In verband met de voortdurende problemen met mijn internet+bellen aansluiting van Orange, ben ik vanaf 31 Januari 2008 bezig om een andere provider te krijgen. Alice viel daarbij op door de lage prijs van het concept bellen+inernet voor 29,90 p/m. Vandaag heb ik de vierde poging gedaan om daar klant te worden. Eerst telefonisch geïnformeerd of ik al geregistreerd ben als klant. Na lang zoeken van de medewerker (a 0,25 c. p/m) bleek dat ik nog niet in het systeem voorkom. Dus na 3 pogingen om klant te worden was ik dat nog steeds niet..!!?? Ik vroeg de medewerker of hij me snel kon helpen met een nieuwe aansluiting want i zit inmiddels al 5 weken zonder internet. De medewerker verzocht mij om het nummer nog een keer te bellen en dan te kiezen voor een ander optie om de aanvraag te doen. Ik had dus al op 01 Februari de aanvraag een keer via internet gedaan, daarna op 15 Februari wederom via ShopADSL, daarna rond 28 Februari nog een keer via internet en nu moest ik dan zelf weer terug bellen voor een nieuwe aanvraag. U begrijpt dat ik dit niet wil maar hoe dan zonder internet? Dus toch maar gebeld. Ik kreeg toen een dame aan de lijn die in de eerste instantie wel aardig leek maar na en paar minuten was ze niet meer zo aardig. Ze vroeg me na de gegevens genoteerd te hebben of alles nog een keer herhaald mocht worden maar dan met een bandopname. Ik dacht okay, dat moet dan maar. Toen ze alle gegevens nog een keer herhaald had en ik ja moest zeggen op de vraag of de gegevens kloppen, vroeg ze nog een keer of ik het goed vond dat ze een check mochten doen naar mijn betalingsgedrag. Ik vroeg haar toen gewoon of dat bij het BKR gedaan werd en of ze dat wel mochten want ze zijn tenslotte geen bancaire instelling? Ze zei dat ze dat even moest navragen en of ik de bandopname nog een keer wilde doen want er was technisch iets fout gegaan. Ik merkte toen op dat ik niet zo’n zin meer had omdat ik nu toch echt het gevoel kreeg dat er veel fout gaat bij Alice. Ik besloot haar en Alice nog éénmaal een kans te geven op voorwaarde dat zij mij terug belde want de telefoonkosten liepen al aardig op terwijl ik nog steeds niets had. Toen werd de dame in kwestie vals en zei: “Nee, ik bel u niet terug”. En dat was het. De eindconclusie luidt:
Nu 5 aanvragen gedaan bij Alice.
Nog steeds geen internet
Telefoonkosten: € 7,50
De (hogere) kosten voor bellen via KPN zijn nog niet mee gerekend
Nu 5 aanvragen gedaan bij Alice.
Nog steeds geen internet
Telefoonkosten: € 7,50
De (hogere) kosten voor bellen via KPN zijn nog niet mee gerekend