Toon posts:

HDD kapot of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn systeem heb ik een hdd van hitachi.

Het is de Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II.

Laatste tijd hoorde ik al wat rare geluiden uit de hdd komen, soort van tik. Hij hapert dan ook even en gaat dan weer verder met wat ik aan het doen was. Leek me niet goed.

Dus maar even op de site van hitachi het DFT programma gedownload en laten draaien.
Bij de quick test gaf hij meteen al melding aan van corrupt sectors.

Is dit ernstig? Hij kan ze wel zelf repairen zegt ie. Kan ik beter ff een low format doen of eerdere de hdd ter rma retour sturen naar de winkel?

Verwijderd

Desktar :')

Is je schijf mischien te warm geworden... ik had een tijdje terug ook bad-sectors op een Maxtor schijf
na een lowlevel format deed ie het 2 dagen goed

toen kreeg ik blauwe schermen ; ) en wist ik dat het tijd was om hem weg te gooien (had geen garantie meer) dus ik zou als ik jou was de schijf gelijk rma'en

Verwijderd

Backuppen en RMA sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de snelle reactie, heb direct de hdd ter rma aangeboden bij de winkel. Nu wachten op goedkeuring. Heb gelukkig nog een andere hdd erin, maar deze ga ik ook proberen om te ruilen:) maakt me iets teveel lawaai.

Heb nog wel notebook van het werk voorlopig.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Hitachi Deskstar (120GB, maar toch) die zo nu en dan wat 'gilt' (over een lengte van een seconde ofzo) en eens per uur een geluid maakt wat je normaal gesproken hoort wanneer je de schijf inschakelt. Heb er niet teveel waarde aan gehecht, aangezien hij nu toch al een jaar of 4-5 meegaat ondanks dit gedrag.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:40:
Ik heb zelf ook een Hitachi Deskstar (120GB, maar toch) die zo nu en dan wat 'gilt' (over een lengte van een seconde ofzo) en eens per uur een geluid maakt wat je normaal gesproken hoort wanneer je de schijf inschakelt. Heb er niet teveel waarde aan gehecht, aangezien hij nu toch al een jaar of 4-5 meegaat ondanks dit gedrag.
Hij mag best geluid maken dat vind ik niet erg. Maar eentje die tikt en corrupt sectors heeft ruil ik liever om.

De andere schijf is een seagate, deze wil ik gewoon omruilen tegen een stilleren. Valt altijd te proberen ja. En anders krijg ik vast wel een nieuwe schijf, meeste zaken doen er niet moeilijk om hdd te ruilen.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 14:42
Mijnes heeft het ook wel es moeilijk, maar hij doet het nog steeds. Elke hardeschijf maakt wel eens een tik hoor. :)

edit: ik ga DFT toch maar es ff draaien 8)

edit 2: Hitachi Drive Fitness Test v4.12 wil niet op een diskette geinstalleerd worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Bull op 05-03-2008 21:27 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=29711947,noline]

edit: ik ga DFT toch maar es ff draaien 8)

edit 2: Hitachi Drive Fitness Test v4.12 wil niet op een diskette geinstalleerd worden...
Die DFT gaf dus ook de fouten aan bij mij, en als zo'n tool dat zegt weet ik wel voldoende. Misschien dat hij het nog wel even doet, maar kans is groot dat hij binnen enkele maanden niks meer doet.
Pagina: 1