Is het mogelijk om die oude boxen met van die rode en zwarte kabeltjes (geen enkel idee hoe ze heten) op de een of anderen manier op je PC aan te sluiten?
Dat zal best kunnen, maar ga er gerust van uit dat je PC niet het vermogen gaat leveren dat die boxen willen hebben (behalve als het hele kleine boxen zijn, heel misschien dan).
Daar zul je een versterker voor nodig gaan hebben.
Daar zul je een versterker voor nodig gaan hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 05-03-2008 17:18 ]
Saved by the buoyancy of citrus
In principe wel.
Je hebt alleen wel een versterker nodig. Het lijn signaal of koptelefeoonsignaal is bij lange niet voldoende om geluid uit je boxen te krijgen....
Je hebt alleen wel een versterker nodig. Het lijn signaal of koptelefeoonsignaal is bij lange niet voldoende om geluid uit je boxen te krijgen....
Quod licet lovi, non licet bovi
Nee dat moet je niet doen. Vooral niet als het wat grotere speakers zijn, dan heb je kans dat je geluidkaart kapot gaat. Enkel die kleine speakertjes die ervoor gemaakt zijn kan je rechtstreeks aansluiten. (1 of 2 watt)
Zoek dus een oude versterker als je oude huiskamer speakers wilt aansluiten.
Zoek dus een oude versterker als je oude huiskamer speakers wilt aansluiten.
Het was alleen maar even om te weten of het mogelijk was want ik heb nog een paar ouwe boxen staan, het is niet echt nodig want ik heb al een leuk Logitech zetje. Maar toch leuk om te weten dat het wel mogelijk is.
Direct op je pc nee dat gaat niet lukken (rood/zwart kabeltje, box snoer). Je kunt die boxen op een versterker aansluiten, en vanaf daar kun je met een rood/wit kabeltje (tulp) naar de pc toe.
Je geluidskaart voed toch je boxen en niet andersom? Kun je me er de technische uitleg van geven waarom dit niet mag?ocdaan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:19:
Nee dat moet je niet doen. Vooral niet als het wat grotere speakers zijn, dan heb je kans dat je geluidkaart kapot gaat.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Als je te zware speakers aansluit gaat de versterker van de geluiskaart proberen het vermogen van de speakers te halen met alle gevolgen van dien.mbsaerens schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:22:
[...]
Je geluidskaart voed toch je boxen en niet andersom? Kun je me er de technische uitleg van geven waarom dit niet mag?
beetje offtopic >> zover ik weet is het dus het beste om een versterker te gebruiken welke zwaarder is dan de speakers.
Maargoed, ik ben ook geen audio-expert
Dan komt de volgende vraag hoe ga jij speaker draden optoveren zodat ze in een mini jack gaan passen?ocdaan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:27:
[...]
Als je te zware speakers aansluit gaat de versterker van de geluiskaart proberen het vermogen van de speakers te halen met alle gevolgen van dien.
beetje offtopic >> zover ik weet is het dus het beste om een versterker te gebruiken welke zwaarder is dan de speakers.
Maargoed, ik ben ook geen audio-expertmaar volgens mij klopt dit wel
Los van het feit dat hier allemaal verkeerde aannames worden gepost is dit topic echt "te" basic.
Afsluitend: ja het kan, maar zonder versterker komt er niet veel geluid uit.
Afsluitend: ja het kan, maar zonder versterker komt er niet veel geluid uit.
Wise enough to play the fool
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()