[8500GT] Geen tv-out met nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een raar probleem met mijn 8500GT kaart van Gigabyte...

Op de oude drivers werkte alles prima, maar een korte tijd terug wou ik een nieuwe game proberen en die vereiste mij de nieuwste nvidia drivers te downloaden. Sinds ik de nieuwste drivers heb kan ik echter geen gebruik meer maken van mijn tv-out functie!

Als ik kies voor cloning zie ik mijn tv heel even flitsen (echt voor een miliseconde) en vervolgens blijft het beeld van m'n tv gewoon zwart. Vervolgens krijg ik wel netjes de melding of ik de huidige instellingen wil bewaren.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- Alle drivers verwijderd dmv drivercleaner en daarna de officiele nvidia drivers geinstalleerd
- gemodificeerde omega drivers geinstalleerd
- tv herkenning geforceerd
- verschillende instellingen tussen pal-b en pal-g geprobeerd
- andere tv geprobeerd
- videokaart uit het raam gegooid (naja nog niet maar die neiging is er wel...)

Heeft iemand nog ideeen voor mij? Het is geen oplossing om de oude drivers te gaan gebruiken!!

specs:
- AMD 6000+
- MSI K9N-Neo V2
- Gigabyte 8500GT Silent

• Mishmash
Ik weet dat het nog net geen 24 uur is, maar heeft iemand enig idee? Het begint een beetje te irriteren...
Modbreak:Dat doen deze schoppen <24u ook... :/

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 10-03-2008 00:31 ]

• Mishmash
Is er dan helemaal niemand die hier een antwoord op heeft :S

• Mishmash
Ik blijf het toch proberen, want ik weet het zelf echt niet meer :S

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

hoezo zou het geen oplossing zijn om oudere drivers te gebruiken. Tenzij ze uit de steentijd komen, zijn er maar weinig games die ECHT een nieuwe driver nodig hebben. Vaak bevatten nieuwere drivers optimalisaties voor games.

enfin, eventueel zou je dit kunnen proberen, of misschien dit.

Voor de rest is dit gewoon net zolang prutsen totdat het werkt, eventueel beta drivers nemen, of als je die had, de gewone WHQL drivers nemen.

-_-

• Mishmash
M2M schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:
hoezo zou het geen oplossing zijn om oudere drivers te gebruiken. Tenzij ze uit de steentijd komen, zijn er maar weinig games die ECHT een nieuwe driver nodig hebben. Vaak bevatten nieuwere drivers optimalisaties voor games.

enfin, eventueel zou je dit kunnen proberen, of misschien dit.

Voor de rest is dit gewoon net zolang prutsen totdat het werkt, eventueel beta drivers nemen, of als je die had, de gewone WHQL drivers nemen.
Ik heb toch maar de oude 163.21 drivers geinstalleerd, en hierbij werkt het wel gewoon. Blijkbaar heeft Nvidia wat fouten gemaakt in de laatste serie drivers... Toch jammer

Ik had die tvtool geprobeerd, maar dat hielp niet. Het zorgde er alleen maar voor dat ik op mijn gewone scherm niks meer kreeg (waarschijnlijk foute instellingen). De enige manier om weer beeld te krijgen, was het verwijderen van het programma EN de beeldschermadapter via de veilige modus. Na de nieuwe installatie ervan kreeg ik weer beeld.
Pagina: 1