Defect geheugen of incompatibiliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb eind februari een reepje merkloos geheugen van 2GB besteld:

DDR2 PC2 5400 667MHz

Toen ik dit reepje bij mijn andere geheugen stak(iets van Corsair en een ander merkloos ding) startte mijn computer niet meer, het scherm ging niet aan.
Andere reepjes weer geprobeerd:werkt prima.
Normaal zou dat voor mij een teken zijn dat het geheugen gewoon defect is, maar het rare vind ik dat ik totaal geen piepjes van het moederbord heb gehoord(terwijl hij wel piept als hij wèl goed opstart met goed geheugen).

Wat ik heb geprobeerd:

Andere sloten
Alleen de nieuwe module geprobeerd(zonder de anderen)
BIOS helemaal gereset(dmv jumper)
Mem voltage lager(van default 1.9V naar 1.8 en 1.85V)
Timing aangepast(alle waarden geprobeerd)
BIOS geupdate

Niks van dat werkt echter(ik heb nu niet de mogelijkheid om het geheugen in een ander systeem te testen)

Dit zijn mijn specs:

MSI K9NU Neo
AMD Athlon 64 3200+@2.2GHz
Club3D GeForce 6200LE

Het feit dat mijn moederbord helemaal niet piept en mijn scherm ook niet aangaat is het enige dat me doet denken dat het geheugen misschien niet defect is.

Hoe groot is de kans dat het geheugen niet defect is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Hoe verwacht je dat wij iets zinnigs zeggen over functioneren of compatibility van die DIMM als je ons totaal geen info erover geeft. Minimaal zouden merk+typenr DIMM, merk+code chips erop en aantal chips nodig zijn, daarnaast zou het geen kwaad kunnen om te melden hoe het met de QVL van dat bord zit, en of de chipdichtheid van de DIMM ondersteund wordt door de geheugencontroller (in dit geval in de CPU).

Beetje weinig info en inzet - dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.