ofwel de foutmelding van Memories on TV ofwel van Foto's op CD & DVD.

2.
PC opnieuw installeren.

3.
Andere pc pakken.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Probeer eens een Mac te vinden in je omgeving, met iDVD, kan je makkelijk en mooi een foto DVD maken. Ik heb ervaring met 400 foto's, en dat ging soepel. Natuurlijk niet een vreselijk oude mac nemen, maar een wat recentere met een intel processor en wat geheugen (2GB ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:38:
1.
Fouten oplossen. Er is een reden voor dat je een foutmelding krijgt bij Memories on TV en Foto's op CD & DVD. Wees bijvoorbeeld eens specifieker en geef aan wat er precies mis gaat met Foto's op CD & DVD.
Je topictitel is 'foto's op DVD' maar dat heeft eigenlijk weinig met je probleem te maken. Je probleem is ofwel de foutmelding van Memories on TV ofwel van Foto's op CD & DVD.

2.
PC opnieuw installeren.

3.
Andere pc pakken.
Bij Memories on TV krijg ik de melding van windows: "Memories on TV reageert niet, er wordt gezocht naar oplossingen en vervolgens wordt het afgesloten (windows Vista). En bij Magix Foto's op CD & DVD krijg ik te zien dat er geen tijdelijke bestanden aangemaakt kunnen worden."

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:34:
[...]

Bij Memories on TV krijg ik de melding van windows: "Memories on TV reageert niet, er wordt gezocht naar oplossingen en vervolgens wordt het afgesloten (windows Vista). En bij Magix Foto's op CD & DVD krijg ik te zien dat er geen tijdelijke bestanden aangemaakt kunnen worden."
Hoe krijg je dat te zien dan? Staat er letterlijk "er kunnen geen tijdelijke bestanden worden aangemaakt" of staat het er anders? Bij dit soort dingen kan je beter gewoon letterlijk overnemen wat er staat in plaats van je eigen interpretatie eraan te geven ;)

Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat de toegang tot %temp% gebruiksrechten kent.
Zet de permissies voor Everyone in ieder geval even op Allow voor alle opties. (Foto's op CD/DVD heeft misschien geen toegang tot %temp%)
Misschien dat je uit de logboeken ook nog foutmeldingen of opmerkingen kan halen.

Allicht dat Foto's op CD/DVD een optie heeft om een andere directory voor tijdelijke bestanden aan te maken?

Zoals ik het nu begrijp heb je je project klaar in Foto's op CD/DVD en hoef je alleen te renderen en dan te branden.
Misschien dat het veel makkelijker is om gewoon Foto's op CD/DVD even op een andere pc te installeren en daar te renderen en een .iso aanmaken?
Ik ga er dan even vanuit dat dit de enige keer is dat je dit programma op je pc nodig hebt en verder dus geen zin hebt in een herinstallatie of uitgebreidde troubleshoot alleen voor deze ene keer.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:34:
Hallo,

Enige tijd geleden ben ik gevraagd door school op wat foto's (nouwja 1200 foto's) op DVD te zetten. Deze foto's zijn door 9 verschillende mensen gemaakt, en nu was de wens om de originele bestanden er ook bij te krijgen. Al snel kwamen we erachter dat dat nooit zou lukken dus inmiddels hebben we ons doel gesteld op alleen een foto-dvd.
Zijn de oginele foto's dan gemiddeld meer dan 3 MB per stuk? Misschien is het een goed idee om de foto's te verkleinen naar DVD-resolutie (1024x576) coordat je ze in het DVD-programma importeert, dat zou een stuk sneller moeten gaan.

Zelf denk ik echter dat 1200 foto's uitermate saai zijn om naar te kijken, als je ze 3 seconden laat zien ben je een uur bezig om ze allemaal te zien. Ik zou ze tenminste opdelen in verschillende slideshows en ook een strenge selectie maken zodat alleen de beste overblijven.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1