Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 2 - Waar in NL is juiste kabel type te koop?

Pagina: 1
Acties:

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58
Ik ben in het bezit van een lekker stil gemaakte Coolermaster Stacker. Nu is dit een nogal forse kast en tot mijn verbazing zijn de interne USB kabels voor het frontpaneel veel te kort om deze netjes in de kast af te werken.Daarnaast heb ik er een multimedia+floppy bay in zitten met een wel héél erg kort intern USB kabeltje.

Om dit mooi op te lossen ben ik dus op zoek gegaan naar een vervangende langere kabel of eventueel een verlengkabel. En dat valt dus niet mee; die zijn er niet of ik heb ze gewoonweg niet kunnen vinden.

Vervolgens ben ik me dus maar gaan verdiepen in de kabels. De headers zijn vrij standaard en kun je in principe in vrijwel elk goede elektronica zaak krijgen/bestellen. Moeilijker wordt het met de kabel. Deze moet vrij specifiek zijn om aan de volledige USB 2 specificatie te voldoen kwa te transporteren snelheid (480 Mbps) en vermogen (x aantal mA).

Nu ben ik dus opzoek naar een winkel/webshop in Nederland waar USB 2 kabel (pakweg 15 meter ivm bevriende Stacker eigenaar) te krijgen is. Als het niet specifiek een USB 2 kabel is dan zouden de specificaties ongeveer het volgende moeten zijn:

28AWG/1PR+24AWG/2C shielded ofwel:
- 28AWG 1 paar tbv signaal
- 24AWG 2 draden tbv voeding
- Met afscherming

Zie bijvoorbeeld http://www.pacificcable.c...sp?DataName=MCC-USB-4-250

Die URL... tsja 250 voet is wel erg veel. Tenzij er meer mensen zijn die een metertje of wat nodig hebben ga ik zo een rol niet bestellen. Ik ben dus opzoek naar een plek in Nederland waar ik die pakweg 15 meter tegen een redelijke prijs kan verkrijgen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

usb over 15 meter ga je niet halen...

Das max 1.5 Meter

Ga gewoon bij die goed georienteerde electro winkel (stuut en bruin in den haag heeft ze dat weet ik zeker) zon 1.5m kabel met stekkertjes eraan kopen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:20:
usb over 15 meter ga je niet halen...

Das max 1.5 Meter

Ga gewoon bij die goed georienteerde electro winkel (stuut en bruin in den haag heeft ze dat weet ik zeker) zon 1.5m kabel met stekkertjes eraan kopen.
Ik vat je niet.

Maximaal kan USB 5 meter worden. 15 Meter gaat ie idd niet redden maar 5 meter kan wel.
Dat komt door een delay wat je app krijgt. langer dan 5 meter gaat het apperaat zurren dat ie geen antwoord krijgt van de host.

Via een active kabel kan de lengte wel langer worden tot 50 meter.

Bron Wikipedia: Universal Serial Bus
The maximum length of a standard USB cable is 5.0 meters (16.4 ft). The primary reason for this limit is the maximum allowed round-trip delay of about 1500 ns. If a USB device does not answer to host commands within the allowed time, the host considers the command to be lost. When USB device response time, delays from using the maximum number of hubs and delays from cables connecting the hubs, host and device are summed, the maximum delay caused by a single cable turns out to be 26 ns [10]. The USB 2.0 specification states that the cable delay must be less than 5.2 ns per meter, which means that maximum length USB cable is 5 meters long. However, this is also very close to the maximum possible length when using a standard copper cable.

Using USB devices over a greater length require hubs or active extension cables. Active extension cables are bus-powered hubs equipped with two maximum length standard USB cables. USB connections can be extended to 50 m (160 ft) over CAT5 or up to 10 km (6.2 mi) over fiber by using special USB extender products developed by various manufacturers.

In practice, some USB devices may work with longer cable runs than 5 meters, if the number of hubs between the host and the device is less than the maximum number allowed by the USB standard. However, using a longer cable lowers both the signal quality and the voltage provided by the USB bus below the specification tolerance limits. This may prevent USB devices from working properly or even from working at all.

[ Voor 59% gewijzigd door To_Tall op 05-03-2008 18:29 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Denk je niet dat hij 15 meter nodig heeft voor al z'n devices. Dus gewoon stukken van +- 1 meter pakt. Een stacker is groot, maar ook geen 15 meter hoog :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Weet je wat de snelste manier is om een goeie kabel te krijgen? Koop een USB verlengkabel (ws zijn de A naar B het goedkoopst, gebruikt om printers en scanners aan te sluiten), knip de USB stekkers er af en hang er je eigen connectoren aan, klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58
Terw_Dan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:47:
Denk je niet dat hij 15 meter nodig heeft voor al z'n devices. Dus gewoon stukken van +- 1 meter pakt. Een stacker is groot, maar ook geen 15 meter hoog :P
Precies. 2x Stacker, elk hebben 7 USB kabels intern nodig dus heb ik al snel een stuk kabel van 15 meter nodig om deze te maken.
naftebakje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:24:
Weet je wat de snelste manier is om een goeie kabel te krijgen? Koop een USB verlengkabel (ws zijn de A naar B het goedkoopst, gebruikt om printers en scanners aan te sluiten), knip de USB stekkers er af en hang er je eigen connectoren aan, klaar.
Tsja, daar zat ik ook al aan te denken. Die kabels zijn alleen al snel een euro of 2 tot 3 per meter. Lastig is dat heel erg veel van die kabels wel USB 2 worden genoemd, maar 26AWG/2C (of dunner) voor de voeding gebruiken. Als je dan een apparaat aansluit wat de maximum stroom (max vermogen) wil afnemen dan gaat dit niet. En dat laatste heb ik nu bij een aantal mensen zien gebeuren.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24
zou S/FTP kabel niet werken? shielded of foiled netwerkkabel dus
dan zou 2 kabels kunnen vervangen door 1. Of zelfs 3 voor 1 (als je voedingskabels voor ze allemaal gebruikt)

valt te proberen...
Pagina: 1