P5K SE Driver installaties

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Goedemiddag tweakers,

Ik heb vorige week een pc voor een vriend gekocht en in elkaar gezet en na xp te hebben geinstalleerd ging ik aan de slag met de drivers. Toen ik de audiodrivers installde krijg ik een error dat de drivers voor service pack 2 was (installatie cd van xp was een oude genuine cd van hem). Toen ik Service Pack 2 van de microsft site installeerde kreeg ik een error dat het de verkeerde taal was en SP2 niet geinstalleerd kon worden. Ik heb nu zelf Service Pack 2 gedownload en drivers van de site. De chipset drivers en video drivers installeerde wel zonder problemen. De netwerkdrivers installeren gaat ook niet lekker. Bij die drivers is na de installatie geen reboot nodig en als ik deze installeer gebeurd er niks en heel soms als ik geluk heb verschijnt het apparaat als "LAN-Verbinding 1" bij mijn netwerkverbindingen. Dit is niet goed uit te testen sinds die jongen internet draadloos heeft via een USB wlan adapter van Trust. Weet iemand wat er aan de hand is?

Bvd, Chrono Trigger

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Misschien een domme vraag, maar heb je eerst wel SP1 geinstalleerd?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
SP1 hoef je niet te installeren voordat je SP2 installeerd.

Heb je de chipset drivers al geinstalleerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, lees je eigen topicstart eens rustig door. Probeer je even te verplaatsen in iemand die het leest zonder jou of jouw situatie te kennen. Beetje warrig he...?

Los daarvan, als ik het zo lees probeer je van A naar Z te komen door lukraak ergens in het alfabet te springen, ipv via B, C, D, E etc te gaan. Probeer je grote probleem eens in kleine stukjes te hakken. Zoek per onboard device eens op welke chip het betreft, welke drivers daarvoor zijn en dan gewoon per geval van de site van de fabrikant van die chip een juiste driver voor je OS halen. Gaat er eentje niet goed? Focus daar dan op tot je het opgelost hebt. Kijk dan verder.

Sowieso ontbreken hier duidelijke specs en gestructureerd zelf op zoek gaan (ipv lukraak wat doen). Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.