Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19
Hallo, ik heb hier een computer bij mij die tijdens het opstarten vastloop (fout met pci.exe ofzo). Ik heb er een windows xp cd ingestoken en kom zo in het setupscherm waar ik kies voor repareren. Nu vraagt hij mij hierbij een administrator wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik hier nooit een wachtwoord op ingesteld daarom dat ik het wel vreemd vind dat hij mij dit vraagt. Zou er gewoonweg echt een wachtwoord opstaan of is er een ander probleem?

Als ik gewoon enter (blanco) geeft hij aan dat het wachtwoord fout is...

Hoe zou dit komen? Of is er een manier om dit te omzeilen?

[ Voor 3% gewijzigd door jrn op 05-03-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Toch echt een wachtwoord anders zou die er niet om vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
Vaak zat gezien dat er wordt gevraagd om een administrator wachtwoord terwijl dit helemaal niet op de computer zit.

Maar gezien de computer aangeeft dat je het wachtwoord fout hebt zal er allicht iets op zitten, niet?

Ben alleen bang dat de hulpmiddelen om dit te omzijlen op het randje van de GoT policy zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
tsja....wachtwoord verwijderen of opzoeken

opzoeken: ophcrack
http://downloads.sourcefo...e=1188977884&big_mirror=0

verwijderen:
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19
Ik heb nu met een Windows XP Home CD geprobeerd. Na een blonco wachtwoord ingegeven te hebben kom ik gewoon in DOS (c:\windows\)

Zou ik van hieruit iets kunnen doen?

Moest ik nu pci.sys deleten zou hij dit opnieuw aanmaken tijdens nieuwe herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jrn schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:34:
Moest ik nu pci.sys deleten zou hij dit opnieuw aanmaken tijdens nieuwe herstart?
Nou, nee - dat bestand komt niet zomaar spontaan terug.
Je kan via de recovery console (waar je nu inzit) wel vanuit de DLLCACHE folder het bestand proberen terug te zetten, of van de CD extracten zolang je de CD op hetzelfde ServicePack level hebt zitten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1