Toon posts:

geforce 7600 GT: nieuwste driver geinstalled, beeld sclecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de 7600 GT gekocht, en de driver van nvidia gehaald, geinstalled, reboot
maar ik krijg slecht beeld, kleuren zijn laag en resolutie is laag.

ik had eerder de software van de bijgeleverde cd-rom gehaald, toen was het beeld goed maar kreeg ik de tv-out niet aan de praat.

wat doe ik fout?

- werk met XP
-169.21_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe is de driver van nvidia.com
-agp kaart

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wat geeft je apparaatbeheer aan? Werkt het apparaat wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
This device is working properly.

Verwijderd

Wat voor een videokaart had je daarvoor?

Verwijderd

Topicstarter
asus A9250

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
[gewoonvoordezekerheid] Je hebt toch wel geprobeerd de instellingen te veranderen? Rechtsklik op bureaublad > Eigenschappen > Instellingen [/gewoonvoordezekerheid]

Homey — Critics are those without skills to create.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

WeeJeWel schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:02:
[gewoonvoordezekerheid] Je hebt toch wel geprobeerd de instellingen te veranderen? Rechtsklik op bureaublad > Eigenschappen > Instellingen [/gewoonvoordezekerheid]
Als dit geen resultaat heeft zou je dit eens kunnen proberen:

- Zorg dat je de nvidia en ATI drivers hebt gedeinstalleerd bij software en vervolgens even opnieuw opstarten.
- Als je vervolgens opnieuw opstart negeer je elke melding die je van windows krijgt over nieuw gevonden hardware. (Dit is je 7600GT maar die moet je gewoon even met rust laten en op standaard windows drivers blijven draaien).
- Vervolgens download je Driver Cleaner Pro. Dit is een gratis programma dat overgebleven bestanden en entries van je systeem verwijdert omtrend Ati en Nvidia drivers.
- Je wil alle overgebleven entries van de Radeon 9250 en 7600GT weg hebben dus kies je in het programma voor NVIDIA (en misschien ook nog een keer voor NVIDIA WDM) en bij beide klik je op Clean.
- Daarna voor ATI kiezen en het programma hierop laten zoeken.
- Start je PC nog een keer opnieuw op en wanneer je nu in windows komt kun je de laatste nvidia driver voor je kaart installeren.
- Na het installeren nog even een keer opnieuw opstarten en alles zou naar behoren moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 05-03-2008 16:08 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
yesss, heb ik gedaan, die is disabled. Ik heb nu weer de driver van de cd-rom gehaald, beeld is nu goed.

Krijg alleen de tv-out niet aan de praat.

ik heb mn tv aangesloten aan m'n computer,
s-video uitgang, vervolgens overzetstukje naar composite, kabel naar tv. Ik heb eerder met andere kaarten ook op deze manier aangesloten en dat werkte., dus daar ligt het niet aan.

maar hij herkent nog steeds geen 2e scherm, ook niet als ik m'n computer opnieuw opstart.

hoe ken dit?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dj the sp, ik heb de stappen gevolgd.
M'n beeld werkt nu prima onder de laatste driver. Alleen m'n tv-out is nog disabled... :-(

ook met tv-tool werkt het niet.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:22
misschien moet je in de nvidia control panel je tv-out aanzetten :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
die optie staat er niet!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb je het s-video > composiet verloopstekkertje gebruikt dat bij de videokaart zat?
Soms zitten er ook s-video verloopkabels bij met 3 RCA (Tulip) stekkers in plaats van 1, als het zo'n kabel is zorg dan dat je zeker de juiste van de aansluitingen gebruikt.

Als alles zeker juist is aangesloten, dan zit het hem waarschijnlijk ergens in de software en zal je eens moeten proberen om je tv op het juiste kanaal te zetten en dan monitor herkenning te doen.
(Kijken of je dan wat ziet op je beeldscherm).

Dit doe je door in het nvidia control panel een keer te kiezen voor:
Set up multiple displays > My display is not shown in the list... > Rigorous Display Detection.

offtopic:
Resoluties spelen vaak een rol, bij een normale CRT televisie kom het heel vaak voor dat resoluties boven 1024x768 gewoon geen beeld geven.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu m'n kaart gewoon met S-video kabel aangesloten, geen resultaat.
maar ik weet ook niet wat het s-video kanaal is, ik heb av 1 t/m 4, maar zie geen s-video op m'n afstandsbediening.

Het laatste heb ik ook geprobeerd, rigorous display detection, opnieuw opgestart, en ik kreeg wel iets van beeld (toen ik nog met het overzetstukje van s-video naar composite werkte) , maar zwart wit, en enorm trillend...

hoe o hoe krijg ik het goed werkend?

Verwijderd

Topicstarter
het blijft een probleem: heb net m'n compu aangesloten op een andere tv: werkt prima.

maar als ik mijn compu thuis aansluit op m'n eigen tv, krijg ik vaag zwart wit beeld, en valt het beeld aan en uit. Het ligt ook niet aan de tv, want als ik een laptop aansluit op diezelfde tv werkt het wel.

wat kan het nu zijn?

Als laatste heb ik nu beeld, met mn s-video kabel en ingang op tv.

Alleen nog 1 probleem, het beeld is is trillerig. Ik heb al meerdere stopcontacten geprobeerd, daar ligt het ookniet aan. (evt groundloop)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 22:11 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Spelen met de PAL instellingen?

Heb ooit iets soortgelijks gehad, toen heb ik PAL-B, PAL-M, PAL-xxx geprobeerd.

Welke het nou uiteindelijk was die wél goed werktte weet ik niet meer, maar probeer het eens zou ik zeggen...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

NL is PAL-B

Verwijderd

Topicstarter
yesss!!! eindelijk, wat een gedoe, blijkt dat dat het gewoon was.

enorm bedankt, NL is idd pal-b
Pagina: 1